Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 43 av 43
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Er ikke problemet egentlig at de "reparerer" blodverdier etter fastlagte tallgrenser og har glemt å snakke med folk å høre etter hva de forteller ?
    Det må også være et problem at mange som blir medisinerte og som blir eutyreote av behandlingen fortsatt har symptomene ?
    Jeg var jo i den gruppen selv og det kunne bare ikke tenkes at behandlingen ikke virket på meg når labarket var iorden.

Har man sluttet å spørre seg om hva det da kan være da og hva man kan gjøre med det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kanskje det er lettere for legene å bare se på tallene. Da kan de jo få en følelse av å ha vært flinke dersom de har klart å få normale prøvesvar på en pasient. Nå var jeg slem, men det er slik jeg opplever det. Hvordan jeg har det spiller ingen rolle. Det som virker best er å ha for høye eller kritisk lave prøver for da blir det fart på legen og da får du hjelp raskt. Med fine prøver derimot er det helt annerledes. :twisted:

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: "Normale" stoffskifteprøver

Hva heter legen??? Jeg har akkurat det samme som deg!!
    Blir også dårlig av lavt nivå av B12, selv om det er godt innenfor "normalen".

Sitat Opprinnelig skrevet av Abra Vis post
    Jeg har et spørsmål:
    hva skal vi gjøre for å øke kunnskapen blant leger og pasienter om at en kan ha stoffskiftesykdom selv om en har stoffskifteprøver som ligger innenfor "normalen"?
    Trist at folk som ikke er klar over dette - kan bli gående syke i flere år uten grunn.
    Og det er grusomt frustrende at leger ikke er klar over dette problemet.

Jeg har meldt meg inn i thyriodeaforeningen - og ble litt skuffet. Vi som faller utenfor den "normale" def. av hypothyreose er ikke nevnt med ett ord i deres infofolder. Hva med dem som har thyroksinresistens, eller dem som er syke (har lavt stoffskifte) men har "normale" verdier?

Jeg har såkalte "normale" stoffskifteprøver. Jeg har også bortimot alle symptom på hypothyreose. Jeg har på egen hånd funnet en spesialist som behandler etter symptomer (you know who?). Og har fått medisiner. Gjett om livet mitt ble bedre da ! Men jeg sliter fortsatt med å få riktig diagnose. Det sitter langt inne hos fastlegen min. Selv om han ser at behandlingen jeg har fått av min spesialist faktisk virker. Og at jeg er på god vei til å komme tilbake til livet. Dette er fryktelig frustrerende (dere vet vel alt om det). Slitsomt når legen hele tiden trekker diagnosen i tvil!

Er det noen som vet om det arbeides konkret med å påvirke "lege-Norge" for å få en debatt omkring "normalverdier" for stoffskiftet?

Og er det noen som er oppdatert på hva tyroideaforeningen gjør for oss som har ikke har svikt i tyriodeakjertelen el. hypofysen, men likevel har lavt stoffskifte?

Og hva kan vi gjøre for å øke kunnskapen om disse tingene blant legestanden??? Noen gode ideer?

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. "Normale prøver" - har hypothyreose alikevel
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 133
    Siste melding: 01-09-08, 23:50
  2. Hypothyreose selv om tallene er "normale". Noen andre i samme situasjon?
    Av Tor i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 01-09-08, 23:50
  3. Er disse symptomene "normale"?
    Av Node i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-07, 16:14
  4. "Normale" prøver etter et par måneder på Armour?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 02-10-07, 16:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn