Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Kaffelavement
-
10-09-14, 10:56 #1
Kaffelavement
Hej
Jeg er jo virkelig igennem en hel del personlig udvikling og ny læring lige nu. Det er så spændende. Inspireret af jer
Nå jeg fandt jo ud af, at jeg har ret meget bromine i kroppen, som fra urintesten ser sådan ud:
Bromine/Cr - 6087,5 ug/g Cr (893,5-5696,3 (5-95% range))
Jeg var hos en tur hos min behandler, og vi talte om mulighederne. Der er selvfølgelig jod, og det er jeg startet på stille og roligt.
En anden mulighed er kaffelavement - jeg håber virkelig det sparker røv (ok, den var plat men fristende)
Tanken bag kaffelavement er, at koffeinen er medvirkende til at åbne den store portåre til lever og galdeblære. Portåren er forbundet til tarmen med en masse små årer. Det betyder, at der åbnes for en effektiv udrensning af leveren.
Følgende beskrivelse har jeg fundet på Sciencebased medicine
"Coffee enemas can be done at home inexpensively. You just need a comfortable spot on the floor of your bathroom, or bathtub. As the coffee is retained in your bowel, the fluid goes through your intestinal wall, through the portal vein to your liver. The stimulating effects and healing compounds of coffee jumpstart your liver and gallbladder. Bile flows. There are compounds in coffee like kahweol and cafestol which spark production of glutathione, and that is a strong cleansing compound in your body, one that consumers pay good money for when they buy glutathione as a dietary supplement, or get IV injections of it. To make more glutathione naturally (by using a coffee enema) is awesome."
Der er mere på engelsk her - Dr. L Wilson
Og på dansk på Vitaviva-info - scroll til nederst på siden. De skriver bl.a. følgende:
"Den allersundeste måde at indtage kaffe på adskiller sig en del fra ovennævnte. Det er nemlig i form af et kaffelavement. Det er en nyttig del af et afgiftningsprogram og kan benyttes som led i kure mod så forskellige lidelser som forstoppelse, leverbetændelse, kræft, kroniske smerter og i det hele taget ved alle degenerative sygdomme.
Dels opløser kaffen sammenpresset afføring; den udvider galdevejene og fremmer udskillelsen af galde, som indeholder en del affaldsstoffer. En stor del af denne galde optages af tarmen og føres til leveren for at blive genbrugt. Derfor er det en fordel, at tarmenes rytmiske bevægelser, der skubber tarmindholdet fremad, også stimuleres således, at den galde og de giftstoffer der findes i tarmen, hurtigt ryger ud og ikke optages i blodet.
Der indgår vigtige enzymsystemer i tarmen og leveren, som uskadeliggør giftstoffer. En række afgiftende enzymer stimuleres af et kaffelavement. Eksempelvis forøges mængden af leverenzymet glutathion-S-transferase med flere hundrede procent."
Det sidste afsnit her indeholder en meget interessant oplysning, synes jeg.
Nu er jeg ny i lavement, så der var her første gang to ting - både det med at få lavementet til at flyde og det nye med kaffen. Jeg startede med lidt, så det var ikke ubehageligt.
Ha' det dejligt
-
10-09-14, 11:29 #2
Sv: Kaffelavement
Instruktionen til mig er:
6 spsk økologisk kaffe til 1 - 1,5 l vand, det skal simre/småkoge i 15 min.
Blandingen sies og køles ned til 37 gr.
250 - 350 ml hældes i en lavementspose.
Lig på venstre side og hæld væsken ind i endetarmen - det er kun endetarmen (modsat beskrivelse fra Wilson).
Hold på det i 10 - 15 min - hyg med en bog eller musik.
Gentagelser 1 - 2 gange ugentligt.
Jeg lå på en håndklæde på badeværelsesgulvet, og jeg havde en bog med mig.
Tina
Bokmerker