Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
21-11-06, 10:34 #1
Min erfaring med operasjon
Hei.
Jeg er ny på dette forumet, og ganske fersk i dette "gamet". Har gått til kontroll vedr. mulig struma siden 1995, og til fast oppfølging pga "unormale" verdier på blodprøvene, knutestruma og betent skoldbruskkjertel siden 2000.
Jeg ser at flere skriver om betennelser og knutestruma her og at de ikke kan opereres og tenkte derfor jeg skulle dele min erfaring med dere... i tilfelle det kunne hjelpe noen...
Jeg er så heldig (får jeg vel si...) at jeg bor i telemark og derfor har fått gå til kontroll hos en av de fremste spesialistene på operasjon av skoldbruskkjertel i Norge Dr. Guldvog ved sykehuset i Porsgrunn. Han er en en av de som opererer flest i Norge og har opparbeidet seg mye erfaring. Når jeg etter hvert utviklet en autoimun tilstand, og i tillegg hadde knuter var det aldri noe spørsmål om jeg skulle opereres. Det vil si jeg var vel litt i tvil... men fikk veldig god informasjon av Guldvog og må si jeg ble beroliget i forhold til mine tvil.
Jeg ser at flere her skriver om fare i forhold til biskoldbruskkjertelen og at de derfor ikke kan opereres, men i Porsgrunn gjøres dette flere ganger daglig. Det kan vel selvsagt ha noe med hvordan kjertelen ligger hos den enkelte, men iflg sykehuset her er dette en for dem vanlig problemstilling som ikke hindrer operasjon.
I mitt tilfelle gikk kalsium-nivået litt ned i kjelleren etter dag 2 (etter operasjon) og jeg ble derfor satt på kalsium-tabletter (+ litt intravinøst). Da dette ikke ga godt nok resultat fikk jeg i tillegg D-vitaminer for å bedre opptaket og etter 1 1/2 uke var det oppe i ok verdi. I følge legen hadde han kun opplevd 4 stk som hadde måtte forsette på kalsium i løpet av sin karriere.
Så nå spiser jeg mine 125 mikrogram Levaxin og kroppen ser foreløpig ut tilå funke greit.
Kanskje dette kan hjelpe noen av dere som har fått beskjed om at operasjon ikke lar seg gjøre...? (Jeg lå sammen med ei fra Drammen som hadde fått beskjed fra sykehuset i Buskerud om at det var ikke mulig å operere henne, men i Porsgrunn var det ikke noe problem. Hun hadde den strørste skjoldbruskkjertelen de noen gang hadde sett der )
Vel dette var bare min erfaring... som jeg hadde lyst til å dele med dere.
-
21-11-06, 12:03 #2
Takk, skremmende å høre at det er så stor forskjellsbehandling.
På den andre siden er det bra at de som ikke er dreven på å operere, kvier seg for å gjøre det.
Det er nok av den grunn det opprettes ny spesialitet, thyreoideakirururgi. Det er kun erfarne kirurger som skal operere thyreoidea.
(det er noen nerver de må passe på, at dem ikke kutter dem, samt parathyreoidea. Men noen ganger så dør parathyreoidea enda man har passet på dem. 4ganger hos denne legen)
Lignende tråder
-
Hypnose? Noen med erfaring?
Av marge i forumet Alternativ behandlingSvar: 6Siste melding: 30-03-11, 13:44 -
Er det noen her som har erfaring med homeopati?
Av Thyr i forumet Alternativ behandlingSvar: 3Siste melding: 01-09-06, 12:34 -
Noen som har erfaring med akupunktur?
Av Ida i forumet Alternativ behandlingSvar: 18Siste melding: 21-04-06, 20:24
Bokmerker