Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Når en ting fungerer er den moden for utskifting vet du .......
    I dataverdnen oppstår så mange nye myligheter hele tiden.
    Den viktigste grunnen til stadig å ha siste oppdaterte versjon, er at sikkerheten er bedre.

Gamle versjoner har muligheten for å motta ondsinnet kode, men det er sikkert usansynlig at du skal komme borti nettsteder som bruker denne varianten for å spre virus.

Nyere versjoner åpner også dokumentene raskere og med flere tilleggsytelser.

Men DU er sjefen - du bestemmer !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nope - ATP'en min er sjefen ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Fant noe om temaet, men jeg skjønner ingenting...

Hypotyreose må også utelukkes ved hyperkolesterolemi og ved funn av forhøyede konsentrasjoner av kreatinkinase og prolaktin.
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=518320

Fosforyleringen skjer ved samtidig spalting av ATP til ADP + Pi ( G o' = - 30 kJ/mol) og katalyseres av enzymet kreatinkinase (CK). Kreatinkinase forekommer i cytoplasma i muskel- og hjerneceller i forskjellige isoformer (påvisning av hjertemuskel kreatinkinase (CK-MB) i blodplasma er en indikasjon på ødelagte hjertemuskelceller, dvs. hjerteinfarkt). Kreatinkinase forekommer dessuten i mitokondriene i alle celletyper.
    http://home.hisf.no/svenjo/undervis/idrett/kreatin.htm
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Du skjønner det nok tror jeg.....
    Kolesterol blir høyt ved ubehandlet eller for lav thyroxindose.
    Det som står er bare at hvis pasienten har en høy kolesterolmåling, så må man sjekke ut bla. at denne ikke har hypothyreose.

Siste sitatet har med hvordan næring kommer inn i muskelceller..........
    veeeeldig lang forklaring
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Beklager, n'Finn - skjønner det ikke. Er ofte helt totalt amøbe i hodet, forstår ikke et ord av hva jeg leser, uansett om jeg gjerne vil. Det blir bare masse ord som står der - bokstavsamlinger uten mening - men jeg ser at enkelte ord eller deler av setninger er noe som fanger meg, men jeg klarer ikke å få tak i meningen. Men da har jeg jo din veiledning om jeg en dag klarer å forsøke å forstå ;)

(Jeg ser at det er ting jeg veldig gjerne vil forstå, for jeg tror det er veldig relevant for meg - for som du er inne på - om hvordan næring kommer inn i muskelceller. Jeg er veldig opptatt med dette med muskelceller pga vondtene og sviktene m.m. jeg har i egne muskler, så jeg tror jeg har problemer med dette - få næring og oksygen inn i cellene og avfallsstoffer ut, dette også fordi jeg har hørt at opphoping av avfallsstoffer i musklene kan gi smerter. Så jeg ville veldig gjerne forstå alt slikt, evt nok til å kunne "gi meg selv en diagnose" på hvorfor ting er som de er, og da må jeg kunne dokumentere det overfor legene. Sånn har det alltid vært - har måtte selv finne ut av hva jeg feiler, så må jeg gå til legene og fortelle det - som oftest da (f.eks. ikke første utbrudd av ITP for det visste jeg da ikke hva var, men 2. utbrudd + det meste annet).)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Du er ikke alene om å oppleve amøbelignende tilstander.....
    Men at du ikke begriper dette har ikke med hjerneamøber å gjøre - er utrulig komplissert stoff som er på forskernivå enda, og heller ikke ferdiganalysert og popularisert.

Det er også sånn at funn og forklatinger krevert at man vet en hel masse annet - så må man nøste seg bakover og bakover.
    Enda er det ikke sikkert.......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, jeg vet - det kompliserer det hele - all nøstinga ;)

Side 4 av 4 Først 1234

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn