Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
Tråd: Struma og operasjon
-
23-05-12, 23:01 #21
Sv: Struma og operasjon
Har skrevet litt om meg selv i denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14194
Jøss - en halv liter! Det var mye el.??? Da er mine knuter småtterier sammenliknet..
Har bestemt meg for å prøve en privatpraktiserende lege. Er et stykke å reise, pluss koster skjorta, men jeg MÅ bli bra igjen..
Har du fått målt kortisol? Mye stress og press over lang tid kan gi problemer med binyrene og det blir ikke bedre av de lave tallene du allerede har på stoffskiftet.
Du har ikke lege som åpner for prøvebehandling for stoffskiftet du heller da antar jeg?
-
23-05-12, 23:10 #22
Å holde hele treningsøkter med 90 prosent av makspuls er.ikke en god treningsøkt. Folk misforstår veldig dette med trening og tror at jo hardere du trener jo bedre effekt har du. Det er helt feil. Det du nå sansynligvis opplever er slitne binyrer som en konsekvens av at du trener for hardt led et stoffskifteproblem i bunnen. Dessverre stiller ikke leger som jobber rent skolemedisinsk denne diagnosen. Da må du prøve en av anbefalingene på forsiden av forumet. Lykke til.
-
23-05-12, 23:38 #23
Millie Du må hellere nærlæse og reflektere over det Blondie og andre skriver i tråden Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem, hvis du ikke på sigt skal komme til at crashe hormonelt, så dine fremtidsplaner crasher ligeså. Du byder dig selv nu en tredobbelt belastning, hvor kun en ellers er nok til at bryde et menneske ned.... Og tænk ikke på en operation som en redning, fordi en operation løser ikke et selvpåført crash af binyrer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-05-12, 09:58 #24
Nå var det ikke sånn at jeg lå på 90 prosent av maks hele økten da, men at jeg på slutten av denne økten klarte å nå makspuls. Det gjør jeg ikke nå fordi disse forbanna kulene klemmer på luftrøret. Jeg vet at man ikke trenger å trene maks for å få godt utbytte av treningsøkten, men nå har det seg sånn at jeg faktisk liker å trene hardt da og da er det jo frustrerende når man ikke orker det lenger fordi man har kuler som presser på halsen. Kroppen vil jo fortsatt trene hardt, det merker jeg jo, men jeg får ikke nok luft til å klare og gjennomføre det.
-
05-11-13, 20:16 #25
Lenge siden jeg har postet her nå. Fjernet halve skjoldbruskkjertelen i fjor høst på grunn av knutestruma. Hadde en cyste som veide 190 gram og hadde flyttet både pusterøret og spiserøret mitt mot høyre. Har vært og sjekket stoffskiftet en gang etter operasjonen. Skal det gjøres etter ett år også? Jeg går ikke på medisiner.
Jeg føler meg fortsatt veldig trøtt og sliten, men ettersom jeg holder på med en mastergrad, så tenker jeg som så at dette også kan skyldes stress. Jeg føler også stikkinger i halsen innimellom, og føler at det er en del slim der som jeg ikke klarer å få opp. Noen flere som har opplevd dette etter operasjonen?
-
05-11-13, 21:40 #26
Hei Millie
Jeg kan bare si hva jeg selv hadde gjort i ditt sted. Hvis du ikke allerede har utskrift av alle svarene er det greit å skaffe seg dem nå. Og jeg ville sjekket stoffskiftet med jevne mellomrom. Hvis du bare har gjort det én gang på ett år er det på tide å gjøre det nå. Jeg ville også holdt øye med PTH og kalsium. Ved fjerning av skjoldbruskkjertelen (halve hos deg) kan det fort ryke en biskjoldbruskkjertel eller to.
Det er veldig vanlig å «skylde på» slitenhet fordi man har harde studier, jobber mye eller har små barn. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du skriver at du fortsatt er veldig trøtt og sliten. Med mindre du driver intens rovdrift på deg selv er det ikke naturlig å være veldig trøtt og sliten. Det har oftest en annen grunn enn vanlig livsførsel.
Lykke til, Millie
-
06-11-13, 15:48 #27
Takk Lisbeth! Det gikk jo faktisk med en eller to bikjertler også, så jeg bør nok være litt obs ja. Tror jeg skal følge rådet ditt.
Lignende tråder
-
Er her noen som har mistet biskjodbruskkjertlerne under operasjon for struma?
Av Mod i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 06-11-11, 13:25 -
Hokus pokus rav mod struma
Av Anisa i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 3Siste melding: 09-11-10, 00:13 -
Struma
Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 21:36 -
Struma / knutestruma
Av Bianca23 i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 18-02-10, 23:06 -
Lav Tsh og variabel Ft4, 12 år etter struma-operasjon
Av Linda I i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-11-09, 19:57
Bokmerker