Hei!

Etter noen år med for lav dosering av ERFA Thyoid trappet jeg opp fra 60 til 120 mg, og jeg syns selv det har fungert greit med denne doseringen. Har gått på den doseringen i flere år. Gikk en stund på Levaxin først men føltr meg ikke vel på den og fikk skiftet til ARmour og senere ERFA THyroid.

Men over tid har fritt T4 falt en del og er nå på rundt 11. (var ca 15). Fritt T3 har ligget på ca 5 -5.5 (ref 3.5-6.5) med denne doseringen og S-TSH er lav 0,06.
Flere leger har sagt at jeg tar for mye ERFA og vil at jeg skal redusere på grunn av for lav TSH. Jeg har nå begynt på en liten dose Levaxin siden Fritt T4 har falt, og samtidig gått litt ned på ERFA. Har ikke merket myr forskjell, men gått opp litt i vekt og sover litt mer.

Jeg hadde fortstått det slik at man ikke kunne bruke TSH som mål for behandling med ERFA. Nå vil legen at jeg skal redusere medisineringen slik at jeg kommer innenfor referanseområdet av TSH.

Jeg har blitt litt usikker og forstår ikke dette helt. Håper derfor på litt hjelp her på forumet.
Kan TSH prøven brukes til å justere medisineringen når man går på ERFA Thyroid?
Er det prblemstisk med den fallende S Fritt T4 når jeg i grunn ikke merker noe til det selv?

Det ble også tatt en prøve S-Trijodtyronin og den var 2.2. Legen kommenterte at den burde være under 2.

Det jeg er usikker på er om jeg er overmedisinert eller ikke. Noen som har mulighet å hjelpe meg å analysere prøvesvarene?
Har ikke lyst til å gå mer i detalj på prøvene her, men kan evt fortsette på PM eller epost hvis det trengs flere opplysninger.

Takknemlig for litt hjelp!

Hilsen Hege