Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Symptomer
-
05-09-06, 15:05 #1Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Meldinger
- 1
Symptomer
Jeg fikk påvist stoffskifteproblemer i mai/juni etter at jeg jeg hadde konsultert en annen enn min fastlege. Jeg hadde da vært kjempetrøtt, mistet unormalt mye hår i en lang periode, ukonsentert og gått ned ca 12 kg på 1 år.
T4 lå på 15 og THS litt ovenfor normalen. Han tok ikke anti-TPO og mente det ikke var grunn for å ta Levaxin.
Etter ny konsultasjon hos en annen lege, mente han at selv om T4 var normal og THS var utenfor referanse området, ville jeg ha nytte av Levaxin. I tillegg tok han T3 og anti-TPO. Anti-TPO, påviste betennelse i skjoldbruskkjertelen og mente også at det var grunn til å starte opp med medisiner. Lest at å få regulert stoffskifte med betennelse i skjoldbruskkjertelen er komplisert. Mine verdier 26 juli var 1300 på anti-TPO
Jeg er ikke lenger "umettelig" på søvn, har sluttet å miste hår og det er mer glansfullt. Følte meg bedre etter oppstart på Levaxin i juni tar 50 mikrogram daglig. ( Startet med en halv de første 2 ukene)
De siste fire ukene har jeg slitt med nesten konstant angst, uro, hjertebank og store søvnproblemer. Jeg har måttet sykemelde meg ytterligere fra jobb da uroen har tatt overhånd. Hukommelse og konsentrasjon er så og si borte. Jeg mistenker at dette kanskje ikke har noe med stoffskifteproblemene å gjøre. Har kjempet for å motivere meg til jobben altfor lenge. En jobb som i tillegg er stressende psykisk. Sluttet på anti-depressiva i våres.
Så spørsmålene mine er;
Kan denne angst, hjertebank,søvnproblemer, hukommelse/konsentrasjon ha noe med stoffskiftet å gjøre selv om legen sier at prøvene nå normale? Kan prøvene svinge fort ved oppstart den første tiden?
Tok sist prøver i 26 juli og da var resultatene som følger;
Anti-TPO >1300
THS 1.4
T3 4.2
T4 17
Ferretin 23For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-09-06, 18:11 #2
Hei,
Jeg vet ikke om jeg kan svare på spørsmålet ditt, men kan si at jeg har det på samme måten. Jeg har angst, depresjon, hukommelse/konsentrasjonsproblem og mister mye hår. Prøvene mine er fine, men jeg tror ikke stoffskiftet mitt er helt bra. Har hørt at andre har opplevd det samme.
-den innbilte syke-
-
05-09-06, 21:17 #3
Du skriver at du er urolig. Mitt stoffskifte svinger i alle fall ganske raskt, kanskje ditt også? Uro kan være et symptom på for høyt stoffskifte. Jeg syns du skal kontakte din lege og si at du ikke føler deg bra og be om en ny fastende stoffskifte prøve.
Lykke til
-
06-09-06, 08:53 #4
Ã…hh kor æ kjenne mæ igjen.Rastløs,nervøs,skvetten,kalde tær osv.Æ prøve nu å trappe litt ned,må minne om ord fra n`Finn, gi kroppen tid til å stabilisere seg. :P
Lignende tråder
-
Symptomer på stoffskifteproblemer?
Av elric i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-09-08, 14:55 -
Symptomer?
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 07-11-06, 21:12 -
Levaxin - Symptomer
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-10-06, 11:39 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 16:37
Bokmerker