Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: cyster i Thyroidea
-
24-08-10, 20:19 #1
cyster i Thyroidea
Noen her som har noen formening om hvilken betydning cyster i thyroidea kan ha for stoffskiftet????
Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
-
24-08-10, 20:46 #2
Sv: cyster i Thyroidea
Det kommer helt an på hva slags cyster det er snakk om.
Cyster er veskeholdige, knuter er det ikke.
Det finnes de som ikke innvirker, men en må nok altid undersøke dem for å finne ut akkurat hva de driver med.
http://www.unn.no/getfile.php/UNN-In...sykdommer1.doc• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-02-15, 16:31 #3Tuppi Gjest
Hei! Ønsker ikke å kuppe tråden til noen, men jeg kan ikke lage ny tråd. Håper noen kan svare meg.
Er det vanlig at cyster, knuter på skjoldbruskkjertelen er harde og ubevegelige?
Jeg har en synlig kul ned til høyre på halsen. Jeg har nylig fått påvist lavt stoffskifte, og har derfor ikke tenkt særlig mye på kulen. Har tenkt at struma er helt vanlig ved stoffskiftesykdom. Legen ønsket å sende henvisning til ultralyd uansett. Nå har lymfeknutene i halsen hovnet opp, og først nå begynner jeg å bli skeptisk, og kanskje en smule skremt. Kulen er hard og urokkelig med en liten hevelse rundt. Jeg har til tider strålende smerter opp til ørene, og jeg har vondt i halsen hver morgen (siden i fjor sommer).
Kreft er svært sjeldent i familien og slekta vår, så jeg det er noe jeg aldri har tenkt på før, men jeg må innrømme at tanken nå slår meg.
Er det noen her som har harde, harmløse kuler? Og er noen her som kanskje kan fortelle mer om symptomene og opplevelsen de hadde med kreft i skjoldbruskkjertelen?
Jeg har fått time til ultralyd.
-
04-05-15, 07:21 #4
Hei Tuppi!
Har du vært på ultralyd nå? Har du hatt dette strumaet lenge?
Knuter i skjoldbruskkjertelen vil være harde. Disse kan være hormonproduserende kuler, men de forklaringene jeg fikk på ultralyd i januar var at det kunne være arvelig struma, det kunne være kreft og det kunne være jodmangel. Mitt struma har helt tydelig skyldes jodmangel, så i tillegg til at mange symptomer forsvant nesten over natta, har også strumaet blitt kraftig redusert etter startet jodinntak.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Binyrebark – Thyroidea Diagnose
Av Anisa i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 23-08-10, 19:04 -
Cyster og knuter
Av cyrene i forumet OperasjonssalenSvar: 23Siste melding: 21-08-09, 21:15 -
Forstørret Thyroidea med normale blodprøver
Av Cam i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 20-02-07, 16:26
Bokmerker