Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Er dette bra?
-
01-09-06, 14:24 #1Bruker
- Medlem siden
- Aug 2006
- Meldinger
- 2
Er dette bra?
Jeg har hatt hypotyreose en stund nå. Og min hypotyreose har egentlig vært lett å kontrollere. Jeg går på 0,1 mg/dag med levaxin. Sist jeg tok prøver fikk jeg følgende resultat:
TSH: 0,65
Fritt T4: 13,3
Er ikke fritt T4 litt lavt? Trodde det skulle ligge høyere når TSH er såpass lavt?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
01-09-06, 14:48 #2
Har du referanseverdiene Victory? Litt lettere å kommentere da, men den ser lav ut ja.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-09-06, 14:57 #3
Blodprøver kan ikke vise det viktigste - nemlig om du føler deg bra.
Rent statistisk kan man argumentere at 13 er nærmere 8 enn 20, men ikke hvor det er best at akkura du ligger.
Jeg funker fint med fT4 på 10 - andre må ha over 20.
Jeg har prøvd å jage min opp nærmere 20 - og over det også, men jeg klarer ikke være der. Klarer ikke 14 heller - så hvorfor ?
Personlig mener jeg at fT4 og TSH bare kan hjelpe oss i starten - sånn for å hjelpe oss til å finne en cirkadose å starte på. Sånn første året dose.
Deretter må vi småjustere litt sånn 3-6hver måned om en vil finne maxpunktet.
Ingen blodprøver i verden kan si hva som er best for oss - det må vi finne ut selv, men du er nok svært nær det ideelle.
Prøvene dine kommer i gruppen "fine", men kan dem bli finere ? For DEG altså ? Og da mener jeg ikke egentlig blodprøvene, med DEG.
Ja, det vet du jo ikke før du har prøvd da. Prøv å gå over til å regne dosen pr. uke. Du tar altså 7x100/uke ? Prøv 8 da vel ?
Del den 8.tende i fire og "strø" den jevnt utover i uka.
Kjør på dette flere måneder før du vurderer om dette etter en samlet vurdering av for og imot er bedre eller verre. Og vent med vurderingen for det kan gå litt opp og ned til å begynne med og synsing er ikke det du er ute etter. Det tar tid å få erfaring med en doseendring.
Også en liten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-09-06, 22:18 #4baremei Gjest
Min form styres i stor grad av FT4.
TSH ligger alltid og vaker rundt o,02-0,05, både med og uten medisin, og FT3 flytter seg i takt med inntaket av Armour og Levaxin.
Når FT4 synker unde 16 synker formen, og jeg må ta en kombinasjon av Armour og Levaxin slik at FT3 ligger og bikker rundt øvre grense og FT4 er normal høy, ideelt rundt 17-18.
-
02-09-06, 00:12 #5
Min form styres også av T4 og jeg må nokså høyt opp for å være i fin form. En FT4 på 30, gjør for eksempel ikke meg noe . Ingen hypersymptomer eller noe.
-
02-09-06, 00:53 #6
Noen ser ut til å kunne justere dosen sin etter prøvene - som dere, men jeg har aldri hatt så stabile prøver at det har gått an.
Så dere som leser må nesten vite dette og at dette nok er basert på egen erfaring.
Skal prøve å si fra neste gang - om jeg bare husker dat da• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hypothyreose. Velregulert på levaxin. Veldig overvektig.
Av mokki i forumet Lavt stoffskifteSvar: 86Siste melding: 01-10-08, 21:54 -
Hva vil dette si
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 01:55 -
Til dere som kan dette ?
Av kitten i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 09-01-07, 20:59 -
Dette er meg :-)
Av snuppa i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 06-01-07, 12:50
Bokmerker