Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)

Ja, her går det slag i slag - i dag var det øre-nese-hals-spesialist.

OBS - vet enda ikke om det er relatert til lavt stoffskifte dette, men det er jo trolig det, det har vi snakket om flere ganger... Bihuleproblemene..

Med store ulike erfaringer fra ulike leger og undersøkelser i det siste, så visste jeg jammen ikke hva jeg kunne forvente i dag. Men etter en neve opiater i går og en god natts søvn, så var jeg tross alt ved godt mot. Skulle vel mye til å møte en slik tosk igjen som jeg gjorde i går (endokrinologen).

Når jeg kom inn, så fablet legen i vei om siste pasient som hadde ringt til ham - om at hun heller ville komme til ham enn til en i Oslo, selv om hun bodde der. (Jeg trodde han unnskyldte seg for at jeg kom for sent inn, men... "Jeg kommer jo inn før tiden." Han fortsatte om sin telefonsamtale) Og så var det noe med en kongress i Oslo snart. Og så var det et svensk sykehus - og der var de flinke der - og der fikk t.o.m. både leger og pasienter mat i pausene. Og hel masse mer. Jeg bare kikket, smilte og nikket - og LURTE.... hva i alle dager er det vi i dag har foran oss nå da? Ja, livet er jammen ikke kjedelig, selv om det kan være litt smertefullt, og hvordan tolker jeg dette.

Vel, jeg fant ut av at mannen i det minste var vennligsinnet.

Han fant ikke noen fysisk, noe jeg sa til ham at han trolig heller ikke fant.

Men ja, han lurte på hvorfor jeg ikke heller gikk til astma- og allergi-spesialisten som jeg hadde vært til før for mange år siden. Vel, jeg spurte jo legen min om det, men han syntes da at øre-nese-hals var bedre. Forresten, så trodde han at astma-spesialisten ikke praktiserte lenger, for han var en gammel venn som var veldig gammel. Og den ene legen jeg hadde vært hos hadde han vært på ferie med. Og den andre (gastroskopien?) hadde han spilt golf med... Nei, husker ikke hva han hadde gjort med hvem, for jeg slet egentlig bare med å tolke ham. Jo, han hadde visst vært nabo med en av de andre en gang i tiden. Så etter ei stund følte jeg meg nesten som en av "klubben". For en skrue...

Vel, han ville vi skulle ta CT av bihulene - heldigvis, og ikke MR. Så satte han i en CD og viste meg på en skjerm diverse hulrom og greier og forklarte. Jeg klarte jo ikke å følge med ;) Men han var i alle fall vennlig og forklarende. Så jeg var veldig beroliget. Hva som senere kommer ut av dette, vet jeg jo ikke. Var nede og bestilte time til CT, så får vi jo se.

Men jeg la merke til en ting; når jeg fortalte noe, spurte om noe, så var han slett ikke så oppmerksom. Han virket mest interessert i fortelle en masse om sine ting, noe som da var hyggelig og beroligende. Men jeg håper jo at han fikk med seg det lille jeg sa (turde ikke si for mye i dag etter i går...). Og det kan godt være han gjorde.

Spurte forsiktig om søvnapné og narkolepsi på vei ut. Han sa vi kunne komme tilbake til det, han ville ta en ting av ganga. OK - men da må jeg bare huske å komme tilbake til ham hvis CT ikke viser noe.

Hva kan forresten CT av bihuler fortelle når det gjelder irritasjoner, slimhinner m.m. Det forstår jeg ikke. F.eks. kronisk bihulebetennelse, kan man se det på CT?

Ja, ja, i alle fall ingen dramatikk i dag. Takk og lov! ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    116

Standard

hei stina.

Virket som en rar skrue du var til da
    men i det minste var han vennligsinnet .
    Du spurte om dette med bihuler og ct og ja man kan se om det er fortykkelser i slimhinner og diverse.
    Jeg har nettopp vært igjennom en bihuleoperasjon siden alle mine bihuler var potte tett og det så de på ct. De kan se om det er fortykkelser/hevelser ,tettehet og om det er polypper. Men det er ikke alt som kommer fram på ct.
    Føler snart at jeg må få et klippekort på de forskjellige avdelingene på sykehuset for hele kroppen lever sitt eget liv jo

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, munch, det var nok en vennligsinnet skrue det der ja. Har tenkt litt på ham i dag, og han sa mye rart, men veldig hyggelig, forklarende og forsiktig når han undersøkte meg.

Tusen takk for dine opplysninger

Ja, klippekort ser visst ut til å være en god ide nå ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kom til å tenke på et par snodige ting hos legen...

Han sa han kunne se at jeg brukte Nasonex og Nasal Fluitide (eller noe slikt), og jeg sa at ingen av disse virket noe særlig. Han mente at de ikke pleide å gjøre det hvis ikke det var allergi som forårsaket problemene. Stemmer vel overens med denne linken som n'Finn? la ut for ei stund siden:
    http://www.astrazeneca.no/sykdommer/all ... onell.html

Og så kikket han meg i halsen. Skulle si "iiiiiiiii", men fikk ikke til med instrumentene i munnen, ble mere "eeeeeeee". Uansett, så tror jeg at han sa at jeg hadde fine stemmebånd. Men på et tidspunkt kom ham med et skriv som han var veldig nøye med at jeg fikk med meg. Var henne og la på veska mi... Kikket ikke på dette før i går kveld. Og det er "Stemmehygieniske råd". Hva skal jeg med det da? Har masse "rart" i halsen, men det nevnte jeg ikke for ham. Kom pga nesa/bihulene. Bortsett fra at når han på et tidspunkt leste noe fra journalen og sa at de ikke hadde funnet noe å bemerke i halsen, så sa jeg at det ikke stemte, for jeg har hostet og klødd noe forferdelig i halsen i alle år, og en gang jeg hadde det, forklarte jeg for legen at klødde som besatt i halsen. Legen kikket den gang og fant at jeg hadde fullt av vabler der, og at jeg var allergisk for selve forkjølelsesbakterien. Luftveisallergi, sa han. Jeg lurer mer og mer på hvor mye av det legene selv sier at de får ned i journalen.

Men hvorfor gir han meg disse "Stemmehygieniske råd" hvis han synes halsen min er bra?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Snakket med primærlegen. Svar fra CT.

Intet å bemerke, bortsett fra små lukkeklaffer.

"Javel, men kan det forårsake at nesa renner så fryktelig mye?"

Det visste han ikke, jeg måtte spørre øre-nese-hals-spesialisten.

(Han var inne på at aaaalt så så fint ut, men jeg sa da at astma-og allergi-spesialist for flere år siden fant irriterte og røde slimhinner. Og jeg lurte igjen på, akkurat som øre-nese-hals-spesialisten, hvorfor jeg ikke var blitt henvist til astma-og allergi-spesialisten. Legen sa også selv at slike ting ikke kan ses på CT.)

Hva er det for slags lukkeklaffer?

Lignende tråder

1. Rare ord - magistrat og magister
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 6
    Siste melding: 29-10-08, 16:38
  2. Rare meg :,(
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 151
    Siste melding: 08-12-06, 13:53
  3. TSH rare verdier
    Av skaye i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 05-10-06, 20:25
  4. Svar: 1
    Siste melding: 01-09-06, 12:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder