Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
03-03-15, 20:06 #11
Sv: På vei til å bli diagnostisert som hypotyreot?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
04-03-15, 14:19 #12
Hej
Jeg har spurgt på denne måde, fordi det lyder (af dine svar) som om du ikke var opmærksom på alvoren og betydningen af kommentar fra Bellis:
Pointen er - alene med udgangspunkt i din egen beskrivelse af din tilstand - at for nærværende er jod-prøven den vigtigste og bør tages først, fordi alle dine symptomer er også symptomer på kronisk jodmangel, og skulle det blive bekræftet ved analyse af døgnurin, da ville din lykke blive gjort, fordi du kunne kureres med simpelt tilskud af jod: de første 2 år med langsomt faldende større doser, og efterfølgende med vedligeholdelses-dose, på samme måde som man tager en multivitaminpille...
Hvis du derimod undervurderer jod-prøven, og i stedet (for)følger lavt stofskifte diagnosen, evt. lykkes at få den og kommer i behandling med Levaxin... da bliver det - for det første - på livstid, og - for det andet - bliver du aldrig helt frisk alligevel. Med underliggende jodmangel, har ingen behandling af lavt stofskifte en optimal effekt. Uanset om man behandles med syntetisk T4, eller kombinationen af syntetisk T4 og T3, eller med "naturlig" thyroid, fordi jodmangel vil altid holde kroppen beskæftiget med forsøg på at beskytte sig mod jodmangel-skader, i stedet for at reparere sig selv for at kunne trives.
Alt dette er grunden til at jeg har bedt dig om at vælge den "model" du foretrækker... For at henlede din opmærksomhed på forskellen i betingelser for begge disse "modeller". Du har valgt model 1. og derfor bør du lade alt andet ligge, lige indtil du ved hvad dit jod-status er. Det er dit jod-status som afgør om du er kronisk syg, eller "bare" syg. Jo højere jod-taller befinder sig mellem 0,8 og 8,6 - jo mindre grad af jodmangel lider man af.
Det skal den - gå gjennom. Du må finde en måde.... Ellers bliver det lægen og hans beslutning om at nægte dig denne prøve, som vil nægte dig chancen at kunne blive frisk igen.
Hvilken anden udvej har du?
Såfremt denne læge nægter dig rekvisition på urinprøven for jod, tilbyder han dig jo ikke noget andet i stedet alligevel, vel? Ikke engang lavt stofskifte diagnose er han villig til at overveje, tillige anden hjælp, vel? Du skal jo kæmpe under alle omstændigheder, så du kan lige så godt begynde med det, der kan give dig en "billet" direkte til god helse, i stedet for en labyrint af omveje i mange år, hvis du beslutter at forfølge lavt-stofskifte-sporet først.
Rigtig god bedring.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-06-15, 23:51 #13
Det er lenge siden sist, det har skjedd veldig mye på privaten som har tatt på. Har de siste månedene vært ganske ute og kjøre; så trøtt at jeg holder på å sovne når jeg går på tur, gjesper i aktivitet. Men så blir alt bedre når jeg har vært rolig en stund. Underlig.
Jeg har byttet fastlege, jeg kom tross alt ingen vei med han første. Den nye vil ikke starte noen utredning siden det allerede er kjent at jeg skal flytte innen et halvt år fra jeg byttet... Hva er det for noe da? Men den gamle fastlegen rakk å sende henvisning til nevrolog, så jeg har vært der og blitt utredet. Intet patologisk funnet der, og han var litt sånn "du er den merkeligste pasienten jeg har fått henvist hit, du har jo ingen nevrologiske symptomer", så takk til forrige fastlege for den.. Det som kom positivt ut av dette, var at jeg ble henvist videre til hjertespesialist. Ja.... For det kan jo være sirkulatorisk. Jeg nevnte for nevrologen dette med vektoppgang osv, men han ville ikke høre på det øret. Så får vi håpe at en hjertespesialist tenker dithen da og henviser meg til endokrinolog. Greit å få sjekket ut hjertet uansett, da det er endel feil og diverse snask i slekten.
Jeg er fremdeles frustrert over at ingen har tatt på halsen min, jeg har tross alt stemmeforandringer. Og jeg er skuffet over at den nye fastlegen ikke hørte på meg da jeg sa at jeg ville ta prøvene om morgenen, fastende. Jod-prøve kunne jeg bare glemme. Så beklager, forfatter av forrige innlegg; jeg har forsøkt å foreslå jod-mangel, men det falt i dårlig jord.
Det jeg venter på nå: 24-timers EKG (hva nå i alle dager det skal vise), og flytting med dertil ny fastlege..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Subklinisk hypotyreot - Forvirret! Setter pris på meninger!
Av Ella2 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 29-11-13, 13:19 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 19:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 07:56 -
Hypotyreot sommerfugl
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 25-11-11, 20:33 -
Deprimert - eller bare litt ”hypotyreot”?
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 0Siste melding: 21-03-09, 12:40
Bokmerker