Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
01-11-13, 19:21 #11
Sv: Hodepine, kvalme og blødningsforstyrrelser
Da har jeg fått svar på noen av blodprøvene i hverfall og fikk lurt ut av legesekretæren noen tall over telefonen;
TSH: 0,15 (0,27-4,2)*
FT4: 10 (12-22)*
FT3:4,4 (3,6-6,8)
Kalsium: 2,14 (2,15-2,51)*
Bare å hive innpå mer Erfa ser jeg.. Får man også hinsides hodepine av lavt stoffskifte??? Etter ei lita uke med mer av og på hodepine, er den nå konstant og skikkelig ille igjen, og jeg holder på å klikke! Spent på aldosteron, kortisol, DHEA, jod, østrogen/progesteron, osv., men de får jeg nok ikke vite før jeg skal på Heggeli i midten av november.. Fastlegen min skulle ringe meg i dag og, men har ikke hørt et pip jeg - irritert!
-
03-11-13, 12:30 #12
Hei Mumimamma
Du har litt av hvert å slite med for tiden
Dette med hormoner er ikke lett. Og det er dessverre ikke mye hjelp å hente hos leger heller. Jeg skal ikke komme med en bastant påstand her, bare en påminnelse: Selv om man går til DS på Heggeli tror jeg man selv må kontrollere at de hormonene som blir gitt ut er bio-identiske.
Den hodepinen du gav er ikke pga. lavt aldosteron da? Jeg hadde ikke målbar aldosteron i urin, og en ufyselig hodepine. I Stop The Thyroid Madness kalte de denne hodepinen for «bakgrunnshodepine». Det var det som gjorde at jeg kjente den igjen da jeg fikk den selv. Det er ikke det samme som at den er mindre plagsom, tvert imot. Har du prøvd å legge deg på ryggen når du får hodepinen? Prøv det og se om det hjelper. Jeg klarte ikke å sitte når jeg fikk den. Det som hjalp meg å bli kvitt den var å spise mye salt.
Du har ikke bare hypokalemi, men også hypokalsemi. Har du hatt det før da? Er du operert i halsen?
Og - det er jo typisk at legen vil du skal ta p-piller for å skjule et symptom. Det er helt i tråd med deres virke
Lykke til videre, Mumimamma
-
06-11-13, 10:53 #13
Hei og takk for svar og tips Lisbeth!
Jeg hadde ikke målbart aldosteron verken i blod el. urin sist (jeg har hatt så vidt målbart ved en el. to anledninger tidligere, men stort sett ikke), men venter på nye svar nå. Fikk beskjed om å vente med å ta Florinef pga. høyt blodtrykk etter sommeren. Begynte etter hvert med en halv Florinef for å se om blodtrykket gikk i taket, men det gikk faktisk ned..(?)
Prøvde å ta noe salt og legge meg rett ut som du sa, men liten effekt på hodepinen dessverre..
Skal til legen igjen i dag - i det minste kan hun ikke kalle det "menstruasjonshodepine" nå som jeg har hatt denne mer eller mindre sammenhengende i 4 uker med mer og mindre intense perioder.. Spent på om legen kommer med noe fornuftig i det hele tatt.. Virker som om sykemelding og spontan/mirakuløs bedring er å foretrekke fra dennes hold dessverre!
Jeg noterer meg puls, BT, hodepine, etc. på gitte tidspunkter, eller ved bedring/forverring i løpet av dagen og målte i går kveld tidenes laveste puls på 39! I morges før jeg stod opp var den 52 og etter jeg hadde vært oppe en times tid og sent i vei barna på skolen var den 46.. Hvorfor synker egentlig pulsen etter jeg har stått opp??? Virker særdeles ulogisk!?
En time etter inntatt stoffskifte og binyremed. er den steget til 52 og 2 timer etter med. er den på 58..
Jeg har gått så vidt opp i stoffskiftemed.dose og tenkte ytterligere litt i slutten av uka, men effekten virker å utebli..
Veldig dovne hender og treg i hodet nå. Våkner på natta med prikkende hender og dårlig puls - blir rett og slett redd!
Lignende tråder
-
Kvalme
Av Beate i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-07, 13:52 -
Jern...., kvalme?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 6Siste melding: 19-09-07, 21:39 -
Kvalme ved sult og lidt om søvn!
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 27-02-07, 19:42 -
Umedisinert i 2-3 uker. Kvalme
Av mona? i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 25-07-05, 13:56 -
kvalme og hukommelsessvikt
Av Alba i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 24-06-05, 18:51
Bokmerker