Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
Tråd: Ny med Hypo-diagnose.
-
03-04-07, 08:35 #1
Har nettopp fått diagnose, rett på levaxin....hva er dette?
Hei Alle,
Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte...tok blodprøver og endte opp med levaxin 50... med en gang...Jeg har følgende symptoner:
extremt søvning og trøtt...
vonde og såre bryster
muskelverk
nedsatt syn
blod i urin (flere sticks prøver)
håravfall
pigmentendringer
hovne lymfekjertler
nattesvette
feber
Bør jeg ha noe videre utredning?? Hvor går veien nå?? og kan jeg forvente å bli frisk....Er dette en livstids dom? Som dere sikkert skjønner så aner jeg ikke hva jeg har kommet ut for....
Jeg er takknemlig for råd, for jeg er selv helt rådvill....Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
03-04-07, 11:15 #2
Jeg er ingen fagperson, men jeg vil tro at hvis du føler deg bra v.h.a Levaxin så trenger du ikke noen videre utredning. Men jevnlig oppfølging...
Legen vil sikkert si at dette er en livstids dom. Ofte er det det, men ikke alltid. Du bør kunne forvente å bli relativt symptomfri v.h.a medisiner. Omlegging av livsstil kan også være lurt. Trene litt hver dag og spise riktig. Se under kostholdsrubrikken.
Lykke til!
-
03-04-07, 12:18 #3
Hei, takk for svar :-)
Jeg har bare gått på Levaxin i noen dager, så jeg håper jo at jeg skal bli frisk relativt raskt :-)
Det er sikkert ting jeg kan gjøre selv for å bli raskere frisk, så jeg skal kikke på kosthold, og prøve å trene mest mulig.
Er litt mer beroliged etter å ha lest svaret ditt :-)
Takk igjen :-)
Opprinnelig skrevet av plingJeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
03-04-07, 13:07 #4
Re: Har nettopp fått diagnose, rett på levaxin....hva er det
Hei Benga,
Jeg er også ny på forumet.
Er nå på Levaxin 50 i min fjerde uke.
En ting jeg har lært via forumet er å spørre om verdiene når det er tatt blodprøver.
Lykke til!Hjemmesiden min: http://www.femice.net/ >"Dagboka" mi her på forumet<
-
03-04-07, 13:44 #5
Jeg skal tilbake til legen etter påske, har begynnt å notere ned alt jeg skal spørre om he-he stakkars mann...
4 uker på Levaxin, da er du også ny i gamet. Statser på at vi kommer sterkt tilbake :-) Det værste med dette, er at jeg føler jeg har mistet min personlighet, og den vil jeg ha tilbake :-)
Lykke til til deg også :-)Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
03-04-07, 14:53 #6
Nykomling
Hei hei - jeg startet på Levaxin idag - samme dose som deg og kjente igjen alle dine symptomer og det du sier ang mistet personlighet....
Vi går spennende periode i møte!
Lykke til......
Karianne :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
03-04-07, 15:23 #7
Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Det er forresten ganske mye å lese under kostholdsrubrikken. Jeg vil anbefale Oftebro`s ernæringstips.
Og ikke press deg selv ved å trene for mye. 30 min per dag er bra. Ta pauser underveis. Du skal ikke være utmattet etter treningen, og du bør ikke være sliten dagen etter. Stressmestring er minst like viktig. Ikke slit deg ut.
-
03-04-07, 20:35 #8Opprinnelig skrevet av bengaHjemmesiden min: http://www.femice.net/ >"Dagboka" mi her på forumet<
-
03-04-07, 20:44 #9
Ja....det hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt på...skal booke meg en dobbelt time ;-) Har jo hodet under armen.....
Men jeg er forsåvidt optimistisk etter å ha sugt til meg informasjon på div. nettsider.
Har egentlig vært både oppe og nede....Oppe fordi jeg endelig kan si at jeg er trøtt,usosial og sliten med god grunn...Nede fordi jeg ikke har lyst til å ha dette stoff skifte greiene, og fordi jeg skulle så inderlig ønske at jeg fant dette ut før...slik at jeg kanskje hadde unngått og tatt mange dumme besluttninger Men alt ordner seg for snille jenterJeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
03-04-07, 21:04 #10
Det er mulig jeg tar feil, men dette med blod i urinen, hovne lymfeknuter og nattesvette trodde ikke jeg var typiske hyposymptomer eller?
Kanskje andre her som vet mer om det. Jeg ville spurt legen ekstra om det dersom jeg var deg.
Lignende tråder
-
Venter på diagnose...
Av Gulsol i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 14:16 -
Ny her, strever med å få diagnose
Av Tily i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-04-07, 22:07 -
Ny med Hypo-diagnose.
Av benga i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 07-04-07, 16:42 -
Feil diagnose...
Av Leya i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 12-10-06, 21:41 -
diagnose!
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-08-06, 20:12