Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: Hm. Bedring...?
-
21-08-08, 13:25 #1
Hm. Bedring...?
Jeg sitter her og føler meg litt lettere i kroppen, jeg. Ikke masse tanker som suser omkring. Ikke masse bekymringer. Nå sitter jeg riktignok alene uten påvirkninger fra samfunnet ellers (er jo gjerne da man møter press og stress)...men må si at både i går og idag føler jeg meg plutselig litt bedre og annerledes. Jeg startet med 25 mcg ekstra på tirsdag, men disse virker vel ikke før om 3 uker, sant?? Så da kan jeg heller si at det kanskje nå er mine 50 mcg som begynner å slå til.... Eller hur??? Det er jo bemerkelsesverdig, fordi jeg er jo midt i PMS også, så rart å føle seg litt bra da. *fniser*
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
21-08-08, 16:40 #2
Re: Hm. Bedring...?
Joda - det virker før det har gått 3uker.
Iallfall merker jeg at noe skjer ganske fort. Men det er jo ikke sikkert at det er stoffskiftet bedringen kommer fra - thyroxin er viktig for andre funksjoner også.
Det brukes kun til stoffskiftet, men andre endokrine hormoner registrerer thyroxin-nivået og reagerer deretter.
Det kan være en slik sideeffekt man merker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-08-08, 22:19 #3
Akkurat...
Uansett, samme kan det være akkurat nå - man får bare nyte bedringen!!! :-) Godt med litt pusterom....Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
21-08-08, 23:25 #4
Bedringen kan jo også skyldes at Levaxinen ikke gjør nok for deg, og at denne er på vei ut av kroppen og kjertelen er på vei til å gi deg nok av ditt eget.
DET er i tilfelle noe å glede seg skikkelig over, men det kan være noe tidlig å sprette sjampissen.....
enda.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-08-08, 23:42 #5
Hvordan i alle dager finner man ut om DET er tilfellet, da.....
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
21-08-08, 23:50 #6
V e n t e r ......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-08-08, 23:54 #7
Hvis du kutter Levaxinen så vil jo TSH stige og dette er stimuli for kjertelen som får den til å vokse såpass at den kan ta over leveransen kroppen trenger.
Og da går TSH ned igjen.
Og da er du ikke avhengig av Levaxin lenger......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-08-08, 23:57 #8
Ã…ja, fnis.....
Trodde du mente at jeg isåfall kunne slutte på Lev fordi halve kjertelen min plutselig gav meg nok, jeg. Hvordan finne ut det liksom.....om jeg trenger Lev eller ei. Vel......er jo uansett det jeg ofte lurer på...... Sånt finner man vel bare ut ved å teste og å veeeeeeeeente, ja.
Sukk.Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
22-08-08, 11:54 #9
Jo, det er jo en mulighet for at det som er igjen av kjertelen kan klare å levere nok.
Det kan ta tid - MED høy TSH - og det kan være slitsomt !
Jeg forsto det slik at du hadde kutta Levaxinen ?
Og det er i så fall veien å gå for å prøve å få det til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-08, 11:56 #10
Jeg kutta noen uker i juni, ja. Men nå har jeg gått på Lev i 6-7 uker igjen; 50 mcg.
Startet på nyttFjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Bokmerker