Af hensyn til internet-sikkerheden for forummet, brugere OG gæster, evaluerer vi altid (så langt det er teknisk muligt) nye registreringer, for ad denne vej at forebygge tilmeldinger fra "trolle", hackere eller spammere.

Dette skal ikke opfattes som "Big Brother", men mere bør det opfattes som løsning på /udtryk for de realiteter, der hersker på Internettet og som gør både brugere og sites sårbare for misbrug af data og ellers lægger sites ned... Det er vores bevægegrunde til, at vi holder et vågent øje med, hvem får adgang til vores hjemmeside.

Nedenstående er et eksempel på, hvordan vores indstilling er til de personer/virksomheder indenfor den alternative medicin, der ønsker at gøre opmærksom på dem selv via vores hjemmeside.

For ca. en uge siden har vi modtaget tilmelding fra en person, der ved nærmere eftersyn har vist sig at være en alternativ behandler. Og som vi plejer at møde denne type tilmeldinger, har vi skrevet følgende til denne person:

Hej XXXXX

Vi har aktiveret din profil, med forbehold.

Hvis du har tilmeldt dig vores forum, alene for at reklamere for *******, strider det mod vores regler.

Hvis du derimod ønsker at støtte vores brugere, er du hjertens velkommen.

Med venlig hilsen
Stoffskifteforumet

Følgende svar har vi modtaget nogle timer senere:

Hej

Jeg ved ikke om man kan kalde det reklame, men jeg vil bare gøre opmærksom på at jeg starter et lille firma op med *******behandling baseret på *******'s forskning - Jeg er i direkte kontakt med ******* - min hjemmeside er www.*******.com.

Der vil også komme et link på *******´s hjemmeside til min side!

Hvis du mener denne information ikke er tilladt på jeres forum - vil jeg ikke ligge posten ind!

Mange hilsner

Det lød meget fair, særlig da vi her på "kontoret" også er fans af "*******'s forskning". Vi skrev derfor følgende svar:

Hej igen

Vi har googlet dig allerede da vi skrevt til dig første gang. ******* kender vi godt og har gjort det længe.

Nogle har råd til en *****behandler, mens andre desværre har det ikke. Jo tidligere hypothyreose rammer den syge, jo større risikoen for at havne som fattig i livets lotteri.

At introducere sig selv som *****behandler på en måde, der rummer muligheder for, at også de mindre bemidlede kan tilbydes kendskab til (i dette tilfælde) *****'s vinkel i forhold til de sygdomme der rammer dem/os - er en etisk stærk handling, der vil tilvejebringe oceaner af goodwill, også hos de pengestærke, der har råd til en *****behandler.

Det er naturligt for nystartede, at de vogter over den viden de fremadrettet víl bruge til at udvikle deres egen forretning. Jeg kan dog forsikre om, at det kan godt betale sig - på alle måder - at løfte sløret for sin ekspertise og for egen baggrund (i forhold til emnet).

Jeg vil foreslå, at du skriver og poster en informativ "afhandling" på forummet, om *******'s forskning i relation til til helbred/sygdom. Og i relation til din egen (for)historie med at genvinde helbred takket være ******. Altså informativt og oplysende, i en rækkefølge hvor ****** kommer først og du kommer næst. Hvis du gør det, og gør det "gavmildt", da vil vi gerne hjælpe til at blive kendt i Skandinavien.

Det er essentielt for vores website, at alt vi giver plads til, kan anvendes enten til at formidle kontakt "rette vejleder" direkte, eller for dem der ikke har råd - at de i udgangspunkt i det som er postet her - selv kan søge videre uddybende informationer og dermed kan hjælpe dem selv.

Med venlig hilsen
Stoffskifteforumet

Siden har vi intet hørt fra denne *****behandler. End ikke en høflig afvisning.

Selvfølgeligt er det et legitimt ønske at skabe sig selv et levebrød ved at sælge den viden man besidder, i egen forretning. Men hvis man er for nidkær, og slet intet ønsker dele uden betaling, med de ubemidlede, bliver det ikke via dette forum, at man får gratis reklame for sin virksomhed.