Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
-
18-06-06, 20:31 #11
Hei Anne Ma! Takk for svar!
Jeg ble ikke skremt, bare bittelitt irritert Er sinnssykt irritabel av meg, dessverre. Mente ikke noe personlig mot n'Finn, altså.
Jeg tror det skal bli bra hos endokrinologen, jeg, har hørt mye bra om ham. Lurer bare på om jeg skal bombe ham med alle spørsmål med en gang, eller om det er vanlig å gå jevnlig til spesialist på samme måte som jeg har gjort hos fastlegen. Det er så mye jeg lurer på
-
18-06-06, 20:35 #12
Ja, jeg gjorde kanskje det. Og kanskje fordi jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt ordentlig.
Det eneste jeg kan komme opp med er at du må være obs på dine rettigheter og plikter og ikke finne deg i hva som helst.
Det gjorde jeg i mange år - og det skulle jeg altså ikke gjort.
Håper du klarer det jeg ikke klarte.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-06-06, 20:51 #13
Du skrev jo selv i åpningsinnlegget ditt at du hadde vært borti mange rare leger. Så greit at du er forberedt på at endokrinoloene ikke nødvendigvis er superhelter bare fordi de er "lengre opp" på stigen. Tror Finn mente å herde deg litt slik at du blir skånet dersom du får en negativ opplevelse, for fakta er at mange får nettopp det når de kommer til endokrinolog. Rett og slett fordi en del av disse ikke har lest seg opp på pensum.
Min endokrinolog fablet i vei da jeg var der om at hypoyhyreose er en motesykdom - altså at det er TRENDY å mene at man lider av hypotyreose. (du kan selv tenke deg til konsekvensene av en slik holdning)
Da jeg dro hjem fra endokrinologen, gråt jeg på bussen. Jeg er glad folk her inne hadde forklart meg situasjonen med norske enokrinologer på forhånd - det gjorde at jeg visste at folk hadde gått samme vei før meg, og at det er en vanlig problemstilling å bli avfeid av endokrinologer. Ellers ville jeg antagelig ha blitt nedbrutt og ansett endokrinologen som en stor autoritet, og dermed trodd det var meg det var noe galt med, a la hypokonderi eller noe.
Men som de andre sier, lykke til hos endoen Det finnes noen gode der ute.
-
18-06-06, 21:00 #14
Høres ut som en nydelig lege, Marianne .
Jeg tror ikke han jeg skal til er sånn.
Jeg hadde en lege i Oslo som jeg var veldig fornøyd med, men så måtte jeg flytte til vestlandet. Her fikk jeg ny fastlege, som jeg rakk å gå til en gang før hun ble syk. Etter det har jeg hatt forskjellige vikarer for henne, så ingen har giddet å sette seg inn i situasjonen. Jeg kan på en måte skjønne det, det blir vanskelig for dem når de ikke skal følge meg over tid.
-
18-06-06, 21:17 #15
Godt å høre at leger også kan bli syke :o
Jeg tror du skal møte endokrinologen med et åpent sinn. Men ha det vi har sagt i bakhodet i tilfelle opplevelsen ikke blir som du håper.
Driver selv og skal ordne meg ny fastlege om dagen.
-
18-06-06, 22:19 #16
Til Liten
Du kan jo skrive ned de spørsmålene du kommer på og ha med deg en liste når du skal til endokrinologen det er ikke alltid like lett å huske alle spørsmålene det syns ikke jeg i alle fall. Hvor ofte du skal til endokrinolog det tror jeg vedkommende bestemmer og det kommer nok an på hvor syk du blir vurdert til å være.
-
19-06-06, 13:46 #17
Jeg har vært hos to på samme sykehus (damene som fyller opp timelistene gjør dette tilfeldig)
Den ene var forferdelig og sa at min TSH på 4,5 uten levaxin (jeg hadde gått på levaxin i to år men trengte en offisiell diagnose) men med mange symptomer var normal og at jeg hadde misbrukt levaxin. Hun kjeftet i en halv time.
Den andre var normal og satte meg på levaxin igje. Det var den jeg hadde gått til første gang og som ville måle mine blodprøver uten levaxin.
Jeg tror at det kommer av at de mest driver med diabetes og osgå kjefter på pasienter som ikke holder blodsukkeret lavt nok.
Hypothyreose er bare en sånn mindre alvorlig sak eller mindre interessant sak.
I amerika kan man gå til en osteopat, de har DO som tiuttel, og arbeider alltid helhetlig. De blir neppe spesialister siden de driver helhetlig.
-
19-06-06, 22:29 #18
En slik lege som den første du var hos Nora burde en nesten klage på til pasientombudet , eller notere seg navnet og si til sekretæren neste gang du får time at du ikke vil ha time hos vedkommende.
-
27-06-06, 20:10 #19
I morgen skal jeg til endokrinologen! Han er veldig hyggelig privat, så jeg håper han er det profesjonelt også.
Har tenkt å spørre om følgende:
* Hvordan p-piller påvirker kroppen min med hypotyreose, og hvilke som er best for meg
* Hvordan det vil være å bli gravid igjen, om det er større fare for abort, nedsatt fertilitet og misdannelse hos fosteret.
* Om sangstemmen min kommer til å bli bedre igjen.
Og selvfølgelig om han synes dosen min ser ok ut.
Glemt noe viktig?
Lignende tråder
-
Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 62Siste melding: 27-03-08, 19:59 -
Hva skjer hos endokrinologen?
Av El-Ella i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 21-02-07, 21:38 -
Hva kommer endokrinologen til å si?
Av anha i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 15-06-06, 22:08 -
HVA SKJER?
Av madonna i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 01-06-06, 14:21
Bokmerker