Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
    Helle Sydendal sin avatar
    Helle Sydendal er offline Denne personen er ikke lenger medlem av dette forumet
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    60
    Meldinger
    239

Standard Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    ENHVER læge kan skrive dig en recept på Armour eller Erfa og hvad der ellers findes af slagsen. Du tager så recepten, skanner den ind på computer og sender den som vedhæftet fil til fx det internationale apotek i Hamborg. Det er nok en god idé først at skrive en email til dem om, at der er noget på vej :) Derefter sender du papir-recepten (jeg beholder kopien i computeren)
    Og en god idé hele tiden at have en ekstra recept og en pæn portion medicin i huset. Sidste år opstod der en thyroid-krise, så det var svært for ikke at sige umuligt at skaffe, og det var der nogle, der fik mange ubehageligheder af.

Lægen, der skrev mine to første recepter, er i privat regi. En orthomolekylær læge, dvs en læge, der arbejder med naturlige stoffer og tilskud, i hvert fald til det allermeste. Min lod mig vælge mellem syntetisk t3-tilskud og thyroid, og jeg valgte så uden tøven det sidste.
    Hvis du klikker på mit link i signaturen og går ind på side 3-4 stykker, kan du læse noget om det. Jeg har lige ledt efter den instruks, som burde ligge et sted mht apotek og liste over alternative læger (hvor man MULIGVIS, men uden garanti) nemmere finder en, der vil skrive en recept på thyroid. Men det kan vi vende tilbage til :)

hjerte1 Nielsigne

Hej Nielsigne
    Tak for dine beskeder. Fantastisk at høre, at en dansk læge udskriver Amour til dig.
    Jeg er villig til at tage hvor som helst i Danmark til læge, for at få en recept. Kan du fortælle, hvem han er, og hvordan jeg får fat i ham (eller hende)?

Jeg har i dag kontaktet Lægemiddelstyrelsen, som fortalte at T3 (Liothyronin) kan fås på danske apoteker - men kun hvis lægen søger om en særlig udleveringstilladelse hos Lægemiddelstyrelsen.
    De oplyste også at ingen af de naturlige kombinationsprodukter (Amour, Erfa etc) bliver markedsført i DK - og fås altså ikke.
    Derfor sagde de, at det ikke er lovligt for en dansk læge at udskrive recept på denne medicin.

Hos Sundhedsstyrrelsen fik jeg at vide, at udskriver min praktiserende læge en henvisning til en endokrinolog, så står det mig frit for at vælge en speciallæge hvor som helst i EU. Evt. i Tyskland, hvor det er muligt at få Amour og Erfa.

Gad vide, hvorfor der er så meget hysteri med T3 i Danmark? Er det mon fordi T3 bruges som slankemiddel i bodybuilding-miljøet? Og betegnes som en slags doping?

Jeg er bare totalt uden håb for at få det bedre og tabe mig efter snart 3 år på Eltroxin. I tre år har jeg fortalt dem, at jeg ikke mener, at jeg er behandlet optimalt - og i tre år har de ikke ville ændre på medicineringen. Det sidste halve år er jeg blevet opmærksom på "T3" og har bedt om kombinationsbehandling. Det fortæller de mig er umuligt at få i Danmark - hvilket er en lodret løgn.

Jeg har her på siden set, at nogle køber et kombinationspræparat på Glostrup Apotek. Jeg ringede dertil i dag - og hende jeg talte med, forklarede prompte, hvordan jeg udskifter Eltroxinen med deres medicin, Thyroid.

Jeg har opgivet endokrinologerne på Bispebjerg, og det er sidste gang, jeg har sat mine ben derinde. På torsdag tager jeg til min praktiserende læge. Jeg håber, at jeg kan få ham til at skrive en recept til Glostrup Apotek.

Så har jeg lidt tid til at finde ud af hvordan jeg får Erfa fra Tyskland. Efter det jeg har læst, har jeg meget tiltro til den medicin. Jeg kan forstå, at den også har været god for dig, Nielsigne?

Bedste hilsner
    Helle :)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    60
    Meldinger
    239

Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    I erkendelse af at jeg selv må finde ud af den her sygdom var jeg forbi lægen og få en udskrift af de sidste 1½ års stofskifte målinger. Jeg lavede grafer over det, og ser at TSH falder næsten linært med dosisøgning af Euthyrox (T4), til gengæld er mine T4 målinger meget langsomme om at stige men gør det dog signifikant. Mine T3 måling derimod er fuldstænding snor lige igennem de 1½ år, irrespektivt af om min TSH er på 50 eller 0 og af dosis T4.
    Der er 2 muligheder enten kan jeg ikke omdanne T4 til T3 eller også reflekterer mine blodprøver målinger af T3 ikke det faktiske niveau. Jeg tror mest på det første og vælger derfor at give T3 tilskud en ekstra chance.
    Jeg undrer mig dog over at jeg i løbet af de 1½ år nåede op på 200µg T4 men her følte jeg mig mægtigt utilpas (hyper på en dårlig måde), så de store doser T4 har altså haft en negativ effekt på mig uden at min T3 blev rokket ud af stedet. Hvis nogen vil se kurverne kan jeg oploade dem til jer.
    Hilsen Paxx

Hej Paxx
    Jeg har læst dine indlæg, i dette skriver du, at du "vælger" T3.
    Hvordan kan du "vælge" det? Mine læger på Bispebjerg har været fuldstændig afvisende og sagt, at det kan man ikke få i Danmark.
    Hvis du er tilknyttet en læge eller et sygehus, der er villig til at udskrive T3, vil jeg meget gerne vide hvem/hvilket, da jeg "hungrer" efter selv at få rettet op på mine T3-tal. De har ligesom dine slet ikke ændret sig i de år, jeg er blevet behandlet med Eltroxin.

Bedste hilsner
    Helle

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    60
    Meldinger
    239

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Nu har jeg snart været i kombinationsbehandling med T3 i 6 måneder - og hvis der er tale om placeboeffekt, så fint med mig, bare det virker.
    Efter hvad jeg har hørt, har nogen gavn af T3 andre slet ikke. Min krop var elendig til selv at producere T3, det kom snigende efter jeg fik bortopereret min kirtel, så måske det er forklaringen. Ikke alle er så elendig som mig til at producere T3, hvorfor årsagen måske skal findes et andet sted, hvis de alligevel skulle døje med stofskifteproblemer.
    Jeg har droppet Riget - vores hæderkronede storhospital i Kbh, fordi jeg hele tiden blev udsat for nye endokrinologer, nogle virkede som om de kom direkte fra studiet - åh, ak og ve.
    I stedet går jeg hos en overlæge, der til dagligt har praksis på et hospital, og derudover har lidt sidebeskæftigelse som privatpraktiserende. Han fortalte mig, at han havde lavet sine egne patientstudier, og konklusion var klar - T3 virker, på trods af de studier, der siger det modsatte. Så meningerne er delt. Jeg vil dog ikke leve et liv uden T3, placebo eller ej.

Hej Anne
    Også du har nu fået kombinationsbehandling. Hvor er det godt, at det lykkes for mange af jer.
    Det er ikke lykkedes for mig endnu.
    Derfor, kan du fortælle mig, hvem din læge er?
    Som jeg har skrevet i andre af mine indlæ her i tråden, så erjeg villig tilat tage hvor som helst hen, for at finde en læge, der vil udskrive T3 til mig.

Hvor får du T3 fra? Fra Apoteket? Og er det Liothyronin?

Bedste hilsner
    Helle

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    Hej Paxx
    Jeg har læst dine indlæg, i dette skriver du, at du "vælger" T3.
    Hvordan kan du "vælge" det? Mine læger på Bispebjerg har været fuldstændig afvisende og sagt, at det kan man ikke få i Danmark.
    Hvis du er tilknyttet en læge eller et sygehus, der er villig til at udskrive T3, vil jeg meget gerne vide hvem/hvilket, da jeg "hungrer" efter selv at få rettet op på mine T3-tal. De har ligesom dine slet ikke ændret sig i de år, jeg er blevet behandlet med Eltroxin.

Bedste hilsner
    Helle
    Hej Helle. Undskyld det sene svar, men jeg er gået lidt kold i den her hjemmeside, men svar skal du have.
    Jeg går selv på bispebjerg og har været i kontakt med de fleste af deres endoer, og de har absolut intet imod at udskrive T3. Jeg fik det ordineret idet min t3 ikke steg med øget t4, dvs der kunne være en defekt i omdannelse af t4 til t3. Men jeg er overbevist at de ville have givet mig det alligevel hvis jeg havde bedt om det? Evt bed om at komme til en anden endo derude?
    Jeg troede det ville være en mirakelkur for mig, men desværre havde det en meget begrænset effekt, det eneste der skete var at min t3 niveau steg, men velvære forblev dårligt. Vi er nu begyndt at tvivle på om jeg fejler noget med stofskiftet selv om alle symptomerne passer, og det håber jeg sådan set er tilfældet for så er der jo andre potentielle behandlingsmuligheder da T4/T3 nu er forsøgt igennem flere år.
    Held og lykke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    Hej Nielsigne
    Tak for dine beskeder. Fantastisk at høre, at en dansk læge udskriver Amour til dig.
    Jeg er villig til at tage hvor som helst i Danmark til læge, for at få en recept. Kan du fortælle, hvem han er, og hvordan jeg får fat i ham (eller hende)?

Jeg har i dag kontaktet Lægemiddelstyrelsen, som fortalte at T3 (Liothyronin) kan fås på danske apoteker - men kun hvis lægen søger om en særlig udleveringstilladelse hos Lægemiddelstyrelsen.
    De oplyste også at ingen af de naturlige kombinationsprodukter (Amour, Erfa etc) bliver markedsført i DK - og fås altså ikke.
    Derfor sagde de, at det ikke er lovligt for en dansk læge at udskrive recept på denne medicin.

Hos Sundhedsstyrrelsen fik jeg at vide, at udskriver min praktiserende læge en henvisning til en endokrinolog, så står det mig frit for at vælge en speciallæge hvor som helst i EU. Evt. i Tyskland, hvor det er muligt at få Amour og Erfa.

Gad vide, hvorfor der er så meget hysteri med T3 i Danmark? Er det mon fordi T3 bruges som slankemiddel i bodybuilding-miljøet? Og betegnes som en slags doping?

Jeg er bare totalt uden håb for at få det bedre og tabe mig efter snart 3 år på Eltroxin. I tre år har jeg fortalt dem, at jeg ikke mener, at jeg er behandlet optimalt - og i tre år har de ikke ville ændre på medicineringen. Det sidste halve år er jeg blevet opmærksom på "T3" og har bedt om kombinationsbehandling. Det fortæller de mig er umuligt at få i Danmark - hvilket er en lodret løgn.

Jeg har her på siden set, at nogle køber et kombinationspræparat på Glostrup Apotek. Jeg ringede dertil i dag - og hende jeg talte med, forklarede prompte, hvordan jeg udskifter Eltroxinen med deres medicin, Thyroid.

Jeg har opgivet endokrinologerne på Bispebjerg, og det er sidste gang, jeg har sat mine ben derinde. På torsdag tager jeg til min praktiserende læge. Jeg håber, at jeg kan få ham til at skrive en recept til Glostrup Apotek.

Så har jeg lidt tid til at finde ud af hvordan jeg får Erfa fra Tyskland. Efter det jeg har læst, har jeg meget tiltro til den medicin. Jeg kan forstå, at den også har været god for dig, Nielsigne?

Bedste hilsner
    Helle
    Halløj, den var ny ... for mig. Har ikke set de her indlæg før, Helle!

Nå, men jeg i hvert fald viser dit indlæg jo tydeligt, at nogle embedsmænd i det her land enten er fulde af løgn eller ikke aner, hvad de taler om. Jeg foretrækker trods alt at tro det sidste.
    Men i hvert fald er det ikke ulovligt at importere thyroid fra andre lande via et europæisk apotek. Hvorfor det ikke lige er de danske apoteker, der har styr på det, aner jeg ikke. Men der er jo mange mærkelige markedsføringsregler i DK, når det har med medicin at gøre, så det er måske bare det.

Bispebjerg ... burde vel ha lukket deres endo-afdeling, hvis man skal ta efter de erfaringer, folk med stofskifteproblemer har

Men ja, thyroiden fungerer fantastisk meget bedre for mig end andet, jeg har prøvet - ISÆR når jeg sammenligner med Ny Elltroxin og Euthyrox. Begge dele er nærmest gift for mig.

Nu ser det jo meget ud til, at du har fundet hvad du skulle bruge, Helle - jeg er ked af, jeg ikke opdagede, du havde skrevet her noget tidligere; jeg bidrager gerne til at gøre omvejene kortere, hvor jeg kan
    Jeglæste om dig og /eller din bog i B.T., men der fik jeg bestemt ikke indtryk af, at du brugte thyroid - men en af mine bekendte har lige fortalt mig, at det er det, du bruger

Thyroid fortjener meget mere omtale - og stofskiftepatienter fortjener i det hele taget en meget bedre behandling, om de så bruger thyroid eller syntetisk medicin. Det er fint, at din historie er kommet frem.

Nielsigne

P.s. "Tak for dine beskeder" ..? Jeg husker ikke at have set dem og kan ikke finde dem Mon det er en anden forumbruger, du mener?

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. Mine erfaringer med kombinationsbehandling
    Av Anne H H i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 74
    Siste melding: 27-01-17, 09:55
  2. Erfa Thyroid og erfaringer.
    Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 130
    Siste melding: 03-09-10, 17:42
  3. Kolesterol og erfaringer
    Av Martha i forumet Kolesterol
    Svar: 3
    Siste melding: 09-06-10, 18:44
  4. Erfaringer med levaxin?
    Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 13-09-08, 21:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn