Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Anti tg forståelse
-
24-08-13, 12:59 #1
Anti tg forståelse
Kære allesammen
inden jeg blev diagnosticeret havde jeg et anti-tg på 5000 + den kunne ihvertfald ikke måles højere - min behandling hos hertoghe har reduceret denne mærkbart den er nu på godt 1200 og det er jo dejligt men i takt med denne er jeg også kommet tilbage til livet - det handler ikke om anti tpo som jo desværre er steget - så jeg ved denne ( tg ) er den værste at have ud fra symptomerne . men uanset hvor jeg søger så finder jeg intet andet end at hashimotos patienter som regel har den forhøjet og har læst at folk der har stærkt forhøjet anti-tg ( på 300-400 ) kan have cancer . min går ned hvilket jo er godt men nogen der kan forklare dette på alm dansk / norsk - for jeg ser ikke ud til at blive klogere jeg tror ikke selv jeg har cancer men er dybt nysgerrig på denne prøve .
-
24-08-13, 13:25 #2
Sv: Anti tg forståelse
Det er første gang jeg hører at det er en sammenheng mellom kreft/cancer og antistoffer. Det høres litt merkelig ut. Jeg har hørt flere leger mene at antistoffer ikke gir noe ubehag, jeg blir litt matt av og til av hva de postulerer
Ellers er jeg glad på dine vegne at antistoffene går nedover• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-08-13, 19:12 #3
tak for dit svar vigdis på danske sider står der " Anti-Tg
Bør ikke bruges diagnostisk, men analysen anvendes primært ved kontrol af thyroidea cancer. Tages sammen med thyreoglobin og TSH"
jeg ved ikke meget om den og ville gerne kende lidt mere til denne prøve - jeg er meget taknemmelig for at antistoffet går ned så kan jeg jo beviseligt se at behandlingen virker selvom jeg nu godt ved det - hver dag bliver bedre og bedre - men jeg er bestemt slet ikke rask på nogen måde .
nu har jeg endelig ved hjælp fra hertoghe fundet ud af mit forløb via blodprøver - det var aldrig sket herhjemme -
men i 2008 hvor en flåt blev fjenet hos lægevagten er den gået ind og ødelagt tarmen ( leaky gut ) og givet mig hashimotos
det er super godt at kende årsagen - så nu er jeg i behandling for borrelia . - nå det var en helt anden snak - men dejligt at se - de kan sende deres diagnose irritabel tyktarm op hvor der er mørkest nu har jeg beviser for at det var leaky gut ) Kh simba
-
29-08-13, 09:51 #4
Anti Tg måles sammen med Tg (thyroglobulin) for pasienter som har vært behandlet for visse typer thyreoideakreft. Disse har fjernet thyreoidea kirurgisk og all kjertelvev med radioaktivt jod og skal derfor ikke ha påvislig Tg. Tg frigjøres fra skjoldbruskkjertelceller, både friske og kreftceller. Dersom Tg likevel påvises, kan det tyde på at det er aktive kreftceller i kroppen. Anti Tg vil være forstyrrende på Tg analysen noe som gjør at det kan være vanskeligere å påvise Tg. En høy TSH (naturlig eller ved bruk av rhTSH / Thyrogen) vil aktivere disse cellene og frigjøre Tg. Dette er grunnen til at man ofte måler Tg og Anti Tg under høy TSH.
Disse analysene har ingenting med diagnostisering av kreft å gjøre, kun kontroll for de som allerede har vært behandlet.
Lignende tråder
-
En evolusjonær forståelse av kronisk utmattelsessyndrom
Av Vigdis i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 0Siste melding: 28-02-12, 13:14 -
Moxa's dagbok - veien til forståelse..
Av Moxa i forumet DagbokerSvar: 11Siste melding: 31-05-10, 09:22 -
Mangel på "forståelse" for hvordan man har det i dårlige perioder med hypothyreose
Av isa1 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 11Siste melding: 30-04-08, 16:05 -
Det verste med denne sykdommen. Min mors manglende forståelse.
Av cathrin i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 6Siste melding: 26-08-06, 01:10 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 18:44
Bokmerker