Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
Tråd: Stoffskifte ok?
-
07-03-13, 15:23 #31
Sv: Stoffskifte ok?
Enda en "mulighet" jeg mener,
i tillegg til hormon-, vitamin-, mineral-, enzym-, aminosyremangel;
så kan det ligge enda dypere..
Jeg innbiller meg at jeg fungerer bedre enn jeg gjorde for noen år tilbake,
men jeg undrer meg på hvorfor jeg etter drøyt tre år med thyroidtabletter (+ div kosttilskudd);
enda har myxødemhud så det holder på overarmene..
pssst: holdt på å glemme at jeg også har prøvd kapsler med probiotika/tarmbakterierKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-03-13, 11:28 #32
Oppdaterer min gamle tråd.
Ved en tilfeldighet oppdaget SSHF at jeg hadde en utvetydig nevroborreliose, og lavt (44ngml) hypokretinnivå i spinalvæske som stemmer med narkolepsi/katapleksi (som jeg endelig fikk bekreftet at jeg har, da).
Det er ikke usannsynlig at nevroborreliosen er årsaken til at hypotalamus og det endokrinologiske systemet er ute av balanse. Hvis det ikke er nok hypokretin til å "lese av" leptinstatus korrekt så vil det medføre en hel masse tull nedstrøms.
Men skal til endokrinolog i slutten av april, så får vi se da, om det er noe som kan justeres på. Hjernetåke, dårlig korttidshukommelse og treig tankevirksomhet er det invalidiserende problemet jeg sliter med.
-
06-02-14, 18:34 #33
Ai-ai
Ved søk - så kom jeg til følgende melding:
"Magasinet Mat & Helse
er nå lagt ned
og nettstedet er derfor avsluttet.
Vennlig hilsen oss i TunMedia"
Jeg ga for noen år siden bort magnesium-spray i gave til en dame som blir 80 år i disse dager,
nylig spurte hun meg om hva den var bra for og jeg skulle gi henne utskrift av hva magnesium er bra for.
Og også hvilke blodprøvesvar hun bør innhente før hun går i gang med kosttilskudd.
Jeg vet fra før at man skal ta K2 når man tar D3, men her ser det ut som magnesium også er med i hele
bangladansen (les: balansen).
Damen på 80 år har hatt lavt stoffksifte i flere tiår (bruker Levaxin :(
- hun har også brokk, reumatisme og for noen år siden hjerneslag;
så det er mange faktorer og ta hensyn til. Noen innspill
På forhånd takkKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Bokmerker