Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
11-10-07, 07:16 #1
Hjelp! Møte med nav og lege
Hei..
Er de noen som kan hjelpe meg? Har vært i møte med arbeidskontoret og fikk nå beskjed at jeg må prøve arbeid eller søke trygdekontoret om noe. Har vært i arbeid i vinter og sommer i 50% men de endte med sykemelding fra hud lege pga elveblest og ellers de vanlige symtommer som tretthet, slapphet, tåke, og værking i rygg, armer og ben. Skal til lege den 19 okt. har fått ny lege den andre har sluttet. som så mange andre før henne. så nå gruer jeg meg for hvordan dette vill gåmed ett møte med trygdekontoret, arbeidskontoret og en lege som ikke kjenner meg. Hvilke rettigheter har jeg når jeg har gått ett år på rehablitering 2 år på yrkesrettaattføring? Er de noen som har greie på de å har noen gode forslag hvordan jeg skal forholde meg..
Ps! De er så slitsomt med nye leger, må nesten sarte forfra hver gang. Ã… de er vondt å få sagt alt du har på hjertet. :(
KlemKlem fra jorunn.
Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.
-
11-10-07, 09:30 #2
Har ingen gode råd, men jeg føler med deg i din situasjon.
Har selv nylig fått ny lege og jeg føler at hun ikke tar min stoffskiftesykdom på alvor.
Påpeker bare at verdiene mine ligger under normalen til tross for alle symptomene mine
-
11-10-07, 09:46 #3
Er det noen du kjenner godt som kan være med deg på møtet? Sykdommen gjør det ikke så lett å være sin egen advokat hvis det skulle trenges.
Prøv å forklare situasjonen din så godt du kan og spør hva NAV foreslår. Skriv ned på forhånd det som er viktig for deg å si, så du ikke glemmer det på møtet.
Det er bra at både arbeid og trygd er med på møtet, for da kan de ikke bare sende deg videre til hverandre!
Lykke til!!!
-
11-10-07, 10:22 #4
Hei Vødrun Måtte bare svare deg på dettan.Vet kor inni margen man kan grue for slike møter....Var selv sykemeldt,rehab i 3 lange år,yrkesretta attføring siden mars-07.En ting e viktig å huske på...det er kun DU som kjenner hva du vil og orker,Opplevde selv at da jeg kalte en spade for en SPADE!!! gikk det hele veldig greit.Nu e æ oppe i 80% stilling(alt for meget,men det er en annen sak) vet at det er kun jeg som kjenner tingenes tilstand og skal ha møte i nov om halv uføretrygd.Gruer ikke men kjenner meg rolig og bestemt. Stå på det ordner seg til slutt, klemz :P
-
11-10-07, 10:44 #5
Hei!
Skjønne godt at du grue deg både nav og ny lege. Jeg hadde og mange forskjellige vikarer for fastlegen og for 1 år siden fikk legen som æ har idag. Jeg var og kjempe lei av å bynne på nytt. Det æ gjorde var at æ skrev min sykdomshistorie kronologisk, og så alt om hvordan æ hadde det da. Legen var veldig glad for skriveriene mine og vil at æ ska fortsette med det.
Æ har først 1 år sykemeldt, 1 år rehabilitering , 4 år med yrkesrettet attføring og nu har snart gått 1 år rehabilitering. Vet at man kan gå 1 år med rehabilitering men hvis ting sier det, feks at behandling er ikke ferdig så kan man få forlengt det.
Men er du under rehabilitering eller sykemeldt?
Æ hadde og ett møte med ny legen, trygdekontor og aetat i fjor. Æ var egentlig ganske sikker at æ skulle søke uføre men ble foreslått rehab. Ble forresten veldig godt tatt vare på under møtet, hadde gruet meg, men det gjorde kanskje å at æ nesten ledet møtet. Hun fra trygdekontor sa tom at æ skulle bare ta vare på meg selv under rehabilitering.
Men, det hadde vært godt å hatt noen med, men æ hadde dessverre ingen.
Likevel, tenk og skriv ned hvordan du har og fortell det i møte. De ska fortelle hvilke muligheter og rettigheter du har. Poenget med møtet er at dere ska i felleskap komme frem til resultat som gagne deg best.
Lykke til!
-
11-10-07, 13:48 #6
Jeg synes det Reven skriver er veldig fornuftig. Selv sliter jeg med å konsentrere meg og huske hva som blir sagt på møter. Så det kan være godt å ha noen der som både kan huske og svare om det blir nødvendig. Krysser fingrene for at det går fint
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
11-10-07, 16:25 #7
svar
Takk for omtanken og tipsa. Hjelper masse å vte at noen bryr seg og vet hvordan en har de.
klem!!!Klem fra jorunn.
Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.
Bokmerker