Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: Hva gjør en endo?
-
04-04-08, 10:06 #11
Hei, tenkte bare komme med noen generelle tanker. En ting er iallfall sikkert at blodprøver og kropp ofte sier to vidt forskjellige ting; og da må vi lytte til kroppen.. At det gikk tre mnd. før du merka overmedisinerings-
symptom er et tegn på at du teoretisk kan nærme deg sluttdosen din...Så å gå ned igjen med hele 25µg/dgl kan bli en for stor påkjenning for kroppen det og. JEG hadde kjøpt en tablettdeler på apoteket og delt de 25µg i to, slik at jeg hadde fått 137,5µg/dgl. Det sies at når vi kommer over 100, så skal vi heller ikke øke dosen med mere enn de 12,5 µg/dgl.
Det kan ofte til slutt kun være pluss/minus 25µg/UKE som gjør det "rette"........Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-04-08, 10:45 #12
Så svar på spørsmålet ditt om hva som skjer hos endo.. Jeg kan kun svare for meg selv, har IKKE vært på Aker. Jeg har tre besøk hos endo. Den ene var en "drittsekk". Den andre(to besøk hos en privatpraktiserende-snart det 3...) var svært hyggelig. Men de ser stort sett bare på prøvesvar av blodpr. syns ikke de hører så mye på "klinikken". Sitter med en følelse av at kan de ikke lese noe ut av stoffskiftepr. eller andre parametre, er jeg som pasient like langt... Jeg er ""heldigvis"" ute å kjøre på flere parametre, men likevel sitter jeg med en kropp og mange,mange spørsmål som "fagfolket" ikke kan svare på. Konklusjonen er at jeg føler meg like langt.....
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-04-08, 14:50 #13
Det er godt det finnes kloke hoder her inne med litt mer erfaring enn meg selv, godt å få noen betraktninger rundt egen situasjon når man ikke klarer å tenke selv
Jeg "håper" at blodprøvene jeg har tatt nå viser at jeg er ute å kjøre på flere parametere også, da er det mer troverdig eller hva jeg skal si at man føler seg som man gjør...orker ikke en lege til som forteller meg hvor "frisk" jeg er. Man begynner jo til slutt å lure selv.
Tor jeg drøyer med å gå ned på dosen til jeg har fått resultatene av blodprøvene til uka, orker ikke en ny smell nå. Ft3 ble ikke tatt med på den forrige prøven jeg tok, den bør vel ha steget nå siden ft4 har gjort det?
-
04-04-08, 22:13 #14
Ja,det trodde jeg og- at fT3 ville stige når fT4 var kommet opp, men det har ikke skjedd- samme fT3 om fT4 er 15 eller 23(pluss/minus et par tideler). Og formen kommer selvfølgeøig ikke av flekken. Er det noe rart at vi blir forvirra?!!! Og blodprøvene mine er tatt etter 3-4 mnd. etter doseendring.Skal bli spennende å høre om verdiene dine har forandra seg!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
05-04-08, 10:53 #15Hildemor Gjest
Hei Kwilmann
Du har definivt hypersymptomer - problemet er at man med en stoffskiftesykdom som svinger opplever symptomer på begge til tider. Slik er det i hvertfall for meg Og andre jeg har snakket med.
Jeg kan si at jeg føler meg hyper og måler og stoffskifteprøvene viser lavt og visaversa - så det er litt umulig og holde kontroll her
Hva er det du definerer som symptomer på hypo? Det er mange hyposymptomer som er like vanlig ved hyper Tørt hår, muskelsmerter, energitap, magesmerter etcetc
Du var i følge blodprøvene hyper allerede i februar og nå følger kroppen din opp med symptomene.
Jeg er ikke lege og skal jo derfor selvsagt ikke anbefale deg hva du skal gjøre. Men jeg er ikke et sekund i tvil om at du tar for mye Levaxin. Økningen ble regelrett for kvass. Det kan være greit at du tar blodprøven til uken før du gjør noe med medisineringen. Men viser den også FT4 rundt 22 eller oppover - da trenger du og redusere. Jeg tror ikke du blir værre av en reduksjon, men du vil bli kvitt skjelvingene, uroen og den høye pulsen.
Alt i forhold til økning/reduksjon tar tid i forhold til kroppens reaksjoner. Men husk til neste gang og øke forsiktig når du må det. På de blodprøvene du hadde i januar hadde jeg max økt med en tablett av 50 mikrogram i uka. Du økte med 3 og en halv Det var jo faktisk bare TSH som var litt høy og det skal sjelden mye til for at den reduseres. FT4 og FT3 er imidlertid de verdiene du først og fremst bør justere dosen etter i fremtiden
Bokmerker