Side 7 av 7 Først 1234567
Viser søkeresultater 61 til 65 av 65
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å få utskrevet hydrokortison...

Fikk svar fra Apotek1 angående alternativ til Cortef: Hydrocortisone 10 mg tabletter finns att få tak på. En boks med 25 stycker koster 129,69 kr. Det ær også et ureg. preparat og man trenger derfor registreringsfritak før denne.

Jeg spurte om leverandør, de oppgav Philip Cha, men det er vel produsent jeg skulle spurt om? Jeg får gjøre det.. Men dette er jo helt klart billigere. 50 tabletter a 5 mg Cortef koster 289;

Snakket med legen min om bytte av Cortef. Han snakket noe om at om man bytter merke hydrokortison, så kunne man ikke nødvendigvis hoppe over til samme dosering som Cortef. Styrken på preparatet kom blant annet an på sammensetningen av det. Her snakket han om "salter" og noe annet. Jeg forstod ikke helt hva han mente..

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    41
    Meldinger
    59

I kontakt med apoteket jeg bruker kan de bare oppdrive kortisolacetat til meg, får dere andre som bruker HC tak i ren hydrocortison? Det var heller ikke Cortef å finne, av og til finner jeg ikke vettet mitt men det betyr ikke at det er ute av produksjon...

Jeg vil da komme til å bli sittende med både Hydrocortison 5mg og Kortisolacetat 25mg. Kan jeg kombinere disse og hvordan beregner jeg doseringen i forhold til ren HC som er det jeg har brukt frem til nå?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Å få utskrevet hydrokortison...

Sitat Opprinnelig skrevet av mirull Vis post
    I kontakt med apoteket jeg bruker kan de bare oppdrive kortisolacetat til meg, får dere andre som bruker HC tak i ren hydrocortison? Det var heller ikke Cortef å finne, av og til finner jeg ikke vettet mitt men det betyr ikke at det er ute av produksjon...

Jeg vil da komme til å bli sittende med både Hydrocortison 5mg og Kortisolacetat 25mg. Kan jeg kombinere disse og hvordan beregner jeg doseringen i forhold til ren HC som er det jeg har brukt frem til nå?
    Prøv lige at bladre tilbage fra og med indlæg nr. 44 og frem, for at få lidt mere baggrundsinfo inkl. doseringsforhold mellem begge disse "cortisoner".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Noen som har erfaring med HC tabletter i Norge? Hvilket merke og var det lett å få tak i?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Jeg brukte hydrokortisone rousell 10 mg fra Sanofi Aventis en periode.

Jeg kjøpte de av en bekjent som hadde fått de utskrevet av lege, men ikke trengte de lenger. De var OK, gav meg mer å gå på når jeg trengte det. Det er lenge siden så jeg husker ikke fler detaljer dessverre.

Side 7 av 7 Først 1234567

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn