Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard Hypotyreose type 2

I siste nr av Mat og Helse hevder den amerikanske legen Mark Starr at man kan få hypotyreose både type 1 og 2 akkurat som om man kan få diabetes type 1 og 2.
    Hypotyreose type 2 kan man ha selv om alle blodprøvene er normale, og det kommer av at cellene ikke reagerer slik de skal på T3. Derfor legger han mest vekt på symptomene til pasienten. Hvis man har hypotyreose symptomer og en kroppstemperatur på under 36,6 under armen (37 rektalt) om morgenen (kvinner bør måle etter ca 3.mens dag siden temp er høyere fra etter eggløsning og frem til mens) tyder det på hypotyreose uansett hva blodprøvene måtte vise.

Det kan kanskje gi håp til mange?

Men da lurer jeg på om tempen skal være over 36,6 om morgenen hvis man har hypotyreose og går på medisiner også? Eller forblir den lav (det er hvertfall min!)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg merket ikke økning i formen før min temperatur var nermere 37 enn det du beskriver, tror den var 37 faktisk, målt i endetarmen.

Hypotyrose type 2 kan gi håp tijl mange dersom bare legene lærer om dette.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    58

Standard

Dette gir håp, ja. Legen min tror nemlig ikke jeg at har hypo, selv om jeg har nesten alle symptomene. Men jeg har alltid hatt veldig lav normaltemperatur, ja, omtrent 36,6, målt rektalt. Så da er det kanskje det uansett hva blodprøvene viser?!? Jeg håper så inderlig at det er det, og at Levaxin skal hjelpe etterhvert når jeg kommer opp i riktig dose.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Har ikke lest bladet - enda -
    mener han celleresistens ? thyroxinresistens ?
    Dette er jo kjenttilstander, men de hevdes å være svært sjeldne.
    Hvordan man vet at de er sjeldne når man ikke ser etter de er jo et spørsmål......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Stemmer det med temperatur så har jeg hatt dette her så lenge jeg har målt tempen selv..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Exclamation Hypotyreose type 2 – et økende problem?

Sitat Opprinnelig skrevet av minnie Vis post
    I siste nr av Mat og Helse hevder den amerikanske legen Mark Starr at man kan få hypotyreose både type 1 og 2 akkurat som om man kan få diabetes type 1 og 2.
    Hypotyreose type 2 kan man ha selv om alle blodprøvene er normale, og det kommer av at cellene ikke reagerer slik de skal på T3. Derfor legger han mest vekt på symptomene til pasienten. Hvis man har hypotyreose symptomer og en kroppstemperatur på under 36,6 under armen (37 rektalt) om morgenen (kvinner bør måle etter ca 3.mens dag siden temp er høyere fra etter eggløsning og frem til mens) tyder det på hypotyreose uansett hva blodprøvene måtte vise.

Det kan kanskje gi håp til mange?
    Hypotyreose type 2 – et økende problem?
    Av Dag Viljen Poleszynski

Mat og Helse 8/2007, nå Helsemagasinet VOF

Symptomene på lavt stoffskifte (hypotyreose) er ofte mindre tydelige enn tidligere fordi akutt mangel på skjoldkjertelhormoner i dag er relativt sjeldent. I en travel hverdag baserer leger seg på blodprøver og legger ofte mindre merke til fysiske tegn på sykdom. Ifølge hormonspesialisten Mark Starr får mange pasienter med hypotyreose ikke korrekt diagnose.

• Symptomer på hypotyreose
    • Tilstanden i Norge
    • Sjekk morgentemperaturen
    • Normal temperatur
    • Blokkerte reseptorer
    • Mijøgifter
    • Kunnskapsrik kliniker

Les mer: https://vof.no/hypotyreose-type-2-et-okende-problem/

EDIT/Admin: den oprindelige artikel i Mat og Helse 8/2007 - kan læses her (PDF 1,12 MB)
    Sist endret av Admin; 07-02-18 kl 13:50
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Hypotyreose type 2

Hei

Jeg har ikke lest grundig igjennom det Helsemagasinet skriver her, men jeg har utskrift av et nyhetsbrev fra Jerry Tennant. Det har jeg funnet her inne (tror jeg).

På en av sidene i dette nyhetsbrevet har han tegnet et normalt thyroid-hormon og et «fake» thyroid-hormon. Det normale er Tyrosine med fire Iodine-atomer festet til. På det som er fake er det festet fire Fluorine-atomer. Ifølge ham er dette årsaken til at blodprøver ikke viser reelle tilstander. Ved tilførsel av fluor overtar den plassen til jod. (Dette har vel du, Anisa, skrevet om en del ganger her inne.) Dessverre skiller ikke blodprøvene mellom dette

Det var bare kort innpå her. Jeg vet ikke om det kanskje var en avsporing. Håper ikke det

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Hypotyreose type 2

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Det var bare kort innpå her. Jeg vet ikke om det kanskje var en avsporing. Håper ikke det
    Jeg ville ønske at det var! Afsporing! Det er det ikke! Langt fra! Men det værste af det hele er, hvor uinteresserede folk er, generelt, når talen falder på forbindelsen mellem råddent "stofskifte-helbred" i forhold til "skjoldbrukkirtel-dræber nr. 1" - fluor. Der er en tråd her, som hedder Fluor reduserer TSH og påvirker blodverdiene postet for ½ år siden... WOOOOW! Hele 387 visninger... ud af mange tusinde besøgende det sidste halve år. Det var et kort uddrag af bogen "The Great Thyroid Scandal and How to Survive it" af den britiske læge, Barry Durrant-Peatfield MD, som lige som Tennant, råber ligeledes i skoven...

.... mens folk stopper glædeligt fluor i munden på dem selv, og deres børn, og bagefter kommer her og andre netsteder, for råd og vejledning, som de i den sidste ende alligevel skider på, fordi de vitterlig foretrækker at tro på, at når de har fået den syntetiske T4-tryllepille, vil helbredet bare komme tilbage... ganske af sig selv - fordi lægen siger det, og hvis det alligevel ikke sker... ja, så må det være fordi de "bare" er psykisk syge. "Tryllepillen syntetisk T4" er jo ufejlbarlig, så det må være patienterne der har knald i låget, hvis tryllepillen ikke virker.

Nu skal det ikke være (igen-igen) en "fluor-snak", men en "hypothyreose type 2 - snak", og her er fluor så afgjort ikke nogen afsporing, Lisbeth. Vældig godt tænkt! Tusind tak!

Jeg har ikke lest grundig igjennom det Helsemagasinet skriver her, men jeg har utskrift av et nyhetsbrev fra Jerry Tennant. Det har jeg funnet her inne (tror jeg).

På en av sidene i dette nyhetsbrevet har han tegnet et normalt thyroid-hormon og et «fake» thyroid-hormon. Det normale er Tyrosine med fire Iodine-atomer festet til. På det som er fake er det festet fire Fluorine-atomer. Ifølge ham er dette årsaken til at blodprøver ikke viser reelle tilstander. Ved tilførsel av fluor overtar den plassen til jod. (Dette har vel du, Anisa, skrevet om en del ganger her inne.) Dessverre skiller ikke blodprøvene mellom dette
    Det er nemlig totalt rigtigt, Lisbeth. Jeg har snakket mig selv 3/4 død i mange, overvejende forgæves forsøg på at gøre det klart for folk, at INTET FALSK LØFTE OM HOLLYWOOD-TÆNDER ER VÆRD AT SLÅ SIN HORMONBALANCE IHJEL FOR! Og jo, jeg har postet dr. Tennants oplysninger her, men husker ikke lige hvor (det kommer senere).

Lige som de almindelige blodprøve-analyser for FT3, IKKE kan skelne mellem T3 og rT3 (det "døde" T3-hormon hvis tilstedeværelse HÆMMER stofskiftet), ligeledes disse selvsamme "videnskabelige" analysemetoder IKKE kan skelne mellem jod og andre halogener (grundstof-gruppen som jod tilhører) dvs. brom, klor og fluor. Når disse analyser gennemføres, kan de IKKE "se" at de faktisk har forvekslet et "fake" T-hormon molekyle (med vedhæftede FLUOR-atomer), med "ægte" T-hormonmolekyle (vedhæftet JOD-atomer)...

I stedet analyse-metoden bare summerer dem alle op - jod, flor, klor, brom... som om de alle var jod. Og således har folk fået fiiiine blodprøvetal, uanset at disse fiiine blodprøvetal bare fortæller hvor meget "lige-meget-hvilket-halogen-opbygget" thyroxine (T4) og triiodothyronine (T3) har prøven detekteret, uanset hvor meget/lidt thyroxine (T4)/triiodothyronine (T3) er den sunde type, med jodatomer, eller hvor meget/lidt af denne thyroxine (T4)/triiodothyronine (T3) i virkeligheden er "fake" fordi den er opbygget med ET ANDET halogen-atom - mest FLUOR, idet fluor er atomart det mest fysisk/kemisk aktivt af alle halogener og FLUOR highjacker (kobler sig til) lystigt de allerfleste grundstoffer i hele Det Periodiske System.

Jo mere af de fluor-beskadigede thyreoideahormoner, som blodprøverne IKKE kan genkende - jo bedre og finere resultater af blodprøver, jo værre lavt stofskifte - nu med fiiiine blodprøver - Hypothyreose Type 2.

Foruden at cutte mest muligt fluor fra den daglige livsførelse, den eneste anden redning mod denne "fluor-forgiftning" af thyreoideahormoner er, at kroppen tilføres nok af jod i den daglige kost, suppleret med tilskud af jod hvis kosten ikke kan sikre tilstrækkeligt med jod hver dag. Tilstrækkeligt med JOD er den eneste mulighed for at redde sit stofskifte fra den fluor-induceret sænkning, som i tidens løb vil ødelægge hele ens liv - ikke kun helbredet, men også alle forudsætninger for, at man "bliver til noget" i sit liv, andet end at blive en klient af NAV i Norge, eller social klient i Danmark.

Som en gammel norsk professor dr. med. Klaus Hansen, i Nr. 621 av Aftenposten har beskrevet thyreoideahormoner i "Hormonernes Gåte":

"Intet av hormonene har en så udpreget virkning på de psykiske egenskaper og sjelelivet som skjoldkjertelhormonet. Nogen få mg. av dette fra eller til pr. dag betyr sløvhet og idioti på den ene side eller nervøs opspilethet til rene delirier på den annen.

Man har også ment å kunne forklare visse sider av de forskjellige menneskelige temperamentstyper ut fra en forskjellig sterk produksjon av skjoldkjertelhormon. Hos energiske, foretagsomme og initiativrige personer, folk med et høispent nervesystem, skulde produksjonen av dette hormon være rikelig. Hos slappe, trege og uenergiske mennesker, skulde den ligge nede.

Det har været sagt at man er den man er i kraft av sin skjodkjertel. Selv om man ennu vet lite sikkert eksperimentelt om dette, og selv om det er på det rene at man ikke kan forklare et menneskes sjelelige egenskaber ved en så enkel formel, som variasjoner i produksjonen av et enkelt hormon, så er det neppe tvivlsomt at skjoldkjertelhormonet teller med som et viktig ledd blandt de faktorer som er bestemmende også for individets psykiske utvikling og utfoldelse."

Fluor-beskadigede thyreoideahormoner betyder (for at gentage professoren): "sløvhet og idioti" og "slappe, trege og uenergiske mennesker". Vi har kun et liv. Hvis vi ikke kan gennemføre bare nogle af de livsdrømme, vi havde da vi var børn... fordi vi negligerer jodmangel og er mere bange for huller i tænder end for lavt stofskifte - ja, hvad har vi så?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Arrow Sv: Hypotyreose type 2

...men jeg har utskrift av et nyhetsbrev fra Jerry Tennant. Det har jeg funnet her inne (tror jeg).

På en av sidene i dette nyhetsbrevet har han tegnet et normalt thyroid-hormon og et «fake» thyroid-hormon.
    Denna teckning är att finna på sidan 11 i detta nyhetsbrev, som kan laddas ner på denna länk: Tennant Articles Hypothyroid Newsletter 20-09-2001 PDF (4,2 MB)

Annars visas samma bild (11:08) i denna video av Dr Tennant föreläsning "An Understanding of How the Body Works Part 2" på Youtube:

The thyroid gland controls the rate at which the body produces energy, and is instrumental in the development of the bones, brain, and nervous system. Hypothyroidism (an under-performing thyroid) is expressed by a depressed body temperature and voltage, and is linked to many diseases.

Dr. Jerry Tennant describes how fluoride "bullies out" the iodine (an essential component) in the thyroid hormone, which regulates the body's voltage. If your body does not have proper voltage, it will not "heal" like it should because "healing" is simply cells reproducing to create new cells, which then replace the older damaged cells, and -50 mV's of voltage is required for cells to do this. This means that sufferers of lowered body voltage induced by fluoride consumption are more vulnerable to all types of diseases and injuries.

För dom med hypotyreos typ 2, "An Understanding of How the Body Works Part 2" är mega-relevant. Dr Tennant förklarar allt mellan högt blodtryck och lågt, hur tillståndet för skjodbruskkirtlen och binjurarna kan ses på våra naglar, hur magsyra fungerar när det har gått fel och varför. Dr Tennant förklarar allt som inte förklaras av våra läkare. Titta på dessa filmer eftersom de är en guldgruva av information.
    Sist endret av Admin; 07-02-18 kl 13:31
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Hypotyreose type 2

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Der er en tråd her, som hedder Fluor reduserer TSH og påvirker blodverdiene postet for ½ år siden... WOOOOW! Hele 387 visninger... ud af mange tusinde besøgende det sidste halve år. Det var et kort uddrag af bogen "The Great Thyroid Scandal and How to Survive it" af den britiske læge, Barry Durrant-Peatfield MD, som lige som Tennant, råber ligeledes i skoven...
    Ja, i denne tråden sies det veldig klart. Men det er vel kanskje slik at vi ser sammenhengen bedre med et bilde enn når vi får det forklart med ord? Kanskje hadde dette med fluor sunket inn hos flere da? Selv syntes jeg det var veldig fascinerende å se det på denne måten.

Lignende tråder

1. Temperatur og hypotyreose 2
    Av mohaienne i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 24
    Siste melding: 02-11-09, 10:37
  2. Dere med Hypotyreose
    Av Tone i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 10-02-09, 13:40
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 14:44
  4. Oppdaget hypotyreose i 11. uke
    Av moc i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 26-09-06, 15:03

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg