Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Økt tinnitus ved lavt stoffskifte?

Noen her som vet om tinnitus kan tilta av at stoffskiftet i kroppen oppfattes som lavt? Vil tinnitusen avta igjen når stoffskiftet blir stabilisert?

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    83

Standard

Kan ikke dokumentere noe jeg, Zena...

Min tinnitus har økt på de siste tre årene - ble bare verre og verre. Verst om kveldene når jeg skulle legge meg. For ikke å snakke om når jeg hadde vært på fest 8) Oioioi...

Nå driver jeg og øker dosen med levaxin, og merker bedring på flere områder. Og jeg har merkbart mindre tinnitus - kan rett og slett ikke sammenlignes med tidligere - selv om jeg fortsatt har noe av det. Det skal også nevnes at jeg har hatt en vane med å bruke q-tips i ørene om kvelden, noe jeg så og si har slutta med. Det kan jo faktisk være det som er årsaken også.

Uansett - resultatet er betraktelig bedre !

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Min ble ikke borte , men bedre. Kom definitivt i forbindelse med lavt stoffskifte.
    nora

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard JA!! Og øker ved stress

Har jeg merket. Har også fått hørselstap der basstonene på ene øret er borte vekk. Men tinnitusen er der jevnt og trutt, kanskje litt bedre når stoffskiftet er velregulert, men merker endring ved mye stress, lyd, lite søvn etc.
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Fikk tinnitus etter stoffskifte intrådde.
    spesielt om morgenen og når jeg blir sliten, og det blir jeg meget raskt. Også om kvelden, men da er man som regel sliten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    43
    Meldinger
    533

Standard

Jeg har det kjempehøyt hele dagen, er så plagsomt at jeg blir idiot, må ha tven på kjempehøyt for i hele tatt greie å høre på tv!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Standard

Tinnitus er" psykisk terror".Hvis det viser seg at det ikke gir seg, kan man få tilpassa høreapparat som en motlyd(nøytralisere susen mest/best mulig på dennes frekvens).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Eller avslutte dette miserable livet

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Standard

Vi er de sterkeste- IKKE sykdommen. La oss vise den det.... Jeg har sterk tro på at ting vil bli bedre, selv om nye ting dukker opp!! Tror det er viktig å "leve" dagen i dag, og ikke tenke så mye på dagen i morgen . Og så SKAL vi ha det for øyet å jobbe oss fram til den dagen ting/symptom/smerter/plager BLIR bedre. Dette skal ikke få "ta rotta " på oss!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Tor: jeg og har hatt den tanken, tror de fleste er innom den avogtil når man har det som verst. Men så kommer dagene etter som kansje går sånn passelig greitt, og DA er det godt å vite at det ble 1-0 til meg ! Vis sykdommen og alle tilleggs-prøvelser at VI er sterkest! Det må vi!

Likte forøvrig godt et svar jeg fikk på et amerikansk forum, jeg er til tider drittlei megselv for at etter min total thyroidectomy så fant jeg aldri tilbake til "det gamle meg'et" igjen. Da var det ei som sa det så fint: "Jeg har heller aldri funnet tilbake til "megselv" igjen, så med tiden har jeg måtte jobbe med å definere et nytt "megselv". Og nå tror jeg jeg liker den nye "megselv" bedre enn min gamle...! "
    Det var så positivt! Jeg har hele tiden sirklet rundt å "bli akkurat som før". Kansje det er på tide å innse at jeg ikke blir som før, og selv om jeg føler meg redusert pga både stoffskifte-plager og hørsels-plager så er det ikke sikkert de rundt meg ser det på den måten. Jeg må prøve å si at sånn er JEG nå, jeg har flere andre sider enn stoffskifte og hørsel, så jeg må få dem frem også. Må ikke la dritten ta overhånd! Så på gode dager jobber jeg med det, og ser faktisk at jeg blir oppfattet som en åreit person til tross for mine "skavanker" (jeg ser "skavankene" bedre enn alle andre ikkesant). Og de som ikke gidder å ta hensyn til at jeg blir sliten eller ikke hører normalt i alle situasjoner får jeg heller bare "la gå", ikke verd å bruke energi på dem. Trenger energien min selv og på dem jeg føler betyr noe for meg.

Over til Tinnitusen, jeg også er sikker på denne har sammenheng med stoffskiftet, både ord-oppfattelsen min sank markant og tinnitusen steg i løpet av året etter min thyroidectomy. Blir "gal" av piping til tider...
    Takk for svarene, jeg er iallfall ikke alene med piping ser jeg :-)

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte av anoreksi
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 339
    Siste melding: 29-07-11, 22:28
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  3. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 21:28
  4. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46
  5. Har jeg lavt stoffskifte?
    Av Monica i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 6
    Siste melding: 01-05-06, 10:57

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg