Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Smør og andre fettstoffer

http://www.forskning.no/artikler/2013/november/372874

På den ene side, og på den andre side....
    Vi vet at folk spiser for mye mettet fett. For å få en bedre fettsammensetning bør man derfor velge myke plantefettstoffer. Kostrådene bør være så enkle som mulig for at folk skal kunne forstå dem og bruke dem i hverdagen, sier Gross

Hun ergrer seg over de motstridende budskapene om kosthold og helse som hele tiden kommer i mediene.

– Det forvirrer folk når ernæringseksperter står fram i pressen med budskap som går mot de offisielle rådene. Da tror folk at rådene ikke er gode, sier hun.
    Tror de folk er dumme? De offisielle rådene er virkelig ikke gode!

Den danske artikkelen de henviser til i den norske artikkelen http://nexs.ku.dk/nyheder/2013-nyhed...-hjertesygdom/ er mye mer interessant å lese en som Gross som virker som litt surmavet-frelst-på-de-offisielle-kostrådene. Les den danske og bli klok! Spis mer egg, mer meieriprodukter med god samvittighet
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Smør og andre fettstoffer

Vi vet at folk spiser for mye mettet fett. For å få en bedre fettsammensetning bør man derfor velge myke plantefettstoffer. Kostrådene bør være så enkle som mulig for at folk skal kunne forstå dem og bruke dem i hverdagen, sier Gross
    Jeg ved ikke hvor Gross og andre fedt-fjender har det fra. Man kan bare se på salgstal for flerumættet plantefedt, margariner og fedtfattige, homogeniserede mælkeprodukter. Disse salgstal laaangt overgår salgstal for mættet fedt - smør, fuldfede mælkeprodukter osv.. Man begynder også se på folk i gaderne, hvilke typer af fedtstoffer de spiser mest af - uren hud, tyndt hår, runde "kortisol-ansigter"... mange overvægtige, lave stress-tærskler at dømme efter folks adfærd når de er ude osv. Aldrig i fortiden har været så mange kronisk syge som efter at alskens "kostråd" så dagens lys efter Anden Verdenskrig.

Når jeg tænker tilbage til min barndom og ungdom, husker jeg at der var meget langt mellem de overvægtige, de skaldede eller de tyndhårede... folk spiste traditionel, enkel mad med smør, brunsauce og kartofler, og rendte alligevel energiske og friske, med prægtige hårmanker, frisørerne havde sit hyr med at få klippet i skikkelige frisurer, mens i dag går folk til frisøren for at få... monteret ekstra hår på, fordi egne er så tynde, efterhånden selv hos børn og unge.

Ja, ja... bare hør på deres "fedtfattigt", "sunde planteolier", "saltfattigt" og oven i det også advarsler mod sol og masser fluor i munden 2-3 gange dagligt. Det kan intet helbred, selv det ellers stærkeste - modstå i længden.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    På den ene side, og på den andre side....
    Tror de folk er dumme? De offisielle rådene er virkelig ikke gode!
    Det må de gøre... tro at folk er dumme. Folk hopper også på hvad som helst, bare det gylpes op af en "ekspert". Kan du huske tråden om kritik af et dansk TV-program "Bitz og Frisk" https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16295 ?

Når jeg hører ordet "ekspert", begynder det (efterhånden) vende sig i mig, fordi for mig betyder det ord efterhånden "løgn" og "propaganda":

Ernæringseksperter bliver betalt af industrien. Der sættes spørgsmålstegn ved en række ernæringseksperters troværdighed. Ernæringseksperter, der rådgiver danskerne om sundhed og slankekure, samarbejder samtidig med fødevarevirksomheder. Nogle af dem får i det skjulte tilbudt penge for at fremhæve bestemte produkter, når de optræder på tv og skriver artikler. (...) »Der er massiv lobbyisme på dette område, og der er adskillige virksomheder, der bejler til mig og lokker med, at jeg kan få 15-25 procent af salget, hvis jeg vil markedsføre et produkt. Jeg siger altid nej, men det er der andre, der ikke gør«, siger ernæringskonsulent Martin Kreutzer. Kilde: Politiken.dk

Er ernæringsforskerne alle sammen rådne?
    Kendt kostekspert anbefaler Becel - og har rådgivet firmaet bag

Når Vigdis siger "spis mer egg, mer meieriprodukter med god samvittighet",
    er dette nok det bedste råd, som kan gives til folk, der har dem deres helbred, herunder deres hormon-helbred kært.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Smør ved laktoseintoleranse?
    Av Vigdis i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 08-07-12, 09:00
  2. Erstatning til smør, margarin og olje.
    Av maika i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 06-11-10, 18:33
  3. Smør med.... soya??
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 19-07-10, 19:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg