Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
12-10-06, 09:36 #11
Har ikke det problemet med armene, for ingen får gå i nærheten av de med ei sprøyte, men har hatt prob m stoffskiftet i snart 14 år og tatt prøver så ofte jeg har turt , og det som er kjekt med foten da er at det hvertfall på meg er mange forsjellige steder å ta prøvene. litt oppå benet, foran v stortåa,,oppå foten, ved "kulen" og på innersiden, og så er det jo 2 føtter da , så det blir masse å velge i. Også bruker de butterfly, så da gjør det ikke no vondt hel!!! 8)
I de første årene jeg sleit med detta fikk jeg valium, vival og stesolid(ikke alt hver gang altså...) men sluttet da jeg syns at de ikke hjalp, var like redd uansett. ganske flaut å være så gammal og storgrine for ei blodprøve, men sånn ere!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
12-10-06, 12:19 #12
uffda.... :( stakkars deg! ikke lett med sprøyteskrekk med den diagnosen vi har
jeg slipper unna sånne ting jeg da! bare jeg slipper å se selve stikket er det greitt for meg.
men de som ikke treffer... da griner jeg og - for det gjør vondt! :evil:
lå på sykehuset etter forrige fødsel, med forhøyede leververdier, stoffskiftet og et blodtap på 1,9 liter ved fødselen.... det ble mye prøvetaking det :( minst 3 ganger i døgnet...da var det ikke gøy når de bomma, opptil 3 ganger (hu gav opp og sendte ei ny ). som om ikke armen var sår fra før liksom og dritstøl etter 3 døgn med rier )
men det var litt off topic...
noen flere forslag til blodprøver? jeg vil helst få utelukket så mange potensielle tilstander som mulig...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
12-10-06, 18:56 #13
jeg tenkte i samme omgang å be om å få teste ut andre medisiner...bør jeg be om Armour direkte, eller er det smart å teste ut kombibehandlig først?
hvordan legger jeg frem dette for å best mulig respons av legen?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
19-10-06, 11:06 #14
da er timen over og jeg sitter her med en følelse av at jeg ikke helt henger med i svingene...
ikke skjønner jeg hva som skjede egentlig, men alle disse prøvene er tatt bortsett fra Cortisol (binyrebarken) siden den måtte forberedes noe mer, skal tas kl 08.00
sjøgrens måtte vi også komme tilbake til, men men...
jeg begynnte å snakke om Armour, og hun ringte til Endokrinologen på Sentralsykehuset og fikk beskjed om at jeg godt kunne prøve det om jeg ville... hun tok opp Liothyrin også uten at jeg nevnte det engang...
også fikk jeg uten problemer løfte om en henvisning til Aker
har hun gjennomgått en transformasjon eller noe tro?
også jeg som ikke fikk med meg symptomlisten en gang (skal sende den til henne da).
føler meg litt oppløftet her nå.
jeg et at det kan hende at det ikke er mer som kan gjøres for meg, men nå blir det i alle fall sjekket ut om det finnes noe som virker.
om de andre alternativene ikke virker, så er j det trist, men da har jeg forsøkt i alle fall!Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
19-10-06, 11:11 #15madonna Gjest
Det er jo flott at det gikk så bra! Begynner du på amour med en gang da eller? Utredning av sjøgrens er vel en lengere prosess, som de evnt. gjør på sykehuset. Jeg har også tatt kortisol prøvene; første gangen tok jeg kl 08 og kl 20.
-
19-10-06, 11:27 #16
jeg vil først avente med prøveresultatene før jeg begynner på nytt med nye medisiner.
forhåpentligvis er det ikke sååå lang ventetid på Aker eller?
hvordan holdning har de til Armour der tro?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
19-10-06, 12:30 #17
Jeg var på Aker i 03 - I den tia jeg maste på alle leger jeg så om Armour. Aker var på den tia ikke noe untak fra resten av legestanden - de var uvitende og av-visende og prøvde så godt de kunne med en tilbakelent holdning ispedd dessinformasjon.
Og jeg vil tillegge : Tross mine åpenbare vansker og sykehistorie kom det ikke opp andre behandlingsforslag enn de som førte til tilstanden jeg var i.
Jeg har vært og besøkt legen etter at jeg begynte på Armour, og holdningen var da endret til mer åpenhet til at jeg følte meg bedre.
Jeg sa da at jeg gjerne stiller med armen min om de skulle ha noen interesse av å sammenlikne meg før og etter.
Den var klart negativ - og jeg har ikke hørt noe siden.
Må jo bare si at jeg er ganske skremt over denne tydelige kunnskapsvegring om emnet.
Men gi dem en sjanse - det kan jo ha endret seg.
En representant for Aker uttalte seg iallfall ikke negativt til Armour i et foredrag i Stavanger på Thyradagen.
Så da er det kanskje håp ?
Aker har lang ventetid og har en prioriteringsliste hvor hypothyreosetilstander er nederst på lista.
Har nylig lest at de har fått mer penger til drift og det lover vel bedre ?
http://www.aker.uio.no/Hormonlab/hlsoma.html• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvilke nye prøver bør jeg be om?
Av Laura i forumet BlodprøverSvar: 29Siste melding: 15-04-07, 15:29 -
Hvilke blodprøve-tester skal jeg ta?
Av Zena i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 21-03-07, 22:18 -
hvilke prøver tas ved høyt stoffskifte
Av milla i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 24-04-06, 20:04
Bokmerker