Side 6 av 6 Først 123456
Viser søkeresultater 51 til 56 av 56
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Bytte fra erfa til levaxin og liothyronin...

Det er noe som heter binyrer. De skal ha en tilvenning til T3. Det har du muligens ikke tenkt på med denne voldsomme og intense økningen av T3? Jeg ville brukt 2.5 mcg T3 i opp til 14 dager, deretter økt 2.5 mcg igjen. I tillegg ville jeg vurdere å ta en dose med T3 på kvelden eller natten for å stimulere binyrene. I tillegg må du finne ut hvor ofte og hvor tett du skal medisnere deg med T3. Den har en kurve, tidsmessig er den ulik fra person til person. Du skal ikke ta dose to for tett etter dose en, dose en skal være på nedtur når du starter dose to. Les mer om binyrer og CT3M her på forumet for å skjønne mer om dosering og binyrene.

Jeg husker ast jeg selv oppførte meg som en komplett idiot første gang jeg forsøkte T3. Tiltross for råd om å begynne på 2.5 mcg, startet jeg på 10 mcg. Det var helt grusomt
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    53
    Meldinger
    108

Tusen takk for svar!

Da jeg ringte endokrinologen fikk jeg bare en telefonsvarer som ga beskjed om at de holdt ferie stengt... Fastlegen er på et legesenter og jeg skal til en annen der i morgen.

@Vigdis - Jeg gikk over fra 125mg Erfa, så 2.5mcg pr dag i 2 uker ville kanskje vært litt knapt? Jeg fulgte uansett anbefalingen til endokrinologen, og jeg har ikke lyst til å bruke dette lenger enn jeg må, for det er særdeles mye enklere å bare ta hele dagsdosen på en gang når jeg legger meg enn å ta flere ganger i en travel hverdag.

Det med binyrene har jeg spurt endokrinologen om, og det ble tatt noen prøver og det så fint ut fikk jeg beskjed om. Det vil jo bare si at det er innenfor dette berømmelige "normal" området, og jeg har utskrift av blodprøvene derfra, så hva skal jeg se etter?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Beklager, svarte kjapt og glemte å gjenoppfriske at du allerede hadde brukt thyroid.

Det med binyrene har jeg spurt endokrinologen om, og det ble tatt noen prøver og det så fint ut fikk jeg beskjed om. Det vil jo bare si at det er innenfor dette berømmelige "normal" området, og jeg har utskrift av blodprøvene derfra, så hva skal jeg se etter?
    Vanligvis tar de kun blodprøver, de er veldig sårbare for stress og det meste. Spytt og døgnurin bør du få, men det kan være vrient hos en del leger. be alltid om utskrift, godta aldri "det så fint ut"! Du skal lære deg å bli kjent med deg selv, da må du ha flere ting å gå ut fra, blodprøver kan være en ting

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    53
    Meldinger
    108

Jeg spurte om spytt- eller urin-prøver, men h*n ville bare ta blodprøver, og de har jeg utskrift av, men det meste der aner jeg ikke hva er, så husker du hvilke verdier som har med binyrene å gjøre?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Det heter vel S-Kortisol, kanskje legen også tok S-DHEA? S=serum=blod

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    53
    Meldinger
    108

Jeg tok blodprøve 9.11.12 kl 08.00 om morgenen og der er
    - S-Kortisol morgen 284 (ref kl 07-10: 120-600)
    - S-DHEA-sulfat 8,5 (ref for kvinner og menn < 50 år: 2.0-10,5)

På Haukeland sin analyseoversikt står det om DHEA at "Lave verdier kan forekomme som ledd i en generell binyrebarksvikt" og 8,5 er vel ikke spesielt lav verdi...

Side 6 av 6 Først 123456

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
    Av anitab i forumet Enzymer og magesyre
    Svar: 5
    Siste melding: 30-03-12, 23:13
  2. Hva sier regjeringen om stoffskifte problemer?
    Av Stina i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 9
    Siste melding: 20-12-11, 15:48
  3. Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
    Av anitab i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 02-10-08, 14:10
  4. Svar: 61
    Siste melding: 10-04-07, 20:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn