Viser søkeresultater 181 til 184 av 184
-
24-11-13, 13:17 #181
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Jeg er ganske sikker på at Natpro er bio-identisk. Det er krem.
Jeg vet ikke om det er mulig å få bio-identisk progesteron i tablettform. Det er det sikkert andre her inne som kan svare på.
Fordelen med krem er at den går rett i blodbanen. Tabletter må jo som kjent bearbeides innvortes
-
25-11-13, 14:35 #182
Litt i villrede hva jeg skal gjøre i forhold til progesteron - bioidentisk krem eller ikke bioidentiske kapsler på resept??? Hvilke ulemper vil jeg møte ved bruk av syntetisk progesteron? Det står sikkert mye om dette her, men hjernen er "ute av funksjon.."
-
25-11-13, 14:58 #183
Hei Mumimamma
Jeg skjønner at det er vanskelig å ta til seg informasjon når hjernen ikke virker som den skal. Mange av oss har vært, og er dessverre der. Selv er jeg der hvor jeg kan klare å ta til meg info, men det detter ut igjen med en gang. Så det meste av det jeg skal forklare må jeg ta fra notater. Jeg håper jeg skal bli litt bedre i hukommelsen også. Jeg kan jo håpe
Under legger jeg ut en link som jeg håper du vil kikke litt på. Ikke la deg avskrekke av mengden, du behøver ikke lese alt sammen. Men ta for deg det som står om forskjellen mellom Provera (syntetisk progesteron (som ikke er progesteron)) og Progesteron (side 55).
Klikk på: Bioidentical Sex Steroid Restoration for Women
http://www.hormonerestoration.com/powerpoint.html
Jeg vet at det er en annen krem som også skal være bio-identisk, men jeg husker ikke navnet på den. Det er folk her inne som har brukt den.
-
18-12-13, 09:40 #184
Jeg har nå prøvd Utrogest (ikke-bioiidentiskeprogesteronkapsler) i en periode og det har hatt fantastisk virkning på den månedlige blødningen som nå har gått fra ca 14 dagers hissig blødning til 5(!) dagers moderat blødning!!!!!!!!! Har ikke opplevd noe så normalt i hele år..! Kan til dels virke som om kvalme og hodepine henger sammen med dette og da dette også er bedre, dog ikke helt bra i og med at jeg har veldige bølgedaler på en måte..
Ellers så er jeg under opptrapping med stoffskiftemedisinen og har trappet ned med Cortef. Har fått to veldige merkelige kortisolmålinger; kortisol i døgnurin 334*(45-272) og i blod kl.08:00 bare noen dager senere 441 (250-750)? Begge disse før nedtrapping med Cortef.
Symptomer ellers er uendret og jeg er fortsatt sykemeldt og venter på oppfølging fra sykehuset i forhold til sykdom og spesielt mhp lav hjerterytme..
Jeg har også begynt å gå til Coach med tanke på arbeidssituasjonen fremover og usikkerheten forbundet med noe diffust, og tidvis svingende sykdomsbilde hvor jeg går fra nesten frisk til helt punktert på kort tid til frustrasjon for både meg, familien og arbeidsgiveren.. Bli frisk og fortsette som før? Bli frisk og finne annen mindre stressende jobb? Blir ikke frisk og må finne annen jobb? Blir ikke frisk og må revurdere alt..? Hva passer jeg best til å drive med/hva har jeg naturlig talent for å drive med og dermed ev. vil trives (og holde meg frisk?) bedre med? I følge personlighetstesten jeg nå har tatt så burde jeg når i form ha talent for å være ekspedisjonsleder! Men først må jeg finne igjen forma i hvertfall.
Stjerne i boka til coachen hvis første spørsmål etter min introduksjon var "har du noen gang fått målt kortisolnivået ditt?"
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 18:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 23:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 11:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 12:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 11:27
Bokmerker