Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
Tråd: tilbake fra legen
-
16-06-06, 22:53 #41
Ã… herlighet, nora, tusen hjertlig takk for all informasjonen. Dette har du visst veldig god greie på.
Må si at jeg nå ble i villrede om hva jeg skal gjøre. Senke Levaxin eller ikke? Holde meg til 10 µg Liothyronin eller forsøke å øke til 20? Hmm.. må tenke litt (ikke sikkert det hjelper, men... ). Ja, ja, det blir vel litt prøving og feiling. Føler bare at jeg ikke orker noen hypersymptomer, men, men..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-06-06, 23:51 #42
Må innrømme det er vanskelig når jeg gir flere alternativer...
Jeg gikk ikke ned på levaxindosen, bare tilføyde 5 µg liothyronin. Yvette også.
Hos meg gikk ft4 ned når jeg gjorde det.
Hvis man ikke vet om sånt, kan ft4 bli ganske lav og ft3 ganske høy og det vanligste er å måtte ha dem like høye og i øvre halvdel, mens noen få trenger ft4 lav og ft3 høy....vi er ikke alle like.
Og så bør man jo spørre legen om hva han mener hvis man vil prøve det annerledes men det vet man jo egentlig.
-
16-06-06, 23:54 #43
Det er vel nettopp derfor det er så viktig å følge med på sine egne blodprøveresultater og se det i sammenheng med hvordan man har det. Det er kun du selv som har den endelige fasiten på hva som er riktig for akkurat deg!
(Men gode råd og anbefalinger på veien er selvfølgelig gull verdt!) ;)
-
17-06-06, 00:15 #44
Takker igjen.
Ja, kris, uten dere andres gode råd og anbefalinger så hadde jeg jo enda bare sittet der - helt håpløs. Og med en potensiell ME som ingen vil utrede. Nå har jeg i alle fall fått en vei å forsøke å gå på - og dermed et HÃ…P!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-06-06, 22:16 #45
hoi hoi. Jeg har brukt Liothyroin i tillegg til Levaxin siden februar. Gikk i starten på en kjempesmell for legen viste ikke hvorfdan hun skulle dosere.
I samråd med Oftebro tar jeg nå 50mg Levaxin og 10 mg Liothyroin om morran og det samme om kvelden. Og det skal også hjelpe mot hjertebank, og det gjør det faktisk. Tar samme dose som før, men nå er hjertebanken borte.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
19-06-06, 09:12 #46
da har jeg gått 4 dager på levaxin og liothyronin.
går på min vanlige dose levaxin (150mikogram 6 dager i uken, og 75 en dag). i tillegg 5x2 mikrogram liothyronin for dagen.
har overhode ikke hatt antydning til hjertebank eller andre symptomer på overdosering. jeg har derimot følt meg lettere til sins. magen fungerer mye bedre.
egentlig kunne jeg tenkt meg å prøve litt mer liothyronin.... men vet ikke....
kanskej kutte ut litt levaxin og ta mer liothyronin???
men noe skjer i kroppen, det er sikkert.....
-
19-06-06, 11:03 #47
Antar du mente 2x5 Liothyronin, altså 2 kvarte.
Syns du bør gå på denne lengere enn du har gjort, men lett å bli utolmodig• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-06, 13:03 #48
da hører jeg på dere kloke hoder og går på den litt lenger....
for at det er en endring, det er sikkert... jeg føler meg våken for første gang på lenge...
-
19-06-06, 13:33 #49
Så fint du føler deg bedre!
Om en stund kan man ta blodprøver for å se hvor man ligger an.
Altså skrive ned dosene og symptomene og blodprøveresultater for å se hvor man trenger ft4 og ft3 som jo oftest er de beste parametrene og TSH som da kan være rundt 1 eller 0,3 eller lav...
Vil bare si at det er mest vanlig å gå på 10µg (altså 2x5 µg) så det er mest logisk å prøve dette, og ikke 20µg som er en hestedose for mange.
Lignende tråder
-
Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 07-06-06, 22:07
Bokmerker