Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard Nå vurderer jeg virkelig og spørre legen om en sykem........

Er så sliten og utbrent,føler hele tiden at jeg går på halvtolv.
    Fikk påvist lavtstoffskifte for snart 1 år siden.Det kom etter svangerskap og fødsel.
    Har vel egentlig funnet min dose på Levaxinen 0,75g
    Men jeg føler meg så sliten,utbrent,deppa og ikke noe ork til den lille familien min.
    Jeg og sambo krangler,er vel egentlig jeg som er urimelig,men er overhodet ikke meg selv.
    Har bestilt time hos legen i morgen og vurderer og spørre om sykem,men det er liksom ikke helt meg,men det eneste jeg har lyst til akkurat nå.
    Hva syntes dere????
    Vi var på juleselskap hos mamma i går,og jeg bare knakk sammen,gråt og gråt,er så sliten om dagen...
    Uff.dette ble mye syting...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    51
    Meldinger
    185

Standard

Jeg kjenner veldig igjen meg selv. Er sykemeldt selv og fikk også diagnosen etter födsel. Jeg kjenner formen svinger veldig, föler meg også småkvalm til tider, ikke sånn at jeg må spy, men uggen liksom. Vet ikke om det er normalt for sykdommen men......
    Jeg synes ikke det er noen "skam" å sykmelde seg når formen er som du beskriver.:klem:

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Hallingdal
    Meldinger
    46

Standard

Uff, ja jeg kjenner meg igjen.Jeg har vært sykemeldt flere ganger på grunn av dette.
    Denne høsten har vært tung og har toppa seg med julehandel og mas.
    Vel egentlig er det nok ikke mas,det er bare jeg som ikke orker å følge opp.Når jeg våkner tenker jeg bare at det skal bli godt når denne dagen er over,og det er ikke sånn det skal være.Føler meg også aggressiv når jeg blir sliten,ordentlig gneldre bikkje :(

Syns heller ikke det er moro å overgi seg til sykemeldinger men må man så må man.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: Nå vurderer jeg virkelig og spørre legen om en sykem....

Sitat Opprinnelig skrevet av linnmathea
    Er så sliten og utbrent,føler hele tiden at jeg går på halvtolv.
    Fikk påvist lavtstoffskifte for snart 1 år siden.Det kom etter svangerskap og fødsel.
    Har vel egentlig funnet min dose på Levaxinen 0,75g
    Men jeg føler meg så sliten,utbrent,deppa og ikke noe ork til den lille familien min.
    Jeg og sambo krangler,er vel egentlig jeg som er urimelig,men er overhodet ikke meg selv.
    Ja, jeg synes at du skal be om sykemelding! Du har det tydligvis ikke bra!

Har lest gjennom svarene du fikk på spørsmål du tidligere har stilt. Anbefaler deg å ta en ny titt på de, bl.a. svarene fra n`Finn. Du skrev at du stoler på legen din. Vel, leger er så mangt. Noen leger som kan lite om stoffskiftesykdommer kan gi uttrykk for at de er eksperter. Vi, pasientene, må derfor lære mest mulig om denne diagnosen, for å ta ansvar for egen helse. Skulle ønske at jeg slapp å bruke så mye tid på å lese om hypothyreose, men det er dessverre nødvendig!

Du skriver over at du har funnet din dose på 75 mikrogram Levaxin pr. dag, men symptomene du beskriver er hyposymptomer. Dr. E.Haug, som skrev en artikkel i Legetidsskrift skrev at 1.6 - 1.7 mikrogram Levaxin pr. kg. kroppsvekt, kan være vedlikeholdsdosen. Men! Det er individuelt, det må også tas hensyn til symptomene. Det har tatt nesten 8 uker etter doseøking, før jeg har merket full effekt.

Håper formen din blir bedre!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Syns ikke du skal nøle med å sykemelde deg. Selv har jeg gjort den tabben mange ganger at jeg bare har bitt tennene sammen og holdt ut. Du får ikke noe igjen for det.

Jeg har vært sykemeldt mange ganger på grunn av hypotyrosen og ser i ettertid at det var helt nødvendig.

Det er vansklig nok å komme seg etter en fødsel og blir ikke lettere når du i tillegg er syk.!

Ta vare på deg selv og god bedring.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard

Takk for mange flotte svar dere
    Er så godt når noen endelig forstår hvordan man har det.
    Skal til legen i morgen,fikk ikke time føre da,så er egentlig ganske spent.
    Gruer meg litt for hvordan jeg skal forklare han det slik at jeg blir trodd.Føler liksom det er en sykd som ikke syntes...
    Men jeg skal si som det er og håper virkelig han forstår.
    Orker ikke tanken på og jobbe nå..sliten og utslitt i kroppen :(

Men nok en gang..takk for at det finnes mennesker som forstår
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 07-08-08, 18:15
  2. Mer slankemas... trenger virkelig tips!
    Av jane i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 26-10-07, 21:37
  3. Må bare spørre(ny i gamet)men hva er amor????
    Av linnmathea i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 28-05-06, 22:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn