Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard skiftet fastlege

Jeg har skiftet fastlege. Nå lurer jeg på om det er mulig å slippe å dra med papirene fra den gamle fastlegen, eller unngå at de blir sendt.

Er det vanlig at de spør etter slike papirer og finner ut hvor jeg har gått før?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Du slipper å overlevere papirer, det er ikke ditt ansvar.

Men skjønner poenget ditt, du vil starte et nytt lege/pasient-forhold med blanke ark, og uten at den nye legen får kjennskap til saken din. Håper for din del at dette lar seg gjøre, da kan du legge frem situasjonen din og at du ønsker armour som den største selvfølge, i motsetning til om han vet at tidligere leger ikke har ønsket å gi deg tilgang på armour.

Men om dette er mulig, eller om journalen din automatisk sendes over så snart fastlegebyttet registreres, det vet jeg ikke.. men det vet nok noen andre her. Gratulerer uansett med at du tok skrittet ut og skiftet lege!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for det. Får bare håpe at det ikke blir fra asken til ilden.

Han er visst 44år sa sekretæren, så det er jo bra. Da er han ikke helt ung og uerfaren, og ikke gammel og kanskje gammeldags. Får jeg håpe da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg tror ikke at journaler blir sendt automatisk. Men er ikke helt sikker. I mitt tilfelle har jeg selv måttet be om å få journalen og levert den selv ved nye legesenteret og att på til betale for det!

Ihvertfall sendes ingenting elektronisk, men på papir.

Det jeg lurer på om det som står på journalen i papirversion blir skrevet på data ved det nye legekontoret? Har mange gang følelsen at legen har ikke peiling på min sykdoms historikk. Og jeg tror ikke at de gidder å lese papir journalen...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Gikk inn på fastlege ordningen på nettet og der ser det ut som om pas i så fall må betale om papirene skal bli sendt, og da kan jeg jo bare la det være.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Jeg skjønner godt dine tanker rundt dette cat. Har selv vært i slik rundgang der den nye legen bare leste de oversendte papirene - og heller ikke gjorde noe.
    Jeg syns du er den beste til å informere den nye legen om situasjonen du er i selv. Si at du vil begynne med blanke ark og fortell hvilke erfaringer du har hatt med medisineringen til nå og hva slags medisinsering du ønsker deg av ditt helseproblem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    9

Standard

Jeg jobber innimellom på et legekontor. Vi har ikke lov å utlevere journaler uten pasienten's samtykke - uansett. Selv ikke når det er til ny behandlende lege (fastlege).
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hva gjør dere når det kommer nye pas da ber dere om at de må få tak i sin gamle journal eller er det helt greit at de ikke gjør det.?

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    9

Standard

Hvis pasienten ikke selv har sørget for å overføre sin journal fra forrige lege, starter han på "blanke ark".
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Så flott for jeg var absolutt ikke fornøyd med den behandlingen jeg fikk hos min forrige lege.

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 16-08-08, 00:13
  2. Fastlege i Bodø
    Av gutt_81 i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 23-07-08, 12:45
  3. Byttet fastlege...
    Av Dolphin i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 09-01-07, 07:49
  4. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog