Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Byttet fastlege...
-
08-01-07, 19:24 #1
Byttet fastlege...
Jeg var hos en ny fastlege idag, og han henviste meg til endokrinolog uten at jeg ba om det. Tenk, etter 13 år på Thyroxin/Levaxin-medisin og etter 4 forskjellige fastleger skal jeg endelig møte en av arten som "kan" sykdommen min. Faktisk hadde jeg tenkt å kreve å møte en, men det slapp jeg altså, for legen foreslo det selv. Eller, han BEFALTE at jeg skulle treffe en.
Deretter kom den litt eklere nyheten etter at han hadde lyttet på hjertet mitt og blodårene, og sa at jeg har en bilyd i blodåren på høyre side av halsen. Da jeg spurte hva det kan bety sa han bare at det må utredes, så nå gjør jeg meg alle mulige skremte tanker om hva det kan være. Legen henviste meg til røntgen av lungene, og derfra skal jeg videre til andre undersøkelser, forsto jeg.
Uansett, det var deilig å være hos en lege som tar meg på alvor, og som henviser meg til spesialister istedenfor å bare skulle bruke meg som testkanin for alle medisinene eks-legen min mente jeg trengte - som antidepressiva og astma-medisin. Grrr.
Til dere som er nye i gamet, ta imot et råd fra en som har vært naiv for lenge : Ikke godta noen som helst medisin, ikke engang Levaxin, uten å være skikkelig utredet. Legene SKAL vite hva vi feiler før de forsøker seg frem. Endokrinolog for stoffskiftesykdom, osv. Det er HÃ…RREISENDE at man setter folk på livslang medisinering uten å vite hva som er årsaken til sykdommen. Det sa min nye fastlege også. Jeg tror dette kan bli bra, og endelig føler jeg at det som kan gjøres blir gjort. Før stanget jeg bare hodet i veggen. HARDT og LENGE i veggen.
Nå er det håp igjen.
-
08-01-07, 20:04 #2
Så flott!!!! Jeg er heldig som har en lege som også henviser videre - slik burde alle ha det!
-
08-01-07, 22:41 #3
Flott ! Det kan lønne seg å skifte lege det har jeg også gjort og er fornøyd nå.
-
09-01-07, 07:49 #4madonna Gjest
Gratulerer med ny lege Nå kan du jo trøste deg med at du er i mye bedre hender enn før. Skjønner godt at det føles litt ekkelt med slike "funn", men bedre å vite ikke sant.. Du må tydligvis bli søkt til utredning, og hadde det vært veldig eller middels hast hadde du blitt lagt inn omgående.
Lykke til
Lignende tråder
-
fastlege i kristiansand som er god på stoffskifte?
Av isa1 i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 16-08-08, 00:13 -
Fastlege i Bodø
Av gutt_81 i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 23-07-08, 12:45 -
Byttet lege?
Av Siri Ann i forumet MeningsmålingerSvar: 11Siste melding: 12-10-06, 16:35 -
skiftet fastlege
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 9Siste melding: 30-09-06, 17:34 -
Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 15Siste melding: 02-09-06, 22:18
Bokmerker