Viser søkeresultater 11 til 20 av 80
-
19-04-06, 18:03 #11
Vet du hva blodprøvene dine er? Eller tar du ikke prøver mer?
Jeg følte meg veldig vel da temperaturen lå på ca. 37
Og hvor stor dose må du opp i før tempen blir ok?
-
19-04-06, 18:20 #12
Blodprøvene mine er fine, men jeg har litt hypersymptomer. Kan komme av andre ting. Jeg har tatt prøver jevnt hver 3. måned. Jeg var oppe i 175 µg og 150 µg annenhver dag før vekta pekte sydover igjen. Nå har jeg redusert til 150 µg og 125 µg annenhver dag. Tro jeg må ned på 125 µg hver dag, men følger nøye med på tempen hver morgen. Den er fortsatt 37.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
19-04-06, 20:50 #13
Jeg mener bestemt at det er nøye sammenheng mellom stoffskiftet og kroppstemperaturen.
Men kroppstemperatur er så mangt.
Den som er mest interessang for oss, er hviletemperaturen. Den temperaturen som er der når all tankestyrt energibruk er på null, og bare den temperaturen aktiviteten fra det basale stoffskiftet gir fra seg.
T3 skal tilføre alle kroppens celler oxygen slik at de kan forbrenne glykose. Gykose lager leveren av karbohydrat, og når det er lite av det - fett.
Dette avgir varme og CO2. Og det skjer hele tiden, også om natten - og da har vi ikke tilleggsvarmen som muskelaktivetet og eventuell hjernevirksomhet skaper. Den eneste energikilden kroppen da har til å varme opp seg er overskuddsvarmen fra stoffskiftet.
Så grip termometeret med det samme du rakner til liv og mål bak. Og noter på kalenderen, helst i noen uker eller når du endrer doseforholdne eller ved annen "mistanke" til abnormalitet.
Dette er faktisk den eneste testen som viser om det foregår et stoffskifte. Blodprøvene forespeiler bare i hvor stor grad verktøyet for å få det til er tilstede, og sier intet om stoffskiftet virkelig har funnet sted !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-04-06, 09:46 #14
Er litt treg med å henge meg på tråden her... men er 36.0 på morningen veldig lavt??
Godmoooorn
Er 36.0 på morningen veldig lite?? Det svinger hele tiden mellom 36.0 og 36.6.
-
25-04-06, 11:52 #15
Jeg synes iallfall at det er lavt Kira. Det er et tegn på at aktiviteten i det basale stoffskiftet ikke skaper nok varme til å holde kroppstemperaturen oppunder 37.
Jeg merker veldig godt både på vektutvikling og allmenntilstanden at morgentempen er under 36,6. Det er liksom lavgrensa mi iallfall.
Er det så at blodprøvene dine er "fine", så virker ikke den thyroxinen du tar godt nok.
Jeg glemte å kommentere milla sitt innledningsinnlegg :
Ville bare si at jeg har samme erfaring som deg i oppstarten av Armour. Først veldig bra og kraftig vektreduksjon, så en nedtur som jeg delvis kom ut av ved å øke dosen, for det kom en ny nedtur selv om jeg økte - og selv om jeg fortsatte å øke kom jeg ikke helt ut av den.
Tilslutt tålte jeg ikke den høye dosa for en dag fikk jeg hjerte a-rytmi.
Da gikk jeg drastisk ned i Armourdose og innførte 25µG Levaxin.
Jeg tenkte som så at da jeg starta så var det jo levaxin i kroppen fra før av, så det jeg starta opp med, og som var bra, var jo faktisk en blanding !
Hvor stor del av hver ?
Det er det vel heller ingen som vet, så enhvær får prøve seg fram.
Ta det pent da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-04-06, 15:55 #16
Ja, det er ikke bare bare på Armour heller, men mye bedre enn på Levaxin
Jeg har ikke merket den store vektreduksjonen, men dosen min er nok ikke høy nok. Tar bare 1 Grain og 25 mg. Levaxin nå jeg, og har stort sett blitt kvitt hjertebanken. Må nok øke litt etterhvert
-
25-04-06, 17:10 #17
Ã…ja, da har du begynt sånn som jeg trur er bra. Jeg trapper ned fra 4Grain Armour og kom ned til 2Grain + 25lev. for 2uker siden, men starta opp på 1,5Grain + 25Lev. denne uka.
Er ikke sikker på hvordan det går. Jeg trur det er høydosesymptomer jeg har fortia, derfor prøver jeg nå enda lavere.
Hvor lenge har du hatt den dosa der da ? Jeg trur en må ha dem mye lengere enn jeg har trudd for å oppdage hvordan den er. 3-6mnd trur jeg nå da.
Var jeg deg hadde jeg økt veldig lite av gangen og venta lenge før neste økning. Du er kanskje nesten der du skal være ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-04-06, 17:33 #18
Jeg, for eksempel, tar 50 mg levaxin og 0,5 grain armour daglig og føler meg veldig mye bedre enn det jeg noengang var da jeg tok kun levaxin. Men nå skal det nevnes at jeg har hatt ferie i flere uker og at det kan spille inn, vet ikke hvordan jeg ville hatt det dersom jeg feks var småbarnsmor og ute i jobb, på samme dose. Han en oppfatning av at det å ha mange krav, plikter, forventninger, husarbeid osv. trigger stoffskifteplagene og gjør sykdommen vanskeligere å takle.
Planen min er å troppe armour opp til kanskje 1 grain, men kanskje er det dumt så lenge jeg i utgangspunktet har det bra på den dosen jeg er på nå. Problemstillinga er jo at man ikke sitter med kunnskap ang. om man kan bli bedre av å øke, eller om man er der man skal være..
-
26-04-06, 15:03 #19
Lav temperatur er ofte en indikator paa skjoldbrukskjertel problemer. Er temperaturen under 36.5 foer du staar opp og er aktiv, saa er det ganske saa sikkert at noe er galt (hvis du da ogsaa har symptomer paa andre ting)...
Men det behoever ikke aa bety at du ikke har skjoldbrukskjertel problemer om temperaturen ikke er lav.
Jeg har vel hatt lav temperatur naa og da, men ikke konstant.
Men jeg har stort sett alltid temperatur paa 38 grader foer jeg gaar og legger meg... det er for meg vaerre enn temperatur paa under 36.5... altfor varmt for aa sove;) (selv om jeg fryser paa ben og fingre)
-
26-04-06, 21:03 #20
Viss man har tempen sin på 35 grader det er vell lite? Hva er galt da? Jeg har ikke så lite nå men da jeg var kjempesyk av Anorexia var den så lav. Nå er det ca 36,7 grader og det er vell normalt Hvorfor skal man måle tempraturen hele tiden ?
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
Bokmerker