Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
04-09-17, 14:05 #1
TSH og Fritt T4 i nedre del av normalområdet, mistet barnet
Hei.
Jeg hadde i flere år symptomer på lavt stoffskifte, og fikk sjekket dette i 2010 og 2011. Da lå verdiene rundt 2,7 (TSH) og 18 (FT4), så ingenting ble gjort. Da ga jeg egentlig opp, og sluttet å sjekke.
Under svangerskapet tok jeg nye tester, siden jeg likevel var i gang med blodprøver. Dette svangerskapet gikk til grunne i uke 22, og nå søker jeg desperat svar på hva som kan ha skjedd. Jeg vet ikke verdiene fra første kontroll, annet enn at de var i grenseland og skulle følges opp. Det rakk jeg ikke siden jeg mistet i mellomtiden. En uke etter babyen døde i magen var verdiene 0,3 (0,2-4,3) og 10 (9-22). Det er altså innenfor normalen, men i nedre sjiktet. Dessuten snakket legen på sykehuset om at TSH-verdien på et tidspunkt var under referanseområdet.
Nå kryper disse verdiene oppover igjen. 5-6 uker etter fødselen var TSH 0,6 og FT4 14.
Er det noen som vet noe om hva dette betyr? Hva burde jeg sjekke ut? Fastlegen (ikke han på sykehuset) sier alt er normalt. Jeg har mistet flere ganger enn jeg har født, så nå tør jeg ikke ta noen sjanser.
Svært takknemlig for svar!
-
04-09-17, 18:47 #2
Sv: TSH og Fritt T4 i nedre del av normalområdet, mistet barnet
Hej Fitz. Sorry for your loss. Forummet er ellers lukket for brugeraktiviteter, men jeg vil alligevel prøve at guide dig til at tænke i en anden retning, end hidtil.
Før i dag, er der gået næsten fem år siden dit sidste svar, her på forummet. Jeg vil derfor foreslå, at du går over til din gammel tråd, og derinde svarer på det sidste, ubesvarede spørgsmål fra dengang, som er det sidste i tråden: "For det første håper jeg du får avklart hvordan det står til med anti-TPO". Det er meget vigtigt at vide OM du har været testet for thyreoidea-autoimmunitet. Og næsten lige så vigtigt er at vide OM du nogensinde blev tjekket for Frit T3?
Der er flere ting, du har skrevet om i dag, og hver af dem kunne tyde på, at du vurderes af blodprøve-blinde læger, der ikke tænker ud af boksen. Men før du kan få et bedre svar her, bør spørgsmål om anti-TPO og FT3 i den gamle tråd besvares.
En ting kan jeg dog allerede nu forsikre dig om: lavt TSH, UDEN samtidige for HØJE værdier af T4 og T3, kan IKKE være medvirkende til en spontan abort.
Vi snakkesHvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Lignende tråder
-
Har mistet menstruasjon på grunn av ustabilt stoffskifte
Av linne i forumet Andre hormonerSvar: 2Siste melding: 22-05-12, 07:17 -
Er her noen som har mistet biskjodbruskkjertlerne under operasjon for struma?
Av Mod i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 06-11-11, 13:25 -
Levaxin, mistet mensen
Av Fredico i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 05-01-11, 22:55
Bokmerker