Viser søkeresultater 81 til 90 av 90
Tråd: FemIce "dagboka"
-
20-09-09, 14:44 #81
Sv: Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
Ahh - slik ja.
Vi er jo forskjellige og hælvondt kan ha mange årsaker det da.
Jeg ville forsøkt hva som skjedde om jeg senket til alle dager 75µg.
Men det er jo fordi jeg har oppdaga at slik er det hos meg........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-09, 20:11 #82
Sv: FemIce "dagboka"
Vel, jeg har jo gått rundt og vært kald i mange år. Så da varmen kom med T3 via Armour og andre brands, så kjente jeg meg VARM!
Men det er jo fordi jeg ikke har visst hvordan det kjennes å være normal, at hender og føtter er varme, og at jeg ikke lengre går rundt med gåsehud hele tida!
Bare en liten digresjon, FemIce!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-12-09, 11:33 #83
Sv: Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
Jeg hadde smerter under føttene (spesielt hælen) i mange år. Hvis jeg hadde hvilt eller sovet kunne jeg ikke stå på føttene når jeg sto opp, jeg måtte stå på tærne fordi det gjorde så vondt under hælene. Det ville forsvinne etter 20 min ca, men balansen er ikke den beste om morgenen, så å måtte gå rundt på tærne i nesten en halv time til det går over var ingen stor suksess. Og å krabbe inn på badet på alle fire er ikke noe alternativ når man bor i kollektiv, hehe...
Da jeg begynte på Armour forsvant disse smertene, som jeg hadfde hatt i økende grad i 15-20 år, i løpet av en 10-12 dager. Men det kan også ha vært fordi jeg samtidig begynte å ta masse magnesium og B-vitaminer, men jeg har fortsatt på Armour (nå Erfa Thyroid) og bare tatt magnesium i perioder, men smertene har aldri kommet tilbake...
-
21-11-10, 20:32 #84
Lichen sclerosus et atrophicus
Jeg har fått denne diagnosen nedentil og har googlet en del. Det antas en sammenheng mellom Lichen plager og autoimmune sykdommer.
Har søkt her inne men fikk kun et treff.
Er det ingen andre som har disse plagene i tillegg til stoffskifteproblemene?
(Sitat: "Det finnes ingen klare teorier om årsak, selv om autoimmun sykdom kan mistenkes hos noen." Sakset herfra: http://nhi.no/sykdommer/kvinne/ulike...cus-16740.html)Hjemmesiden min: http://www.femice.net/ >"Dagboka" mi her på forumet<
-
21-11-10, 20:36 #85
Sv: Lichen sclerosus et atrophicus
Jeg har "Lichen ruber planus", men har aldri satt det i sammenheng med hypotyreosen.
Har behandlet med salve før, men jeg har jo faktisk ikke smurt etter at jeg begynte med hydrokortisontabletter, kommer jeg på nå.
-
21-11-10, 20:52 #86
Kun en har nævnt det på forummet før. marie66 i tråden D-vitamin mangel (indlæg #18), for 2,5 år siden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-11-10, 20:55 #87
Det kan også settes i statistisk sammenhenge med bivirkninger av NSAIDS.
Ibux, Voltarol og mange flere har dette som uttalt bivirkning.
Og det oppstår assynkront, altså man får det ikke når man begynner emd dem, det slutter ikke når man slutter med dem, og det varer lenge etter man har sluttet.
Vi som har autoimmune sykdommer er disponert.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-11-10, 21:22 #88
Og jeg har spist mengder med Ibux i perioder...
Ikke lett å bli klok på alt det som foregår i kroppen.
Hjemmesiden min: http://www.femice.net/ >"Dagboka" mi her på forumet<
-
21-11-10, 22:50 #89
Det går så vidt jeg vet under fellesbetegnelsen "Fixed drug eruption"
Voltaren, Paracet, ibux, Fenaxone osv. Hudforandringene kommer nesten på samme sted hverr gang. Og får man det, kan man ha hudforandringen i flere måneder før det minker. De kan bli langvarige.
Jeg vet faktisk ikke hva man kan bruke isteden, kanskje man bør ta en periode uten noe ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-13, 11:51 #90
FemIce sin dagbok
Tiden flyr...
Lenge siden jeg har vært her inne. Glad for å se at forumet eksisterer fortsatt.
Det har skjedd mye i livet mitt...
Fysisk helse er ikke helt bra, alle plagene er der fortsatt, men noe bedret.
Psykisk helse har bare blitt verre :( Dystymi har jeg selv funnet frem til kan være korrekt diagnose.
Skal så veldig veldig lite til for å vippe meg av pinnen....
Jeg jobber og klarer meg sånn noenlunde. Er ikke så effektiv som jeg burde ha vært og sliter med gjennomføring av prosjekter.
Liker ikke :(
Har lurt på å få detaljutredet stoffskifte, hormoner og kroppen på en privatklinikk. Føler fastlegen ikke lytter til meg :(
Verdiene dine er der de skal være....
Jaja... ville bare legge igjen et spor her.
Ønsker alle en fin høst !Hjemmesiden min: http://www.femice.net/ >"Dagboka" mi her på forumet<
Lignende tråder
-
FemIce i farta (håper jeg...)
Av FemIce i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-03-07, 16:53
Bokmerker