Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 80
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Ja min temperatur varierer hvertfall. Her om dagen var den opp i 36,9 og jeg fikk nesten ikke sove pga varme om natten. Det var deilig, men lykken varte ikke så lenge, dagen etter var den nede i 35,2. Pussig.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Må temperaturen være under 37 for å få diagnosen lavt stoffskifte.
    Leste på stoffskifte.info at ved å måle denne kan man si om det er sannsynlig at man har lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Legene bryr seg ikke om tempraturen i det hele tatt. Har aldri hørt om det frta noen av mine leger for å si det slik.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg fortalte legen for noen år siden at jeg alltid hadde temperatur på rundt 36 grader. Om ikke det var litt rart?

Neida, han hadde masser av pasienter med kroppstemperatur på 36 grader...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Jeg mener bestemt at det er nøye sammenheng mellom stoffskiftet og kroppstemperaturen.
    Men kroppstemperatur er så mangt.
    Den som er mest interessang for oss, er hviletemperaturen. Den temperaturen som er der når all tankestyrt energibruk er på null, og bare den temperaturen aktiviteten fra det basale stoffskiftet gir fra seg.
    T3 skal tilføre alle kroppens celler oxygen slik at de kan forbrenne glykose. Gykose lager leveren av karbohydrat, og når det er lite av det - fett.
    Dette avgir varme og CO2. Og det skjer hele tiden, også om natten - og da har vi ikke tilleggsvarmen som muskelaktivetet og eventuell hjernevirksomhet skaper. Den eneste energikilden kroppen da har til å varme opp seg er overskuddsvarmen fra stoffskiftet.
    Så grip termometeret med det samme du rakner til liv og mål bak. Og noter på kalenderen, helst i noen uker eller når du endrer doseforholdne eller ved annen "mistanke" til abnormalitet.
    Dette er faktisk den eneste testen som viser om det foregår et stoffskifte. Blodprøvene forespeiler bare i hvor stor grad verktøyet for å få det til er tilstede, og sier intet om stoffskiftet virkelig har funnet sted !
    A very interesting report has recently been published by Sheehan and Summers (1952) which stressed the important part that hypothermia played as a cause of coma in similar cases.

In their patients the rectal- temperature was recorded as 77 and 830 F. (25 and 28.30 C.). They point out that the clinical thermometer does not register below 950 F. (350 C.) and therefore this condition goes unrecognized.

In retrospect, it is probable that our two cases fall into the same class. The temperature recorded in Case 1 was between 95 and 970 F. (35 and 36.10 C.), which most likely meant that the thermometer did not register, and the difference in the temperature depended only on how far the mercury column was pushed down by the nurse.

In Case 2 the temperature was recorded on admission as 950 F. (350 C.). Only after the administration of thyroxine * were temperatures above 98° F. (36.70 C.) recorded.
    thyroxine* = Thyroid USP (naturlig thyroxin)

Kilde: PubMedCentral

De gamle lægejournaler er en guldgrube af viden og tyder helt klart på, at vidensniveauet er gået klart ned siden dengang.... Nok fordi vi, i mellemtiden har fået Synthroid/Levaxin/Eltroxin til at spærre for fagkundskabens udsyn med henvisning til, at disse er de ultimative medikamenter, der nemt og enkelt kan behandle enhver form for hypothyreose.... hvilket igen var afhængig af, at man indførte laboratorieprøver og (de kaotiske) referenceområder for hvad skulle være i normen og hvad ikke var det. De oprindelige, velfungerende og universelle - empiriske metoder mod den rette diagnose - er blevet afskaffet, bl.a. temperaturmålinger.

Det er derfor min påstand, at mennesker fortsat dør af hypothyreose under dække af andre diagnoser, hvor tilstanden af den afdødes skjoldbruskkirtel end ikke bliver underkastet nærmere undersøgelse under obduktionen idet man slet ikke anser hypothyreose for en mulig dødsårsag.

Sålænge denne sygdom, af lægestanden ikke erkendes/anerkendes som værende primært eller sekundært dødelig - i tilfælde af fejldiagnose, underbehandling eller udeladt behandling - og sålænge Synthroid/Levaxin/Eltroxin hyldes som et universelt middel mod hypothyreose - vil vores situation og respekt for vores sygdom ikke undergå en positiv udvikling.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja, pubmedcentral er hvor alt som er scannet inn fra før ca 1960 er lagt ut. Man finner mye om Thyroid USP (syntetisk kom ikke før ca 1960 til pasientene) og det er kalt thyroxine. Så, når syntetisk thyroxine kom, ble det ikke gjort noen dobbelblindtester med syntetisk vs gammeldags "thyroxine" (som jo var standardisert svinethyroxin, Armour THyroid osv) med begrunnelsen at det var det samme.
    Hvis noen lurte på hvorfor man ikke gjorde noen forsøk med dobbelblindtestmed Armour, samt dokumenterte forsøk med Armour.
    Svaret er at 60 års dokumentasjon på at Armour virker ligger på nettet, alt som heter thyroxine før rundt 60-tallet er Armour eller tilsvarende....heter bare thyroxine og diverse andre ting.

Artig at det nevnes temperatur. Termometrene klarer ikke å måle under 35 grader....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Sammenhengen mellom en forbrenning og temperatur er lett å forstå. Er den for enkel ?
    Jeg tror legeyrkets innbyrdes maktkamp i hierarkiet også kommer inn her og kommer iveien for en sund bruk av de kunnskaper som foreligger
    .
    Den gamle kliniske feilsøkingsmetoden tillot bruk av stettoskop og temperaturmåler i tillegg til forskjellige måter å berøre pasienten på.
    Denne metoden ble jo brukt av legen med de bare føtter - primærlegen - fastlegen.
    Etterhvert som sykeluslegene fikk tilgang til sofistikerte tester som mer pasientnære leger ikke hadde, oppsto et hierarkisk skille.
    I lønnskampen snakket man primærlegens metoder "ovenfra og nedad" og når disse legers metoder også ble tilgjengelig for primærlegene så kastet man vrak på de gamle metoder.
    Har legen tatt på dere noen gang ? Palpering ?
    Spurt om kroppstemp ?
    Jeg tror de er livredde for å bli forknippet med gamle metoder - derav også den fobiske innstilling de har til Armour.

Blodprøvetolkingen har løpt løpsk, pasienten er bare en brysom klump men bare trenger for å få tak i blodet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    94

Standard

Spør du meg spør legen lite om hvordan kroppen fungerer. Og de tar da ikke på en.. er du gal ;) De er mest opptatt av psyke virker det som på meg ;)
    Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Meldinger
    36

Standard Temperatur

Har forstått det slik at temperatur bør være over 37 grader for at man skal ha ei grei forbrenning. Min ligger mellom 37,5 og 37,7 og da er den målt ei god stund etter at jeg har stått opp. Blir dette feil? Bør jeg måle den med en gang jeg står opp om morgenen for at jeg skal finne ut hva min temperatur ligger på? Noen som vet?

Og så lurer jeg på en ting angående trening. Grunnen til at man svetter er jo for å forhindre overoppheting og dehydrering. Er det normalt at man etter å ha syklet en time på spinningsykkel har en temeratur på 38 grader? Kan man uansett om man svetter faktisk øke litt i kroppstemperatur?

Lurer litt på dette da jeg har fått lavt stoffskifte etter svangerskap, og at jeg for tiden er i gang med nedtrapping av levaxin for å finne ut om dette er forbigående eller om jeg har vært overmedisinert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du bør måle temperaturen før du står opp. Temperaturen øker med en gang du har stått opp av sengen.
    Det er helt normalt å ha litt forhøyet temperatur når du trener, og en stund etterpå.

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn