Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: svangerskap og vekt
-
07-06-07, 21:37 #1
svangerskap og vekt
Er det noen som har erfaring med hvordan stoffskiftet virker inn på vekten når dere er gravide?
-
08-06-07, 20:44 #2
Hos meg gikk det helt ok, gik opp 17 kg og manglet ca 2-3 kg etter 2-3 mndr. Eg har ikke gjort noe for å gå ned hellere.
-
09-06-07, 12:51 #3
Jeg er 16 uker på vei og har ikke gått opp noe i vekt ennå. men heller gått ned i vekt. Kjempedeilig.
Tok på meg en bukse idag som jeg ikke har hatt på meg på noen år og de passet nå. ble glad. selv om buksesmekken må være litt oppe noen ganger pga magen som nå strutter ut
Håper selv at jeg ikke kommer til og gå opp så mye i svangerskapet. det skal jo tross alt av igjen og.. sukkHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
15-06-07, 07:52 #4
Jeg la på meg 17 kg i forrige avangerskap og har nettopp kommet ned til utgangsvekten igjen 8 mnd etter fødselen. Jeg hadde vel nådd den tidligere med ett sunnere kosthold og mer bevegelse Nå er jeg gravid igjen og jeg håper jeg ikke går mer opp en 17 kg.
-
15-06-07, 11:19 #5baremei Gjest
I det første svangerskapet var jeg umedisinert, hadde sannsynligvis vært "på gang" med hypoen et par år allerede.
Gikk opp 8 kg.
I det andre var jeg medisinert men fremdeles i dårlig form.
Gikk opp 8 kg.
-
24-06-07, 09:43 #6
Jeg hadde normal vektoppgang på 8 kg i første sv.skap, medisinert bare på Levaxin. Ja, helt i slutten gikk jeg opp pga vann i kroppen. Det var lett å se når en trykte fingeren inn i foten, så ble avtrykket stående. Derfor regner jeg ikke med de kiloene de to siste ukene.
Neste sv.skap gikk jeg opp 23 kilo, men da hadde jeg astma som ikke var oppdaget. Jeg hostet og måtte sove i halvsittende stilling, fikk sabla bekkensmerter veldig tidlig og var sykemeldt store deler av sv.skapet. Jeg rørte meg nesten ikke, hadde vondt hele tiden og gikk i halvsvime pga trøtthet. Og trøstespiste selvsagt!
Jeg klaget til legen over hostingen, men hadde ikke piping i brystet. Derfor ble ikke astmadiagnose stilt før i januar i år. Jeg brukte Armour og Levaxin, og gjør det fremdeles.
Astmaen senket både FT4 og FT3, så jeg har økt en del. Har slanket meg snart 20 kilo siden i fjor sommer.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
Av Monja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 26-02-10, 04:17 -
TSH og påtenkt svangerskap
Av janike i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 17-01-09, 21:56 -
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 12:14
Bokmerker