Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Irritert hals?

Fjernet skjoldkjertelen for 1,5 år siden. Før jeg fikk den fjernet hadde jeg mye slim i halsen (hadde stadig type "røykhoste", hostet opp slimklumper...sorry udelikate detaljer). Antok dette var pga. knuten som satt i kjertelen som "irriterte" innsiden av halsen(?).

Etter operasjonen forsvant det (eller at jeg var så sår at jeg ikke merket det), men de siste månedene er det tilbake med økende styrke. Høres ut som jeg er storrøyker når jeg hoster, og må ofte spytte ut slim etter å ha hostet det opp. Det er ekkelt. Er ellers ikke sår i halsen eller forkjølet, slimet liksom bare bygger seg opp og uansett om jeg spytter ut så kommer ny klump raskt. Kjenner det også når jeg kremter eller svelger. Noen andre som har det sånn? Tenkte å nevne det for legen neste gang jeg er der, men egentlig er det jo ikke farlig helsemessig, det er bare ekkelt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    895

Standard

Ja, jeg har det også sånn. Er ikke operert, men plages likevel av klumpete spytt når jeg hoster. Jeg blir verre når jeg er i nærheten av støv, og så bor jeg i et hus med vegg-til-veggtepper, så jeg har tenkt på at det kanskje er astma eller sånt som er på gang. Jeg blir verre av å stresse. Har utsatt legebesøk lenge nå fordi jeg ikke har råd til å gå dit, men nå må jeg snart ha mer medisiner, så da får jeg kanskje tatt det opp med ham.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    7

Standard

Jøss trodde det bare er jeg som plages med dette, men det er kanskje vanlig ved stoffskifteproblemer? jeg røyker ikke.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Standard

Hei -

Jeg var mye plaget med slim fra nesehulen som rant ned i halsen før, måtte svelge og harke hele tida. Jeg ble bedre av å stadig dryppe saltvann inn i nesa med hodet bøyd bakover, og gurgle halsen med saltvann. Det finnes diverse saltvannsprodukter på apotek, men det går også an å lage selv; kokt vann, tilsatt ca 1/2 ts salt pr. 1/2 l vann. Det du skal dryppe i nesa kan du oppbevare på en ren øreballong (fås på apotek), det holder seg i flere uker.

Vann inn i nesa er litt ekkelt, men man venner seg til det.

Jeg vet ikke om halsproblemet mitt skyldes forholdsvis lavt stoffskifte eller annet, jeg skal utredes for Sjøgrens syndrom også. Mange her inne beskriver trøbbel med hals og nese.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Det der med klumper når man hoster er noe man ofte får ved irriterte luftveier. Da tenker jeg både på astma, allergi, bronkitt og lungebetennelse.
    Hvis du bare har hatt det i det siste så snakk med legen om det, for det kan være en bronkitt du har som ikke vil gi seg. Da høres man ut som om man er storrøyker når man hoster. Det eneste han trenger å gjøre er å lytte på deg. Og kanskje ta noen allergiprøver
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Meldinger
    10

Standard

Jeg hadde noen problemer med harking og hosting med klumper før operasjonen, men etter opersjonen er det blitt betraktelig verre. Føler at det liksom tetter seg nede i lungene og får hostekuler. Blir også hes. Særlig mot kvelden øker det på. Har vært hos fastlegen som ikke finner noe, men jeg vil nå ha en utredning av dette. Er henvist til lungespesialist for noe er det jo, jeg er ikke hypokonder.

haba
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Oi, så "godt" det var å lese dette. Missforstå meg rett.
    Jeg har nå i snart 2 år hostet og hostet. Det er sånn slimhoste som blir beskrevet over her, og det kommer opp ting I tillegg tetner det seg nedover halsen, og det føles som om jeg ikke får puste ordentlig. Akkurat så jeg ikke får nok oksygen. Jeg blir "light-headed".
    Jeg går til en super astmalege som har tatt dette på alvor. Tror jeg. Jeg har fra i høst gått på 4 el 5 antibotikakurer og to kortisonkurer. Den siste antibiotikakuren hjalp i 14 dager etter siste pille. Så var hosten tilbake. Så på 2 år har jeg hatt 14 dager uten hoste!
    Jeg har astma og pollenallergi (or, hassel og bjørk). Så jeg har trodd det kom av dette.
    Men jeg har også operert bort skjoldkjertelen for 3 år siden. Kan dette ha en sammenheng? Det har ikke komme opp hverken fra astmalegen eller fastlegen min. Men samma hva vi prøver på, hosten er og blir der. Og jeg blir mer og mer sliten av dette.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn