Side 9 av 9 Først 123456789
Viser søkeresultater 81 til 82 av 82
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Standard Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Hmmm, jeg hadde også samme erfaring med DS som Rufus. Det vil si at DS var altfor snill og tok ikke nok prøver til at problemene ble avdekket. Jeg begynte også hos TES på Funksjonellmedisinsk senter. DS henviste meg videre da han ikke klarte å hjelpe meg i mål. Lurer på hvor mange vi er som har blitt henvist videre? I allefall TES tok nødvendige prøver og da viste det seg at jeg fortsatt ikke hadde fått oppvekst av melkesyrebakterier og hadde noen bakteriearter jeg ikke burde ha.

Når det gjelder traumer, Vigdis, så lurer jeg litt på om man kanskje kan få hjelp på Funksjonellmedisinsk senter. Tror de behandler traumer, via hypnose etc, men kan ikke nok om det, og vet ikke hvordan effekten er. Lykke til videre alle sammen. Det kan være slitsomt å finne sin vei, men det er ikke sikkert det er umulig

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
    Tusen takk for fornuftige og kloke svar. Jeg skjønner at det ikke finnes noen pille som kan reparere meg Men det er så fryktelig vanskelig å ta tak i alt alene. Noen mener det ene er bra, mens andre mener noe annet (leger).
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Mange som skriver på slike forum som dette har jo sine kjepphester som de kjører fram ut fra hva en mener er riktig for en og kanskje andre (jeg synes jo mage er viktig). Kan være forvirrende og frustrerende. Det er ikke lett å skulle orientere seg/sortere når man sitter hjemme for seg selv med lite energi og et hode som ikke fungerer.
    Her er jeg enig med Rufus... Eftersom over 30% af kroppens totale syntese af T3 sker i tarmen, betyder det at når tarmen ikke fungerer - skal kroppen klare sig med kun 2/3 dele af den mængde T3, der ellers er brug for, for at kunne fungere så tæt på optimalt som muligt....

Det er efterhånden (som tiden går og jeg læser og læser den medicinske forskning) tydeligere og tydeligere, at ikke alene kan tarm-tilstand være ene årsag til at folk udvikler den "almindelige", men også den autoimmune variant af hypothyreose kan udvikles som følge af forholdene i tarme.

Der er nemlig mange forskellige mulige årsager til, at hypothyreose udvikles, men mave/fordøjelse/tarm synes at høre til de - af skolemedicinen oversete eller ignorerede årsager. Følger man med i dette forum over de mange år, som jeg har gjort - ser det ud til, at dem der virkelig har opnået så markant en bedring, at de nærmest har fået livet tilbage, eller er klart på vej tilbage til livet - det er dem, der enten fuldstændig har omlagt deres kost til anden end før, eller har ryddet grundigt op i deres tarm-helse, eller begge dele.

Ikke engang Armour Thyroid - jo længere folk var syge i forvejen - har kunnet hjælpe dem tilbage til livet godt nok, medmindre de har kombineret behandlingen med fokus på mave, tarm og kost.... Jeg har oplevet mennesker der nærmest "rejste sig fra dødslejet" (en talemåde - a figure of speech) efter at en gennemgribende kostomlægning har længe nok fået lov til at reparere deres helse...

... så fokus på mave/tarm og kost vil altid være det bedste sted at starte, hvis man i forvejen befinder sig i labirynten af problemer, symptomer i kombination med et hav af gode råd, der hvert især sagtens kan være de bedste - men måske ikke på det pågældende tidspunkt, og da slet ikke på en gang.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
    Jeg har lest mye om binyrer og konkret terapi med urter, kosthold, hormoner, men fokusert lite på den mentale siden... Det er jo engang slik at når man er nede og alt er tungt blir det vanskelig å ta alt på en gang...Og jeg trodde jeg måtte få på plass endel fysiske ubalanser for å kunne få det bedre psykisk. Nå har jeg jo kronisk bomull i hodet og greier ikke huske lenger enn akkurat sånn at jeg kommer meg gjennom dagen
    Du skal ikke bebrejde dig selv for at du ikke har fokuseret på det mentale... Hvordan skulle du også kunne det, når alle disse fysiske plager ødelægger din hverdag og tapper dit overskud ?

En ting ad gangen. Og ikke mindst - uanset hvor trælst det føles, alligevel tag selv kontrol, for selv om du har din gang på en lægeklinik, selv den bedste, er det du der i et daglige skal holde fast, gennemføre behandlingen, forskrifterne og evt. ændringer af f.eks. kost-regime, eller andet lægen forskriver.

Måske er dette tidspunkt rette til klinik-skifte? Det er mit indtryk, at hvor Heggeli måske lidt for tidligt i forløbet sigter mod en bred diagnose og behandling, Rufus's klinik forsøger at finde den rette rækkefølge for hvert et trin, der skal være i orden, før der fokuseres på det næste trin af behandlingen. Jeg ville helt klart skænke Rufus' anbefaling opmærksomhed, hvis jeg var dig, Nora.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Har nå fått hjelp her: http://funksjonellmedisin.no/ Går til TES og er veldig fornøyd med opplegget og legen. Det er grundig og helhetlig og det er her jeg har fått den beste oppfølgingen- by far. Vær dog forberedt på nye, dyre tester, men sånn er det, dessverre. For meg var det vel verdt å ta alle de nye testene. Jeg brukte eksempelvis for inntil nylig 120 mcgr t3 bare for å holde meg oppegående, nå er jeg nede i 30 (og det er nok også for mye). Jeg er mye, mye bedre enn bare for noen måneder siden, og jeg var virkelig fortvilet mot slutten mens jeg gikk hos DS.
    Små skridt, forsøg at slippe irritationen, utålmodigheden og hastværket. Så dybt som du er kommet ud i helseproblemer, vil kun "en ting ad gangen" fungere, fordi alt andet dvs. "alt på en gang" vil bare belaste dig endnu mere end du er i forvejen...

Mave og tarm er et godt sted at starte, fordi det netop er i mave og tarm at næring, lægemidlerne og tilskud enten optages eller afvises. Som det er nu, kan du ikke tåle ret meget (er mit indtryk, husker fortsat bl.a. din reaktion på jod), så for mig at se, ville det være bedst at viske tavlen ren og starte helt forfra, gerne med assistance fra en ny læge/ny klinik, stille, roligt og uden at forcere forventningerne. Væk fra den vej du følger nu, fordi den åbenbart ikke fører nogen vegne.

Krydser fingre for dig og dine, Nora.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 9 av 9 Først 123456789

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 16:27
  2. Binyretretthet???
    Av Aud. i forumet Dagboker
    Svar: 12
    Siste melding: 19-05-13, 16:27
  3. Frisk fra binyretretthet?
    Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-05-10, 14:27
  4. Har jeg binyretretthet?
    Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 25-03-10, 11:20
  5. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 18:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg