Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oppland
    Alder
    35
    Meldinger
    14

Standard Sv: Sonnys grublerier.

På tide å oppdatere denne tråden litt kjenner jeg. Jeg kjenner at det er tungt for meg å sette meg ned og skrive her, for det er tusen forskjellige ting jeg skulle gjort som jeg aldri klarer å gjøre fordi jeg er så trøtt og sliten hele tiden. Jeg håper jo at det er stoffskiftet som gjør at jeg kjenner meg så trøtt hele tiden over så mange år, for da finnes det faktisk ett håp om at jeg kan klare å leve livet til det fulle. At ting slutter å være så tungt og trått hele tiden. At jeg finner tilbake til meg selv. At jeg slipper å ha det sånn som jeg har det nå. Men selv hvor mye jeg håper og tror så er jeg også nødt til å tenke at det kan alltids være noe annet som gjør at jeg har det sånn som jeg har det. Men alle prøvene mine er fine, så det er ikke sikkert at legene klarer å finne ut av det om det skulle være noe mer.

Oppstart på Levaxin har gått veldig fint, og jeg har ikke hatt noen bivirkninger av den. Men fra første dag jeg tok tablettene merket jeg at føttene mine ble så veldig deilig gode og varme bare ca 1 time etter jeg tok tabletten, og det var så utrolig deilig at jeg har ikke ord. Jeg fryser jo konstant på føttene, og det virker som om kulden kommer innenfra og ut fordi det ikke hjelper å feks ta en varm dusj eller å ha sånn varm vannpose i senga. Men denne varmen jeg fikk av tablettene har avtatt med tiden, først tok det lengre og lengre tid før jeg ble varm før det plutselig stoppet opp for noen dager siden. Jeg fikk også ett skikkelig oppbluss av energi og glede i ca en uke, men nå har det forsvunnet igjen. Men jeg merket det veldig godt for plutselig hadde jeg mye mer energi enn vanlig, og fikk gjort unna mye mer enn hva jeg pleier. Og jeg ble ikke så sliten av å holde på med alt heller, noe jeg vanligvis blir. Jeg spratt ut av senga om morgenen og var rett på med en gang, og sånn har jeg ikke vært siden jeg var barn.

Nå håper jeg bare jeg får lov til å øke dosen, for jeg er veldig nysgjerrig på hvordan kroppen hadde reagert på det. Enten i den ene eller andre retningen

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Hei.
    Du skriver ikke om du noen fang forsøkte jod/har fått målt jod? Jodmangel fører til kluss med stoffskiftet og symptomer som andre former for lavt stoffskifte.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oppland
    Alder
    35
    Meldinger
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hei.
    Du skriver ikke om du noen fang forsøkte jod/har fått målt jod? Jodmangel fører til kluss med stoffskiftet og symptomer som andre former for lavt stoffskifte.
    Hei! Tusen takk for innspillet ditt, det setter jeg veldig pris på Nei, jeg forsøkte aldri jod og jeg vet ikke om jod har blitt målt. Men forrige gang jeg skulle ta blodprøve bestemte legen min seg for at vi like gjerne kunne krysse av alt og måle alt som går an å måles ved en blodprøvetagning Måtte google og ser nå at jod måles gjennom både blodprøve og urinprøve? Jeg har hatt dette med jod i bakhodet lenge og spesielt etter at jeg fant igjen denne siden, og har tenkt at dette er noe jeg bør ta opp med legen så kanskje det er på tide å gjøre det nå neste gang.

Jeg merker at det er litt vanskelig for meg å skrive ting akkurat som de er når jeg skulle til å svare deg. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at jeg ville ha en dagbok som alle som ikke er medlemmer også kan lese i, men på denne måten kan jeg jo heller ikke utdype ting sånn som jeg ellers ville ha gjort fordi jeg er redd for å bli gjenkjent her inne. Jeg lurer på om jeg kanskje kan ha mer nytte av å kunne skrive ting helt åpent her inne Jeg får høre med moderator om det går an å flytte denne tråden tror jeg

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Smile Sv: Sonnys grublerier.

Sitat Opprinnelig skrevet av Sonny Vis post
    Jeg lurer på om jeg kanskje kan ha mer nytte av å kunne skrive ting helt åpent her inne Jeg får høre med moderator om det går an å flytte denne tråden tror jeg
    Når tråden bliver til en rigtig dagbog, og du fortsat ønsker at gøre den privat til den tid, kan det sagtens lade sig at gøre.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oppland
    Alder
    35
    Meldinger
    14

Tusen takk Admin

Jo, altså.. Det har alltid vært vanskelig for meg å gå til lege uansett hva det gjelder, det er vanskelig å ta ting opp eller bedømme om jeg i det hele tatt skal ta ting opp og det er verre enn verst å måtte pushe på ting om legen har vært bare bittelitt avvisende rundt det jeg tar opp. Faren min er nemlig lege og på det har egentlig bare skapt problemer for meg. Fram til jeg ble 18 var jeg aldri på legekontoret for legetimer, med unntak av vaksiner og sånt. Leger bør ikke være leger for sine egne barn mener jeg, selv om jeg vet om leger som håndterer dette mye bedre enn hva faren min gjør.

Det er derfor jeg aldri har klart å pushe på med det med energimangelen og trøttheten min, blodprøvene var jo fine og jeg er redd for å bli avvist. Derfor er det vanskelig å snakke med legen min om tankene mine rundt dette med stoffskiftet nå som hun pent avviste meg med at stoffskiftet mitt var så lite utenfor referanseverdiene at man normalt ikke vil medisinere dette. Og derfor er det også vanskelig å måtte ta opp det med jod, for da er jeg inne på det med stoffskiftet igjen. I tillegg skal jeg etterhvert utredes for anstrengelsesastma, og jeg er nødt til å ta opp problemene jeg i mange år har hatt med bihulene mine Det blir så mye på en gang, så jeg pleier å fordele ting utover og la det gå litt tid slik at jeg kjenner meg klar. Men jeg skal definitivt ta opp dette med jod, jeg vet bare ikke om jeg klarer det akkurat nå

Jeg er veldig heldig med den legen jeg har nå heldigvis, det er første gang jeg noensinne føler meg virkelig trygg på fastlegen min. Jeg vet at jeg kan ta opp alt med henne, og har tatt opp ting med henne som jeg har gått rundt og bært på i flere år. Jeg må bare jobbe litt mer med meg selv

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 14-12-12, 10:22
  2. Svar: 8
    Siste melding: 23-02-11, 19:55
  3. Svar: 36
    Siste melding: 21-05-08, 21:35
  4. Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
    Av Caramella i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 23-03-08, 23:24
  5. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 12:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn