Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Westhroid og en operation for en tarmsygdom

Jeg skal til en forundersøgelse for en sygdom i tarmen. Det lader allerede til, at jeg nok skal opereres og skal sandsynligvis have en stomi.

Nu sidder jeg og tænker over, hvordan mon lægerne på kirurgisk afdeling vil forholde dem til, at jeg bruger de "ulovlige" Wetshroid 2 gange dagligt.

Vi de eller vil de ikke acceptere, at jeg skal have min medicin mens jeg er indlagt?

Vil de forhindre mig i at indtage den medbragte medicin?

Vil nogen hjælpe mig praktisk, når jeg ligger svag efter en operation?

Problemet er, at HVIS jeg bestemmer mig for denne operation - skal jeg være indlagt omkring 2 uger. 2 dage eller 2 uger er er lige så alvorligt når man tænker på en tvungen pause i medicineringen.... Det vil jeg ikke gå med til. Specielt fordi netop i en biologisk stresssituation som et kirurgisk indgreb jo er - stiger organismens behov for de hormoner jeg ikke selv kan danne - og hvis jeg går med til, at bringe min egen medicin på pause - kan det næsten kun gå værre end slemt... tænker jeg.

Jeg er faktisk parat til at droppe hele seancen på hospitalet i morgen og behandlingen senere, hvis lægerne stiller sig det mindste på tværs af, hvad jeg selv ønsker.

Jeg kan ikke forestille mig at hverken mit helbred eller mine tarme i særdeleshed kan få det bedre af, at jeg ryger til bunds i det lave stofskifte igen.

Det fremgår jo meget tydeligt af mange beretninger herinde, at en bundskraber af et stofskifte betyder et u-liv for den enkelte. Skal jeg så tillade lægerne at aflive min fremgang for at få min tarm behandlet, eller skal jeg beholde min fremgang og lade guderne råde over min tarm? Et ægte "Salomon-spørgsmål" . Skal jeg lade barnet kløve i to stykker eller skal jeg give helt afkald på det, for at skåne det fra at blive kløvet....?

Er her nogen, der bruger Armour eller anden naturlig thyro.medicin, der selv havde været i lignende situation før?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De i Amerika tar med seg din Armour Thyroid eller hva de har på sykehuset fordi de ikke er sikre på om de har det i medisinskapet på sykehuset.

De aner antageligvis ikke hva du har med deg og du kan kalle det kosttilskudd og ha det med i nattbodret ditt evt ha noen bringe det til deg til når du kommer fra postop-avdelingen hvor du er noen timer etter operasjonen.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard

Men i Amerika er Armour m.fl. ikke ulovlig....

Jo, det har jeg selv tænkt på, men jeg skal oplyse hvad jeg bruger af medicin, netop for at undgå at noget evt. går galt. Man skal fuldbedøves og selve opreation kan vare nogle timer.... Hvis jeg ikke siger noget og noget går galt - kan de tørre hænderne af og (med rette) påstå at det er min egen skyld. Det er derfor at jeg slås med tankerne. Oplyser jeg om medicinen - finder de hurtigt ud af at den er "ulovlig" og så er spørgsmål om de vil forsøge at presse mig til en afbrydelse. For hvis de gør - går jeg bare min vej
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det er ikke sikkert legene vil tørre å presse deg til å slutte med medisin som du bruker. Jeg ville gjort som Nora sier, f. eks lagt dem i et glass med vitamintabletter ( uten vitamintabletter i ) og tatt dem. Imidlertid tror jeg ikke det blir noe problem.

Ønsker deg lykke til med en eventuell operasjon.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Det kan da ikke være ulovlig md naturlig thyroxin når dem produserer det i Køben. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Alternativet er å få eltroxin undersykehusinnleggelsen.
    Det står muligens i din journal at du tar eltroxin men de henger seg ikke opp i om du tar dem på en gastro-avdeling.

På den danske sygeplejersken-webside står det et par interessante artikler om tarmoperasjoner (sykepleier-delen av saken, altså hvor snart man skal spise og opp og trene) som kanskje gir en pekepinn om hva man kan vente.
    Du har Mb Crohn eller ulcerøs kolitt, kanskje? Det hender de må inn og få gjort en operasjon.

http://www.sygeplejersken.dk/sygeplejer ... leID=11003
    http://www.sygeplejersken.dk/sygeplejer ... leID=11004 samt liks under disse artikler.

I danmark heter vel en mannlig sykepleier fremdeles sygeplejerske?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Westhroid og Armour er vel ikke ulovlige i Danmark ? I Norge får vi disse ved hjelp av en ordning som heter "registreringsfritak".
    Denne ordningene er der for å kompensere for at vi er et lite medisinmarked og ikke alle produsenter ser profitt i å markedsføre medisin som ikke tilhørere de store volumer. OG selvfølgelig også for statens grådighet - markedstilgang er meget dyrt i Norge.

Jeg kjenner ikke til hvordan det er i Danmark, men det eksisterer vel noe lignenede ?

Så ta du bare dine Thyroxiner med deg.........

Jeg vil jo også nevne at den siste tiden jeg brukte Levaxin fikk en kraftig tykktarmsbetennelse (divertikullitt) som måtte kureres med flere slags intravenøs antibiotika.
    Jeg hadde smerter i flere måneder etterpå og de forsvant ikke før jeg begynnte med Armour.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Westhroid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 46
    Siste melding: 06-08-15, 18:57
  2. Armour, Westhroid og Nature-Throid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 16-06-09, 20:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder