Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
25-10-09, 15:57 #1
Er fibromyalgi et symptom på hypothyreose?
Fibromyalgi er blot et symptom på Hypothyreose = Lavt Stofskifte
Dr. Steven Hotze forklarer, hvordan fibromyalgi er et symptom på en underliggende årsag, ikke en sygdom i sig selv.
Lavt stofskifte, forårsaget af hypothyreoidisme, er en fælles årsag til muskel-og ledsmerter, eller "fibromyalgi".
Forbindelse mellem skjoldbruskkirtel og fibromyalgi
Dr. Stephen Langer, speciallæge i skjoldbruskkirtelsygdomme,
forklarer her, hvordan forbindelsen mellem kroniske underskud af nødvendige næringsstoffer og en underaktiv skjoldbruskkirtel,
i fælleskab skaber (under)sygdommen: fíbromyalgi.
***• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-10-09, 18:18 #2
Sv: Fibromyalgi er symptom på hypothyreose
Jeg er enig, men antar årsaken til fibromyalgi-diagnosen kan være noe mer omfattende. Feks kan lav D-vitamin status også gi symptomer som ligner fibromyalgi.
Det kan være flere uoppdagede sykdommer som likner hverandre, så havner de i en bås ? Omtrent som med ME - der kan det jo vise seg å være en virus som er opphav til noen av symptomene.
Her kan det være noe annet, men at dette er en såkalt difrensialdiagnose for mange med lavt stoffskifte er helt sikkert.
De som har lavt stoffskifte her har sikkert "fine verdier" som det kalles - altså hypothyreose 2 da.
Det blir spennende fremover, når man begynner å sammenstille erfaringer og oppdagelser.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-12-09, 00:56 #3
Hei Finn
Viruset kan kanskje forklare hele sykdommen ME ikke bare noen av symptomene Sntes det var litt greit å presisere. Dette viruset er ofte tilstede ved kreft i prostata osv. Spennende er det å følge med på i hvert fall..
Jeg leste for ikke lenge siden at en del av ME pasientene får det som resultat av betennelse i thyreoidea. Det er mange slike "kryss ting" som er på vei til å bli forsket på. Håper bare de får midler nok!
Mange leger mener jo at Fibromyalgi og ME er samme sykdom også. Mener å ha lest at de også kaster Hypo inn i det bildet på toppen av det hele. Skal se at de kan løse noen gåter de neste 20-30 åreneHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-12-09, 02:41 #4
Det er faktisk ikke så fjernt liggende for jeg har i mange år tenkt at jeg kunne ha fibromyalgi,
det var før jeg visste at det gikk an å få lavt stoffskifte etter op av høyt,
når det har vært artikler i media etc om fibro pasienter så har jeg mang en gang tenkt at det kan være det jeg lider av for symptomene er like.
det var først når vekten ikke gikk å stabilisere uansett hva jeg gjorde at legen min begynte å ta prøver.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
20-12-09, 06:31 #5
Jeg har hatt fibromyalgi i mange år nå. Den diagnosen fikk jeg pga de trykkpunktene og pga langvarige smerter som aldri gav seg. Mange andre problemer som jeg hadde ble liksom bare skuffet opp i skuta med fibromyalgi. Sitter på jobben nå og får ikke sett på klippene pga dårlig internettlinje, men jeg leste også en legerapport i en avis en gang som hevdet at man kunne påvise fibromyalgi gjennom hypofysen og skjoldbruskkjertelen. Og da er det vel helt sikkert stoffskiftet han snakket om. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå.
Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
Dagbok
-
20-12-09, 11:58 #6
Jeg husker også at jeg hadde slike ømme trykkpunkter. Triggerpunkter var det en som kallte dem. De forsvant etter overgangen til Armour, men det tok lang tid, og det kom og gikk.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-12-09, 03:00 #7
Hvem triggerpunkter er dette og hvor er dem?
Min fysioterapeut har noen sånne triggerpunkter og da får jeg ikke puste så jævlige er dem, når jeg puster igjen skjønner hun at dem slipperFra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
21-12-09, 03:13 #8
Litt vanskelig å forklare da det er så mange punkter.. men her er i alle fall en illustrajon som viser hvor på kroppen de punktene er..
http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjel...unkter-71.htmlUnder prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
Dagbok
-
21-12-09, 03:44 #9
ja det stemmer, det er når fysioterapeuten min trykker på de stedene at jeg har pusteproblemer. men jeg tror ikke jeg har fibro av den grunn, tror det krysser seg litt og at mye er likt pga lite forskning og interesse blant helsefolk.
Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
26-04-14, 23:52 #10
Fibro Myalgi (latinsk) = betennelse i muskler og ledd.
Opprinnelig skrevet av Anisa;75891[BKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte = fibromyalgi??
Av mojavi i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 7Siste melding: 25-10-09, 00:56 -
Fibromyalgi kontra hypothyerose
Av Ruth i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 25Siste melding: 31-08-09, 16:27 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 21:32 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 19:27 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 19:27
Bokmerker