Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: Hyper eller Hypo??
-
25-08-06, 00:29 #11
rubimor
Tenker jeg sliter med litt av samme dillemma som deg. Men jeg har gått på 100 mikrogram Levaxin daglig i noen år, enda mindre før det, og før det igjen ingenting. Har hele tiden hatt hyposymptomer, kanskje helt fra jeg var liten.
Så nå forsøker jeg å øke og tar Liothyronin - og er litt redd for å bli overdosert, samt at jeg enda ikke føler meg mindre hypotyreot. Men jeg får forsøke litt til og se hva som skjer. ;)
Ellers er det jo veldig mange her inne som skryter av Armour - tørket svinekjertel - altså ikke syntetisk fremstilt thyroxin. Det kan jo være et alternativ. For meg er det litt vanskelig siden jeg ble vegetarianer i år, men jeg vil jo alltid ha det i bakhodet, nå som jeg har hørt om det.
Mange leger er visst lite begeistret for Armour som kan bestilles på registreringsfritak. Noen bestiller det visst selv fra utlandet. I begge tilfellene vil jo dette bli dyrere enn thyroxin på blå resept."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-08-06, 13:26 #12
Rubimor, jeg ser at du tar Levaxin 2 ganger daglig. Hvordan gjør du dette rent praktisk når du skal ta blodprøvene? Jeg regner med at du som har gått på behandling i 14 år har fått beskjed om å ta blodprøver medikamentfastende, ikke Levaxin minst 8 timer før blodprøvene er tatt.
Men det slår meg som en mulighet, siden du har hyposymptomer og så høy FT4, at du har tatt Levaxin før blodprøvene blir tatt? Jeg er sikkert på bærtur, men da har vi utelukket det ihvertfall. Da jeg brukte bare Levaxin, hadde jeg ikke fått beskjed om dette.
Jeg er en av de som bruker Armour Thyroid, og er godt fornøyd med dette. Jeg tror kroppen min hadde problemer med å "kjenne igjen" og ta opp syntetisk thyroksin. Nå tar jeg 2 grain Armour og 50 mikrogram Levaxin daglig. Det har hjulpet godt på mitt verste problem, depresjonen og trettheten.
Så veldig dyrt er det ikke, når en har funnet den rette dosen. Ã… kjøpe en boks med 2 grain tabletter koster litt over 400 kr, og varer i 100 dager når jeg tar en tablett daglig.
Lignende tråder
-
Kjempeforvirret - hyper eller hypo?
Av Sofie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-01-08, 10:48 -
Liste over symptomer for hypo og hyper
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 22-09-07, 14:05 -
Symptomer hyper/hypo
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-08-07, 10:59 -
fra hypo til hyper... hva skjer?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 30-10-06, 20:27 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 23:12