Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
-
04-01-11, 23:24 #41
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Hej Nielsigne
Tak for dine beskeder. Fantastisk at høre, at en dansk læge udskriver Amour til dig.
Jeg er villig til at tage hvor som helst i Danmark til læge, for at få en recept. Kan du fortælle, hvem han er, og hvordan jeg får fat i ham (eller hende)?
Jeg har i dag kontaktet Lægemiddelstyrelsen, som fortalte at T3 (Liothyronin) kan fås på danske apoteker - men kun hvis lægen søger om en særlig udleveringstilladelse hos Lægemiddelstyrelsen.
De oplyste også at ingen af de naturlige kombinationsprodukter (Amour, Erfa etc) bliver markedsført i DK - og fås altså ikke.
Derfor sagde de, at det ikke er lovligt for en dansk læge at udskrive recept på denne medicin.
Hos Sundhedsstyrrelsen fik jeg at vide, at udskriver min praktiserende læge en henvisning til en endokrinolog, så står det mig frit for at vælge en speciallæge hvor som helst i EU. Evt. i Tyskland, hvor det er muligt at få Amour og Erfa.
Gad vide, hvorfor der er så meget hysteri med T3 i Danmark? Er det mon fordi T3 bruges som slankemiddel i bodybuilding-miljøet? Og betegnes som en slags doping?
Jeg er bare totalt uden håb for at få det bedre og tabe mig efter snart 3 år på Eltroxin. I tre år har jeg fortalt dem, at jeg ikke mener, at jeg er behandlet optimalt - og i tre år har de ikke ville ændre på medicineringen. Det sidste halve år er jeg blevet opmærksom på "T3" og har bedt om kombinationsbehandling. Det fortæller de mig er umuligt at få i Danmark - hvilket er en lodret løgn.
Jeg har her på siden set, at nogle køber et kombinationspræparat på Glostrup Apotek. Jeg ringede dertil i dag - og hende jeg talte med, forklarede prompte, hvordan jeg udskifter Eltroxinen med deres medicin, Thyroid.
Jeg har opgivet endokrinologerne på Bispebjerg, og det er sidste gang, jeg har sat mine ben derinde. På torsdag tager jeg til min praktiserende læge. Jeg håber, at jeg kan få ham til at skrive en recept til Glostrup Apotek.
Så har jeg lidt tid til at finde ud af hvordan jeg får Erfa fra Tyskland. Efter det jeg har læst, har jeg meget tiltro til den medicin. Jeg kan forstå, at den også har været god for dig, Nielsigne?
Bedste hilsner
Helle :)
-
04-01-11, 23:35 #42
Hej Paxx
Jeg har læst dine indlæg, i dette skriver du, at du "vælger" T3.
Hvordan kan du "vælge" det? Mine læger på Bispebjerg har været fuldstændig afvisende og sagt, at det kan man ikke få i Danmark.
Hvis du er tilknyttet en læge eller et sygehus, der er villig til at udskrive T3, vil jeg meget gerne vide hvem/hvilket, da jeg "hungrer" efter selv at få rettet op på mine T3-tal. De har ligesom dine slet ikke ændret sig i de år, jeg er blevet behandlet med Eltroxin.
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:50 #43
Hej Anne
Også du har nu fået kombinationsbehandling. Hvor er det godt, at det lykkes for mange af jer.
Det er ikke lykkedes for mig endnu.
Derfor, kan du fortælle mig, hvem din læge er?
Som jeg har skrevet i andre af mine indlæ her i tråden, så erjeg villig tilat tage hvor som helst hen, for at finde en læge, der vil udskrive T3 til mig.
Hvor får du T3 fra? Fra Apoteket? Og er det Liothyronin?
Bedste hilsner
Helle
-
16-01-11, 16:04 #44
Hej Helle. Undskyld det sene svar, men jeg er gået lidt kold i den her hjemmeside, men svar skal du have.
Jeg går selv på bispebjerg og har været i kontakt med de fleste af deres endoer, og de har absolut intet imod at udskrive T3. Jeg fik det ordineret idet min t3 ikke steg med øget t4, dvs der kunne være en defekt i omdannelse af t4 til t3. Men jeg er overbevist at de ville have givet mig det alligevel hvis jeg havde bedt om det? Evt bed om at komme til en anden endo derude?
Jeg troede det ville være en mirakelkur for mig, men desværre havde det en meget begrænset effekt, det eneste der skete var at min t3 niveau steg, men velvære forblev dårligt. Vi er nu begyndt at tvivle på om jeg fejler noget med stofskiftet selv om alle symptomerne passer, og det håber jeg sådan set er tilfældet for så er der jo andre potentielle behandlingsmuligheder da T4/T3 nu er forsøgt igennem flere år.
Held og lykke.
-
03-10-13, 19:00 #45
Halløj, den var ny ... for mig. Har ikke set de her indlæg før, Helle!
Nå, men jeg i hvert fald viser dit indlæg jo tydeligt, at nogle embedsmænd i det her land enten er fulde af løgn eller ikke aner, hvad de taler om. Jeg foretrækker trods alt at tro det sidste.
Men i hvert fald er det ikke ulovligt at importere thyroid fra andre lande via et europæisk apotek. Hvorfor det ikke lige er de danske apoteker, der har styr på det, aner jeg ikke. Men der er jo mange mærkelige markedsføringsregler i DK, når det har med medicin at gøre, så det er måske bare det.
Bispebjerg ... burde vel ha lukket deres endo-afdeling, hvis man skal ta efter de erfaringer, folk med stofskifteproblemer har
Men ja, thyroiden fungerer fantastisk meget bedre for mig end andet, jeg har prøvet - ISÆR når jeg sammenligner med Ny Elltroxin og Euthyrox. Begge dele er nærmest gift for mig.
Nu ser det jo meget ud til, at du har fundet hvad du skulle bruge, Helle - jeg er ked af, jeg ikke opdagede, du havde skrevet her noget tidligere; jeg bidrager gerne til at gøre omvejene kortere, hvor jeg kan
Jeglæste om dig og /eller din bog i B.T., men der fik jeg bestemt ikke indtryk af, at du brugte thyroid - men en af mine bekendte har lige fortalt mig, at det er det, du bruger
Thyroid fortjener meget mere omtale - og stofskiftepatienter fortjener i det hele taget en meget bedre behandling, om de så bruger thyroid eller syntetisk medicin. Det er fint, at din historie er kommet frem.
Nielsigne
P.s. "Tak for dine beskeder" ..? Jeg husker ikke at have set dem og kan ikke finde dem Mon det er en anden forumbruger, du mener?
Lignende tråder
-
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Av Anne H H i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 74Siste melding: 27-01-17, 09:55 -
Erfa Thyroid og erfaringer.
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 130Siste melding: 03-09-10, 17:42 -
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 18:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 21:15
Bokmerker