Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
19-04-10, 22:16 #11
Sv: Thyroid-S
The ingredients, according to Pongsak Songpaisan of Sriprasit are:
- Thyroid extract USP
- Lactose (a milk sugar and is a filler)
- PVP K90 (Polyvinylpyrolidone; water soluble coating/binder; no known hazard)
- Avicel (microcrystalline cellulose; holds product together)
- Aerosil (silicic acid powder; help disperse the ingredients)
- Sodium starch glycolate (helps dissolute/disintegrate the pill)
- Magnesium stearate (filling agent)
- Eudragit (a common sustain released coating)
- Methocel (a water soluble cellulose ether-helps bind pill)
- Talcum (a filler)
- Ponceau 4r lake (red additive-aluminum)
- Tartrazine lake (yellow additive-aluminum)
- Brilliant blue FCF lake (blue additive-aluminum)
- Sunset yellow FCF (yellow additive)
- Titanium dioxide (white)
- PEG 6000 (water soluble polymer; binder)
- Dimethicone solution (Thanks to Ruth-Ann for obtaining the ingredients list above; descriptions added)
On 8-09, received an email from a US Doctor who received the following list after emailing Sriprasit:
- Fillers used: Corn starch, actose, Avicel (microcrystalline cellulose; MCC)
- Binders used: PVP K-90 (Polyvinylpyrrolidone)
- Preservatives used: Methyl paraben, Propyl paraben
- Content in one tablet (60 mg thyroid extract): approximately 38 mcg Levothyroxine (T4) and 9 mcg Liothyronine (T3)
- Source of extract: Porcine
Kilde: "Thyroid-S tråden" på Facebook
Det ser ud til, at der er rigeligt med tilsætningsstoffer, man kan være intolerant over for (?). Der findes udsagn på nettet (f.eks. her) om, at Thyroid-S mistænkes for at give problemer for glutenallergikere selv om Thyroid-S er gluten-fri.
Flere steder på nettet refereres også til, at Thyroid-S er Time Released Tablets, hvilket betyder at de ikke skal lægges under tungen (sublingual), men skal sluges hele. Det må betyde, at i så fald skulle Thyroid-S gerne kunne indtages uanset på tom mave eller med mad osv.
Det er svært at finde "tekniske" oplysninger på Thyroid-S, men taget i betragtning, hvor hård og kompakt tabletten er, kunne den mistænkes for at være Time Released. Jeg har brugt andre meds og kosttilskud med Time Released-effekt og de var alle lige så "ualmindeligt" kompakte som Thyroid-S. Også den lange ingrediensliste, bl.a. ingrediensen: Eudragit (a common sustain released coating), kunne tyde på, at der er indbygget en langsom frigivelse i tabletten.
Stort set er der rosende patientudsagn at finde om Thyroid-S på nettet, men det betyder ikke, at tablettens sammensætning passer alle. Desuden er det stort set ukendt, at Thyroid-S angiveligt skulle være Time Released og derfor dem, der bruger den sublingual kan evt. miste en del af effekten (?). Jeg ved det faktisk ikke, men måske skulle man skrive en e-post til Sriprasit Pharma Co., Ltd. for at spørge om der forekommer tab af effekten ved indtagelse sublingual (som jo mange gør).• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-04-10, 11:09 #12
Sv: Om Thyroid-S innført fra østen
Tusen takk for info. og flytting til rett tråd. Tanken slo meg at innlegget kunne være feil!!
Så har jeg lyst til å si i dag....KJÆRE THYROID-S...jeg har mulig gitt deg skylden for noe du ikke har gjort-!
Jeg gikk opp igjen på Hydrokortisonen, og de "vanvittige" kroppssmertene(spes. i underekstremitetene" blir gradvis lettere!!
Så --der lå nok synderen, og ikke i deg!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
17-05-10, 14:19 #13
Jeg bliver lidt nysgerrig på Thyroid-S: Er der ligeså god kontrol af/høje krav til fremstillingen som i EU og USA?
-
17-05-10, 15:27 #14
Thyroid S er et USP klassifisert preparat og er kjent som et godt preparat.
Flere har meldt om dette her i forum.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-05-14, 17:15 #15
Det billede er væk - er det et andet sted? ;-)
-
14-05-14, 20:41 #16
Sv: Det billede er væk - er det et andet sted? ;-)
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
22-11-14, 12:24 #17
De har endret utseende på etikett og innpakning:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...H8AQ9A1604ibMx
Krysser fingrene nå for at ei venninne av meg får tak i når hun er i Thailand nå før jul
Har sendt henne bildet på MMS - endel greiere med smart-phone; enn å huske på utskrift med bildeKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Om Thyroid-S innført fra østen
Av Hansen i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 25Siste melding: 31-10-11, 20:44 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 12:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 11:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 11:29
Bokmerker