Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Endelig legetime....

Nå skal jeg snart til lege etter å ha ventet i over to måneder. Det er en ny lege jeg skal til denne gangen og jeg har tenkt å være godt forberedt. Alle prøvene mine er normale, så derfor leiter jeg nå etter artikkler o.l om lavt stoffskifte som ikke gir utslag på blodprøvene el. som ligger i grenseoråde. Noen som har tips?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Velferds Norge?

Man venter ca tre måneder på legetime. Hvis man er heldig blir man henvist til spesialist, hvis ikke må man forsøke å finne en annen lege som er villig til å henvise til spesialist. Dermed blir det ca tre nye måneder med venting for å få nok en legetime. Og er man heldig nok å bli henvist til spesialist er ventetiden ca 1 til 2år!! Slik er det ihvertfall her i kommunen.

Jeg kunne sikkert spart staten for mange skattekroner om jeg hadde fått behandling litt tidligere. Det samme gjelder sikkert mange andre....
    Men hva kan vi vel gjøre med det!?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard Re: Velferds Norge?

Sitat Opprinnelig skrevet av pling
    Man venter ca tre måneder på legetime. Hvis man er heldig blir man henvist til spesialist, hvis ikke må man forsøke å finne en annen lege som er villig til å henvise til spesialist. Dermed blir det ca tre nye måneder med venting for å få nok en legetime. Og er man heldig nok å bli henvist til spesialist er ventetiden ca 1 til 2år!! Slik er det ihvertfall her i kommunen.
    ....og er en heldig som meg, kommer en inn til legen innen to uker, henvises umiddelbart videre fordi legen mener "problemet" må utredes nermere hos spesialist ...så går et par-tre-fire uker før brevet fra "spesialisten" ligger i postkassa: "...etter å ha sett på journalen ikke finner vi det ikke nødvendig å kalle deg inn på dette tidspunkt" ... bla, bla, bla :evil: :evil: :evil: Nødvendig for hvem
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kjenner til det ja. Svaret fra spesialisten var slik at jeg aldri kunne tenke meg å bli henvist til enkokrinolog ved det sykehuset igjen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Huff! Så frustrerende. Kanskje du kan prøve å få legen din til å overbevise spesialisten....?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg gidder rett og slett ikke gå dit. Det ble for dårlig intrykk.

Lignende tråder

1. Lys: Rainbow flash (fins i Norge)
    Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 22-10-08, 11:53
  2. Sverige lenger fremme enn Norge på stoffskiftesykdommer ?
    Av Flower i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 24-05-08, 13:04
  3. Hele Norge bortreist?
    Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 13
    Siste melding: 06-06-06, 03:11
  4. Her er en liste over produskjonsapotek i Norge
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-04-06, 18:21

Bokmerker

Regler for innlegg