Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard ENDOKRINILOGER MERKELIGE DYR

for en tid siden sendte min gamle lege en henvisning til endokrinologisk avd. Det ble blankt avslag.

Så var jeg heldig og fikk komme til min mors lege. Han skrev et brev og da fikk jeg komme innen 3 måneder.

Jeg er jo den samme ikke sant.

En annen ting er at det forholdsvis strenge svarbrevet som jeg skrev til en av endokrinologene sist lå i journalen så da må det jo ha gort et visst intrykk.( jeg jobber som dere vet på sykehuset og bestiller journalen selv.)

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

merkelig,jeg har også blitt avist,selv om jeg har brev som tydelig sier at de vil se meg igjen hvist det er forandringer.dette er 2 år side,men jeg fikk komme til bergen rønken,de har ikke mine tidligere bilder,så det er en vits av og til.,men er enig at de ikke er som oss,de er så mye bedre.....og har så god tid,,,men du får nesten ikke oppmerksomhet når du er på kontoret:(
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Min ble også avvist, men det pga at de mente at jeg var feildosert. Forsto det slik at jeg kunne søkes inn igjen hvis jeg fremdeles hadde plager med tsh verdi mellom 0,3-1,5. Hadde foretrukket å få komme inn uansett jeg.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja jeg ble også avvist.
    Helt utrolig egentlig. Når man tenker på at vi er den delen av pasientgruppen som ikke passer inn i solskinshistorien; Spis en pille og du er frisk; Og så kan de ikke ta oss inn en gang. Ikke rart at utdannelsen av leger innenfor denne sykdommen går så sent.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg ble også avvist, fra St.Olavs hospital i Trondheim, skrev et kjempeinnlegg om den opplevelsen, men det innlegget forsvant dessverre med det gamle forumet :(

Det sto i brevet at avvisningen skyldtes måten de hadde vurdert henvisningen fra fastlegen på (altså hadde de utfra brevet vurdert min situasjon som ikke ille nok) samt at de tilføyde at det var lange sykehuskøer for tiden (antagelig for at jeg skulle føle meg bedre). Så vær obs på det folkens, måten fastlegen legger frem saken deres på har mye å si for hva som skjer videre.

Jeg tror det må være en av de oppevelsene hvor jeg har følt meg aller mest urettferdig behandlet. Det er ingen god følelse å bli avvist fra offentlig helsetilbud, og bli nektet den utreding man ønsker seg, når helsen svikter. Jeg satt rett og slett igjen med en følelse av verdiløshet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du har nok mye rett i det Marianne.

Jeg har lest begge henvisningene.( fant dem i journalen min ) Henvisningen fra den første legen var bare helt bak mål så kanskje det ikke var så rart at jeg ikke fikk komme.

Ã… ja en føler seg kjempeavvist og liksom ikke verdig nok til å komme til en eller annen Gud av en endokrinolog.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

min opplevde også å bli avvist!
    det største problemet med det er at hun tror hun er til for at legene skal ha jobb og at hun er til brydderi, så hun maset ikke mer...
    jeg blir bare så frustrert....

Lignende tråder

1. Haha, endelig en forklaring på merkelige symptomer!
    Av Lilje i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 135
    Siste melding: 18-11-08, 12:03
  2. Merkelige lyder fra halsen
    Av Gitte i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 2
    Siste melding: 21-08-07, 21:50
  3. Merkelige sammenhenger?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 17-08-06, 01:54

Bokmerker