Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Armour - dosis

Sitat Opprinnelig skrevet av Karina
    Jeg kan bare mærke nu at da jeg var på Eltroxin sammen med Efedrin gik det en hel del bedre. Dog sov jeg ofte dårligt om natten, men havde det alligevel skønt om dagen, og det med bare en lille smule efedrin!
    Det undrer mig ikke. Ikke efter at jeg havde talt med flere stofskifte- og fibromyalgi patienter, som alle fortalte om et "underligt" fænomen: Når de skulle føre bil et eller andet sted henne - og når de trådte ordentligt på speederen (høj fart) - "vågnede" de ligesom fra en dvale og havde det meget bedre under hele denne køretur i høj fart.

Dette tyder altså på, at adrenalinen (binyrerne) skal bruge denne stilmuli for at kunne komme til at danne en (over)dosis af hormonet og som viser sig at bedre de syges velbefindende. Der er måske slet ikke tale om en (over)dosis, men om den RETTE dosis, som binyrerne hos den syge bare ikke "selv" kan komme op på, uden hjælp af (i dette tilfælde) en køretur i høj fart. Anitab havde vist skrevet her et sted om det "adrenal-tilskud" fra England hun brugte på anbefaling af Dr. Patterfield, til understøttelse af binyrerne = cortisol. Det er faktisk meget interessant.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Hele innlegget forsvant .......
    Jeg får prøve å rekapitulere det viktigste.

"men jeg mangler ligesom det sidste skub". Vi skal nok akseptere et visst tap av velbefinnende.
    Ikke en pille i hele verden kan erstatte at selve reguleringen av hormonene er borte, og kjertelen kan til og med produsere noe vi ennu ikke vet hva er.
    Ikke en lege i hverden kan fortelle deg hvordan du har det, og hvor stor dose som er best for deg.
    Heller ikke Lowe. Jeg har lest mye på sidene hans for noen år siden, og vurdere ham som innovativt tenkende.
    Noen utsagn hviler litt for tydelig på en BIZZNIZZ - han skal jo ha kontakt med pasienter, og da passer det jo dårlig å si at man selv er den beste til å finne sin idealdose.
    Og lignende....

Blodprøver er kun prøver i transportsektoren og kan ikke fortelle deg noe om hvor høyt stoffskiftet er. Det kan fortelle deg hvor mange hormoner som er tilstede i transportsystemet - ikke hvor mange som virkelig brukes.
    Jeg vet ikke om vevsprøver kan det, eller hvor gode de er til det, men det er jo inne i cellene stoffskiftet foregår.
    T3 slipper oxygen til, så starter forbrenningen. Det er ialfall et korrekt sted å se efter det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    57
    Meldinger
    26

Ser du Hansen - det er netop det jeg ikke vil, bare lægge mig ned, spille død og acceptere at det aldrig bliver bedre.

Jeg ville dø, og hermed mener jeg ikke nødvendigvis fysisk, hvis jeg ikke hele tiden har et håb om at det er muligt at få det bedre, hvis jeg ikke har en gulerod foran næsen. Og ikke bare en hvilken som helst gulerod, det skal være en med kød på (ej, ok, nu falder metaforen vist sammen ) men altså et håb der er realistisk.
    Jeg har haft kontakt med flere der sympatiserer med dr. John Lowe, og jeg ved han har hjulpet netop fibromyalgi-patienter helt ud af deres sygdom ( en sygdom som visse i al fald i Danmark kalder et selv-valgt maryrium (læser du med Lise Ehlers? :evil: ) et tegn på "ondt i livet" osv) og altså en sygdom der ellers ikke har været det mindste håb om at blive fri for.
    Nu skal jeg jo netop ikke gøre mig klog på alle de andre sygdomme der er stofskifterelaterede, dertil ved jeg simpelthen for lidt, så du har sikkert ret i at i visse tilfælde kan man aldrig blive helt rask.
    Men ikke tale om at jeg vil finde mig i, nøjes med, et halvt liv, når jeg nu ved og har haft personlig kontakt med andre der faktisk har fået deres liv tilbage.

Anisa: ang adrenalin-sus - ja, det har jeg faktisk også selv erfaret flere gange (måske er det derfor min søde mand ikke vil lade mig køre mere!!!!!) nej, spøg til side: jeg har nemlig også i situationer der har budt på mulig fare (enten konkret eller ej) følt mig stærkere og mere i live end ellers. Men det er jo et vanskeligt liv at vælge - at være selvudnævnt DramaQueen no 1

venlig hilsen
    Karina

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Apropos vevsprøver..jeg spurte legen som tok muskelbiopsien min om de kunne finne/
    lese ut noe om metabolismen.Jeg fikk NEI til svar.Men jeg kan ikke fri meg fra den tanken, mener jeg har lest at de kan teste det på idrettshøyskolen. Dere som trener seriøst, vet dere ??
    Jeg ville tro at en del avfallsstoff bl.a.ville være igjen i en muskelfiber hvor metabolismen ikke er som den skal?
    Er så mye en(JEG) lurer på.........

KARINA, hvis du går inn på tråden til ANITAB, finner du mye du vil kjenne deg igjen i.
    For å gjøre hennes historie kort, går hun nå på ren T3!!!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Det jeg kjenner til i forbindelse med idrett og muskelbiopsier, er at man kan se hva slags muskulaturtype det er snakk om. I hovedsak type 1 og type 2 - sprint eller langsistanse.
    Man kan ha forskjellig i armer og ben.
    Man tar slike tester av topputøvere. Det er ingen vits i å topptrenme en muskulatur som ikke egner seg-

Om undersøkelsen kan ha stoffskifterelevans vet jeg ikke - jeg har gammel viten.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Re: Armour - dosis

Sitat Opprinnelig skrevet av Karina Vis post
    Jeg har haft kontakt med flere der sympatiserer med dr. John Lowe, og jeg ved han har hjulpet netop fibromyalgi-patienter helt ud af deres sygdom ( en sygdom som visse i al fald i Danmark kalder et selv-valgt maryrium (læser du med Lise Ehlers? :evil: ) et tegn på "ondt i livet" osv) og altså en sygdom der ellers ikke har været det mindste håb om at blive fri for.

Nu skal jeg jo netop ikke gøre mig klog på alle de andre sygdomme der er stofskifterelaterede, dertil ved jeg simpelthen for lidt, så du har sikkert ret i at i visse tilfælde kan man aldrig blive helt rask. Men ikke tale om at jeg vil finde mig i, nøjes med, et halvt liv, når jeg nu ved og har haft personlig kontakt med andre der faktisk har fået deres liv tilbage.
    For 25 år siden har Karina fået sygdommen fibromyalgi og har sidenhen gennemlevet elendige år med fibromyalgi i et evindeligt udbrud. Invalideret og kun med et kvart liv. Indtil sidste år...

I går skrev Karina over på det danske website følgende besked:
    En stor forårshilsen til alle. Det er et godt stykke tid siden, men jeg har ikke glemt jer!

Sagen er den at det armour virker for godt!!! Dvs det virker så godt så jeg har lyst og ikke mindst overskud til at gå i gang med alt muligt, med det resultat at min stakkels ryg står helt af. (...)

ARMOUR VIRKER - og som ovenfor viser, så virker det godt!!!

Jeg håber virkelig de af jer der går og overvejer endnu om I skal kaste jer ud i eksperimentet, at I gør det! Jeg kan ikke anbefale denne medicin varmt nok. Og mine fibromyalgismerter er helt væk, tilbage er det som Armour ikke hjælper på, gigtsmerter pga overbelastning af led som skyldes min voldsomme hypermobilitet.

Virkelig - jeg håber at I overvejer det igen, seriøst!!!
    Mig bekendt, er Karina den eneste danske fibromyalgi-patient, der er i succesfuld selvbehandling med Armour. At det er en selvbehandling og ikke bare lægeordineret behandling - skal hun ikke klandres for! Det er ikke til at opdrive en læge med visioner og respekt for kliniske erfaringer, der i fuld offentlighed har ryggrad og mod til at hjælpe sine fibromyalgipatienter med "ukollegiale" metoder. Så kan de være nok så effektive, metoderne altså. Brugt bliver de ikke, bare lægekollegerne siger "BUUUH"!

For de fleste læger tæller mere hvad deres kolleger vil sige, end deres patienters bedste..... De tør ikke tage det nødvendige opgør med deres kolleger og de opgiver hellere patientens tarv, end de "udsætter" dem selv for kollegernes fordømmelse.

Hele Karinas historie - opture og nedture i processen samt de sidste gode nyheder kan læses her. Fortsat god bedring Karina
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour

Heisann

Jeg klikket på her-linken og har nå lest mye av Karinas memoarer - wow hvor hun har lagt ned et Godt stykke arbeide.
    FOR en oppmuntringspille å lese hvordan hun har funnet sin vei ut av Labyrinten.
    Gir håp for andre - det kan gå bra tilslutt

Jeg har for bare etpar uker siden startet på thyroid medisin - og Karinas opptegnelser.... 1000 takk til henne

ANBEFALES på det sterkeste til andre lesere.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour

Ja, Karinas historie er alle tiders

Men hvor blev hun af ....

Blev hun mon så rask, at hun blev rask?

Det kunne være godt at finde ud af! Så hvis nogen ved det, så -

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Question Sv: Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Ja, Karinas historie er alle tiders

Men hvor blev hun af ....

Blev hun mon så rask, at hun blev rask?
    Låt oss hoppas detta. Tyvärr har Karina inte varit här sedan 8. november 2008.

Också Vicunja letar efter henne: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16345

Sitat Opprinnelig skrevet av Vicunja Vis post
    Jeg har prøvet at finde Karina herinde for hun havde held med at få sin danske læge til at behandle sin fibromyalgi. Men jeg kan ikke finde hende. Er hun mon derude endnu?
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. Insulinresistent - Armour vs Liothyronin?
    Av Marin Grense i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 15
    Siste melding: 22-05-08, 22:51
  2. Forskellen på Eltroxin og Amour
    Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-08, 21:23
  3. Armour og Liothyronin
    Av Berit S i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 20-12-07, 19:21
  4. Hyperaktiv på Eltroxin?
    Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 14-12-07, 12:47
  5. har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 31-08-07, 20:26

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn