Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Tråd: slimhinner...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    9

Standard slimhinner...

Hei alle dere. Lenge siden.
    Har i grunnen hatt en ok periode,helt til nå i mars.
    Full eksplosjon i ALLE slimhinner....
    Var hos lege,trodde jeg hadde kryssallergi.
    Det som er merkelig er at det var helt likt i fjor-06,og -05. Men bare på våren.
    Sliter med tung pust,mye slim,blemmer i munnen og nedover i halsen(tørr i munnen også).
    Alt dette i tillegg til de "vanlige" symptomene!
    Noen som har noen forslag?Alle prøvesvar var fine. :twisted: Feilte i allefall ikke noe alvorlig..................
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Blemmer i munnen kan være av stress. Aftøse sår (after). Det skal hjelpe med vitamintablettene Longo vital for dette.

Ellers kan det kanskje høres ut som en allergi? Hva sier legen din da. Du kan jo ikke gå slik som dette?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    9

Standard

Legen sier at alle prøver er fine,og at jeg er så undersøkt, at jeg ikke kan feile noen ting!!!
    Nå brenner det i brystet, og jeg hoster store kaker med slim!!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så fælt da, christina

Har ikke peiling på hva det kan være dette med deg, bare det at det er vanlig at vi har tørre slimhinner, så f.eks. da skylles ikke bakterier i "blære-systemet" så lett ut, slik at det kan være en medvirkende årsak til at vi har hyppige blærebetennelser. Så dette kan jo kanskje være en medvirkende årsak i ditt tilfelle også. Men der er jo et eller annet som irriterer slimhinnene dine da.

Ã…ja, hørte forresten for ca 14 dager siden på radio at det nå var så mye pollen at t.o.m. mennesker uten pollenallergi kunne reagere. Men det er vel heller ikke det...

God bedring, i alle fall
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hei Christina har hatt mye det samme jeg også, med blemmer i munnen. og ganske seigt slim i halsen, tung pust osv. Er du tett i nesa også? Har fått allergiprøver, men ingenting galt der. Blir ekstra ille på denne tia av året, så jeg selv mener jeg reagerer på pollen og støv uansett hva prøver viser. Øre nese hals legen mente jeg var overømfintlig mot sånne ting, og sa at man kunne være det uten at man nødvendigvis fikk noe fram på prøver. Ville bedt om å få time til øre nese hals og evt lungelege hadde jeg vært deg, ikke alt disse allmennpraktikerne kan. Har fått utskrevet resept på efedrin mot tungpustheten som jeg tar når det blir ekstra ille, og har tidligere fått resept på fluid nasal nesespray mot tettheten i nesa. Når det gjelder blemmene i munnen så prøv å finn ut om det er mat du reagerer på, jeg får de når jeg spiser ting med mandler eller nøtter i og banan, sikkert flere ting også....

Lykke til

Helene
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Standard

Hei Christina;

Jeg har også i flere år hatt plager med mye slim i halsen, brennende følelse og tett nese. Føler også en slags varme i øynene, og.. ja der nede du vet..., som resulterer i hyppig vannlating.

Tror det har sammenheng med at slimhinnene i våre kropper er ekstra sårbare. Mener også å ha lest at øre-nese-hals problemer er anerkjent som et hypo-symptom.

Jeg bruker Rhinocourt nesespray, som er på blå resept. Den virker langsomt, men ok. Koster bare ca kr 40,- for 3 mndr.
    - - -

Hsn: er Fluid på blå resept ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

siden jeg fikk hypo har jeg hatt tørre og hovne slimhinner... har mått brukt nesespray stort sett hele tiden for å få sove om natta...en halv sprut var nok, men nødvendig.
    har vært av innimellom i noen uker,men så blir man forkjøla og... ja...

så sluttet jeg med Levaxin og jeg har kun brukt nesespray i 3 dager (lei forkjølelse) etter det... det er 2 mnd siden.

rare greier...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Husker ikke om jeg fikk den på resept, men tror det var 190 kr for en nesespray. Den skulle visst brukes hver dag for å få effekt, ikke som rhinox at det hjeper med engang. Brukte ikke mye av den jeg, har brukt saltvann og rhinox når det er på det værste.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Lignende tråder

1. Musklene (mine) - og slimhinner
    Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 31
    Siste melding: 06-04-08, 23:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •