Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Armour og erfa har blitt flyttet til positivlisten

Erfa og armour er - for lettvinthets skyld ..? - flyttet til positivlisten (ligger nederst, under Annet).

Positivlisten
    Inneholder legemidler som egentlig hører til på negativlisten for godkjenningsfritak,
    men som likevel kan ekspederes direkte av apotek eller Folkehelseinstituttet.

https://legemiddelverket.no/godkjenn...listen#-annet-
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Armour og erfa har blitt flyttet til positivlisten

Får det noen praktisk betydning?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Exclamation Sv: Armour og erfa har blitt flyttet til positivlisten

Jeg tenkte jo faktisk at dette var for å gjøre det mindre omstendelig, men ...;

Fredag ettermiddag:
    forsøkte jeg å få utlevert Armour istedenfor erfa (apotekene har igjen leveringsproblemer!!), jeg fikk da beskjed om at legen må skrive resept på det
    - Legen min er på ferie
    - Da kan du dra til Legevakta og få vakthavende lege til å gjøre det

Lørdag ettermiddag:
    Jeg dro til Legevakta - venterommet hadde cirka 20 mennesker som satt rundtomkring og ventet

I går - mandag:
    Jeg ringte Legesenteret på formiddagen - snakket med resepsjonen om problemet, og oppga medisinen og styrken jeg ville ha (ekstra) resept på.
    Hun tok imot opplysningene og jeg spurte om hun ville ha vn-nummer (som jeg fikk på apoteket), men det var ikke nødvendig.
    En av legene ville skrive e-respt iløpet av dagen, så da kunne jeg hente på apotek (som har armour på hylla) etter klokka 16.
    Mobil i flymodus noen timer. Skrur på klokka 15:05 og ser sms fra legekontoret:
    - Hei. Har prøvd å ringe deg ang den medisinen du ville endre på.
    Fint hvis du kunne ringe tilbake til oss ang denne. Da vi ikke kan finne den du ville bytte til?

Mvh hilsen ....

Ringte tilbake - telefontiden var over klokka 15

Idag - tirsdag:
    Ringer for å få kontakt - venter - venter -venter -
    - det er for tiden stor trafikk etcetera, etcetera ..

..to be continued
    Sist endret av Kevlin; 06-08-19 kl 12:26
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Armour og erfa har blitt flyttet til positivlisten

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg tenkte jo faktisk at dette var for å gjøre det mindre omstendelig, men ...;

Fredag ettermiddag:
    forsøkte jeg å få utlevert Armour istedenfor erfa (apotekene har igjen leveringsproblemer!!), jeg fikk da beskjed om at legen må skrive resept på det
    - Legen min er på ferie
    - Da kan du dra til Legevakta og få vakthavende lege til å gjøre det

Lørdag ettermiddag:
    Jeg dro til Legevakta - venterommet hadde cirka 20 mennesker som satt rundtomkring og ventet

I går - mandag:
    Jeg ringte Legesenteret på formiddagen - snakket med resepsjonen om problemet, og oppga medisinen og styrken jeg ville ha (ekstra) resept på.
    Hun tok imot opplysningene og jeg spurte om hun ville ha vn-nummer (som jeg fikk på apoteket), men det var ikke nødvendig.
    En av legene ville skrive e-respt iløpet av dagen, så da kunne jeg hente på apotek (som har armour på hylla) etter klokka 16.
    Mobil i flymodus noen timer. Skrur på klokka 15:05 og ser sms fra legekontoret:
    - Hei. Har prøvd å ringe deg ang den medisinen du ville endre på.
    Fint hvis du kunne ringe tilbake til oss ang denne. Da vi ikke kan finne den du ville bytte til?

Mvh hilsen ....

Ringte tilbake - telefontiden var over klokka 15

Idag - tirsdag:
    Ringer for å få kontakt - venter - venter -venter -
    - det er for tiden stor trafikk etcetera, etcetera ..

..to be continued
    Dette stresset her kunne vi saktens sluppet! Men jeg er ikke overrasket. Det er ikke noe som kan foregå glatt og enkelt i helsevesenet her. Det går ikke an å stole på noe, man må stå over den som skal utføre en enkel jobb og sørge for at det blir gjort. Jeg kjenner meg igjen fra i våres, da jeg i min enfoldighet trodde jeg skulle ta ut noen bokser med Erfa 125 mg. Ha ha, den var god!

Etter å ha fått en ekstra resept på 60 mg fikk jeg kjøpt noen bokser av det. Men jeg kunne ikke få ut 60 mg Erfa på 125 mg Erfa resept. Måtte ha ny kan du skjønne!

Jeg regner med at dette problemet med levering har vedvart hele tiden. De sa jo tidligere at det skulle være i orden i juli, så jeg sjekket for noen dager siden og det var ikke noe i sikte enda.

Vet du hvorfor? Er det fremdeles mangel på nøffer å lage tabletter fra? Jeg klarer ikke å tro på det jeg, altså! Her er det sterke krefter i gang for å hindre at vi får medisinen vi vil ha, tror jeg

Lignende tråder

1. Erfa/Armour hos fastlegen
    Av janis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 31
    Siste melding: 27-06-13, 16:12
  2. Erfa vs. Armour
    Av Pluto i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 23-06-11, 15:56
  3. NACB sine dokumenter er flyttet nå hit
    Av nora i forumet Nyttige linker
    Svar: 0